Stationair toerental
Stationair toerental
Dag allemaal,
kan iemand mij vertellen wat het stationair toerental vani
de MJ85 moet zijn. Bij mijn Pevo varieert dat tussen de 950 en 1000 t/m. Ik vind dat te hoog maar de dealer zegt dit dat alleen in de fabriek is af e stellen. Iemand een mening?
bvd.
Brush
kan iemand mij vertellen wat het stationair toerental vani
de MJ85 moet zijn. Bij mijn Pevo varieert dat tussen de 950 en 1000 t/m. Ik vind dat te hoog maar de dealer zegt dit dat alleen in de fabriek is af e stellen. Iemand een mening?
bvd.
Brush
Re: Stationair toerental
Wat zou het dan moeten zijn?
Volgens mij ligt het bij mij ook in die buurt![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Volgens mij ligt het bij mij ook in die buurt
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Re: Stationair toerental
Als hij warm is zal dat tussen de 850 en 900 liggen. Uiteraard hij koud is ligt dit hoger tussen de 1000 en 1100
- JB2
- Senior Stato
- Berichten: 582
- Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
- Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas
Re: Stationair toerental
Bij een warme motor ligt hij bij mijn MultiJet85 op 800 tpm. Bij een koude start zit hij tijdelijk zo rond de 1000-1100 tpm.
Dat lijken mij de standaardwaardes voor deze motor en volgens mij helemaal niet opvallend. Waarom zou je dit toerental aan willen passen?
Dat lijken mij de standaardwaardes voor deze motor en volgens mij helemaal niet opvallend. Waarom zou je dit toerental aan willen passen?
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
![Afbeelding](http://i40.photobucket.com/albums/e219/joedelta/tradition.gif)
![Afbeelding](http://i40.photobucket.com/albums/e219/joedelta/tradition.gif)
Re: Stationair toerental
Ik wil het toerental naar beneden brengen omdat bij stationair toerental de wagen te hard rijdt. Bovendien varieert het toerental tussen de 950 en 1100 toeren en gat het verbruik bij gas loslaten niet terug naar nul. Dit gebeurt soms niet altijd.
Re: Stationair toerental
Brush schreef:Ik wil het toerental naar beneden brengen omdat bij stationair toerental de wagen te hard rijdt. Bovendien varieert het toerental tussen de 950 en 1100 toeren en gat het verbruik bij gas loslaten niet terug naar nul. Dit gebeurt soms niet altijd.
Klopt het toerental wordt kunstmatig hoger gehouden wanneer er veel van de auto gevraagd word en als de auto (lees motor) nog koud is.
Maar ook tijdens regenereren, achteruitverwarming, blower e.d. Zodra er meer van de auto gevraagd wordt gaat het toerental rond de 1000 - 1100 toeren.
Je zult zien dat je in de zomer nauwelijks boven de 950 uit zal komen.
Re: Stationair toerental
De boordcomputer gaat niet lager dan 1l op 50km, hij geeft dus nooit 1l op oneindig aan. Of indien anders ingesteld 2.0l op 100kmBrush schreef:en gaat het verbruik bij gas loslaten niet terug naar nul
- Patrick155
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 168
- Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Stationair toerental
Zolang je rijdt gaat ie terug naar 2 ltr bij gas los, bij stilstand moet ie niets aangeven dan streepjes.(zo is het bij mij)
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Stationair toerental
klopt helemaal, ook bij mij is dit het geval.Patrick155 schreef:Zolang je rijdt gaat ie terug naar 2 ltr bij gas los, bij stilstand moet ie niets aangeven dan streepjes.(zo is het bij mij)
Tijdens gas los bij rijden terugval naar 2 ltr. staat overigens ook in instructieboekje.
![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/449397_5.png)
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Stationair toerental
Hi,
ik heb de fiat tomtom. Die kan de ecodrive weergeven. Daar kun je precies zien of het gebruik naar 0 is terug gegaan. Anders blijft het streepje iets voor het nulpunt staan. Waarom dat verschil? In allebei de gevallen gas los en in zijn vrij. Het display gaat inderdaad nooit verder terug als 1 op 50
ik heb de fiat tomtom. Die kan de ecodrive weergeven. Daar kun je precies zien of het gebruik naar 0 is terug gegaan. Anders blijft het streepje iets voor het nulpunt staan. Waarom dat verschil? In allebei de gevallen gas los en in zijn vrij. Het display gaat inderdaad nooit verder terug als 1 op 50