P-evo en roest...

Plaats reactie
Leonairo
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 21:20
Locatie: Spierdijk

P-evo en roest...

Bericht door Leonairo »

Hoi,

Ik heb in een eerdere post al melding gemaakt dat bij het monteren van mijn velgen ik eerst aan de slag moest om flink wat vliegroest
van de trommels moest halen..

Gisteren de velgen de nog eens afgehaald om te zien of de "autoflex" overal nog netjes zat of dat ik nog een extra laagje moest aanbrengen

Echter to mijn grote verbazing zag ik dat op diverse plekken bij de wiel ophanging er roest aan het ontstaan was... ook op de homokineet begon zich aardig wat roest te vormen...

De auto is ook nergens voorzien van een wax / bodysafe of andere roestwerend materiaal.. al mijn eerder auto's hadden dit wel en was dan ook geen roest te bekennen.

Ik ben dus eerst maar eens roestwerend aan de slag gegaan...

maar hoe zit dat nu bij jullie ,heeft jullie auto hier ook last van of hebben deze wel een behandeling ondergaan ?
Zitten grande punto's van meer dan 2 jaar oud al vol met roest of zo bij de voortrein ?

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik ben benieuwd...
Racing 1.3 Multijet 5drs , Tango red, veel extra's [ 1ste punto [Total loss]Fiat Punto Evo Dyn 1.3 multijet 5drs, Underground Grey 4-3-2011 2e 21-11-2011 ]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: P-evo en roest...

Bericht door Bennink »

Wat ik begreep van andere Evo-rijders, is dat wanneer je LM-velgen fabriekaf besteld je trommels worden gespoten. Wellicht worden dan niet alleen de trommels gespoten, maar meer onderdelen die in het zicht liggen door open velgen...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Leonairo
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 21:20
Locatie: Spierdijk

Re: P-evo en roest...

Bericht door Leonairo »

Bennink schreef:Wat ik begreep van andere Evo-rijders, is dat wanneer je LM-velgen fabriekaf besteld je trommels worden gespoten. Wellicht worden dan niet alleen de trommels gespoten, maar meer onderdelen die in het zicht liggen door open velgen...

Het betreft niet direct onderdelen in het zicht, waardoor de meeste bestuurders het niet eens weten denk ik, zal het stuur in maximale uitslag moeten zetten en dan even om een hoekje kijken achter je wiel ( mooiste is de wielen eraf ..) dan zie je de homokineet etc..

Als je motor kap opendoet zie je ook al dat alle bouten en moeren onbehandeld zijn, dit levert op redelijke termijn ook rost op... gemiste kans van FIAT...

Ik heb nu de boel allemaal lekker ingespoten zodat ik voorlopig niet zo snel roest zal gaan zien ( hoop ik )

Groet Leon
Racing 1.3 Multijet 5drs , Tango red, veel extra's [ 1ste punto [Total loss]Fiat Punto Evo Dyn 1.3 multijet 5drs, Underground Grey 4-3-2011 2e 21-11-2011 ]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: P-evo en roest...

Bericht door Speedy »

Bennink schreef:Wat ik begreep van andere Evo-rijders, is dat wanneer je LM-velgen fabriekaf besteld je trommels worden gespoten. Wellicht worden dan niet alleen de trommels gespoten, maar meer onderdelen die in het zicht liggen door open velgen...
Bedoel je dat de trommels dan niet zouden roesten? Dan is die behandeling bij mij niet gedaan, die zijn al volop bruin gekleurd (al vrij snel trouwens)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: P-evo en roest...

Bericht door Maarten »

Ik zag toevallig vandaag dat de bouten in de stijl van de achterklep ook roest begonnen te vertonen. Erg vreemd dat daar geen RVS bouten voor gebruikt worden.
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: P-evo en roest...

Bericht door elvinvaders »

dit zag ik toevallig afgelopen week ook, alle bouten in de achterklep en op de auto zelf beginnen bruin te worden, erg vreemd
jantje
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 16:09

Re: P-evo en roest...

Bericht door jantje »

ja , over kwaliteit valt niet te twisten maar als je alle boutjes en moertjes van roestvast staal gebruikt en onderdelen laat podercoaten en galvaniseren ,word de fiat wel erg duur denk je ook niet .
dus kijk maar even waar je die grens legt .

groet jantje
Gebruikersavatar
Connie086
Junior Stato
Berichten: 411
Lid geworden op: za mar 19, 2011 0:13
Locatie: Nunspeet

Re: P-evo en roest...

Bericht door Connie086 »

Mag ik vragen waarmee die bouten heb in gespoten..?

Gr. Cornee
GP 1.3 Multijet Bianco Divino...2010 :La Dolce Vita:
EVO 1.3 Mjet 2011 wit/grijs
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: P-evo en roest...

Bericht door Dave »

RVS bouten hebben -althans, de betaalbare variant- een lage treksterkte en trek je zo kapot.
Bij voorker gebruik je als ontwerper daarom GEEN RVS bouten.

Je zorg voor bouten met een goede coating bijvoorbeeld: goedkoper en sterker, met iets kleinere levensduur.

Maar goed, ook daar zal FIAT wel op bezuinigd hebben :lol:
Afbeelding / Afbeelding
Plaats reactie