Stationair toerental

Plaats reactie
Brush
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: za okt 02, 2010 13:18

Stationair toerental

Bericht door Brush »

Dag allemaal,
kan iemand mij vertellen wat het stationair toerental vani
de MJ85 moet zijn. Bij mijn Pevo varieert dat tussen de 950 en 1000 t/m. Ik vind dat te hoog maar de dealer zegt dit dat alleen in de fabriek is af e stellen. Iemand een mening?

bvd.

Brush
waldo79
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: za jan 22, 2011 21:28
Locatie: Tiel

Re: Stationair toerental

Bericht door waldo79 »

Wat zou het dan moeten zijn?

Volgens mij ligt het bij mij ook in die buurt 8)
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Warpten
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 20:28
Locatie: Spijkenisse

Re: Stationair toerental

Bericht door Warpten »

Als hij warm is zal dat tussen de 850 en 900 liggen. Uiteraard hij koud is ligt dit hoger tussen de 1000 en 1100
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Stationair toerental

Bericht door JB2 »

Bij een warme motor ligt hij bij mijn MultiJet85 op 800 tpm. Bij een koude start zit hij tijdelijk zo rond de 1000-1100 tpm.

Dat lijken mij de standaardwaardes voor deze motor en volgens mij helemaal niet opvallend. Waarom zou je dit toerental aan willen passen?
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Brush
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: za okt 02, 2010 13:18

Re: Stationair toerental

Bericht door Brush »

Ik wil het toerental naar beneden brengen omdat bij stationair toerental de wagen te hard rijdt. Bovendien varieert het toerental tussen de 950 en 1100 toeren en gat het verbruik bij gas loslaten niet terug naar nul. Dit gebeurt soms niet altijd.
DaDragon

Re: Stationair toerental

Bericht door DaDragon »

Brush schreef:Ik wil het toerental naar beneden brengen omdat bij stationair toerental de wagen te hard rijdt. Bovendien varieert het toerental tussen de 950 en 1100 toeren en gat het verbruik bij gas loslaten niet terug naar nul. Dit gebeurt soms niet altijd.

Klopt het toerental wordt kunstmatig hoger gehouden wanneer er veel van de auto gevraagd word en als de auto (lees motor) nog koud is.

Maar ook tijdens regenereren, achteruitverwarming, blower e.d. Zodra er meer van de auto gevraagd wordt gaat het toerental rond de 1000 - 1100 toeren.

Je zult zien dat je in de zomer nauwelijks boven de 950 uit zal komen.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Stationair toerental

Bericht door Evo-Erik »

Brush schreef:en gaat het verbruik bij gas loslaten niet terug naar nul
De boordcomputer gaat niet lager dan 1l op 50km, hij geeft dus nooit 1l op oneindig aan. Of indien anders ingesteld 2.0l op 100km
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stationair toerental

Bericht door Patrick155 »

Zolang je rijdt gaat ie terug naar 2 ltr bij gas los, bij stilstand moet ie niets aangeven dan streepjes.(zo is het bij mij)
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Stationair toerental

Bericht door alfawiel »

Patrick155 schreef:Zolang je rijdt gaat ie terug naar 2 ltr bij gas los, bij stilstand moet ie niets aangeven dan streepjes.(zo is het bij mij)
klopt helemaal, ook bij mij is dit het geval.
Tijdens gas los bij rijden terugval naar 2 ltr. staat overigens ook in instructieboekje.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Brush
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: za okt 02, 2010 13:18

Re: Stationair toerental

Bericht door Brush »

Hi,
ik heb de fiat tomtom. Die kan de ecodrive weergeven. Daar kun je precies zien of het gebruik naar 0 is terug gegaan. Anders blijft het streepje iets voor het nulpunt staan. Waarom dat verschil? In allebei de gevallen gas los en in zijn vrij. Het display gaat inderdaad nooit verder terug als 1 op 50
Plaats reactie