Waar zit de mikrofoon van B&M

pa0aas
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 01, 2011 11:37
Locatie: Rozendaal (gld)

Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door pa0aas »

Beste allemaal,

Ik hoop dat volgende week de PE wordt geleverd, maar ik vraag me af:
Waar zit de mikrofoon van het B&M systeem en hoe is de geluidskwaliteit daarvan?
Het is zo maar een losse vraag, maar met het doorlezen van de manual van B&M
bedacht ik me opeens hoe dat zou zijn...
Misschien weet iemand iets meer hierover te vertellen?

B.V.D. Karel, pa0aas

Mooi!
Bedankt allemaal voor de antwoorden...


Karel, pa0aas
Laatst gewijzigd door pa0aas op vr mar 18, 2011 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door Bennink »

Tussen de lampjes van de binnenverlichting, tegen het plafond dus.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
bramvanderlinden
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 22:50

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door bramvanderlinden »

Kwaliteit is goed, althans ik hoor nooit iemand klagen.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door Sunrise »

bramvanderlinden schreef:Kwaliteit is goed, althans ik hoor nooit iemand klagen.
+1, hier ook nog nooit problemen gehad :wink:
Joppie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo mar 27, 2011 18:26

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door Joppie »

Vraagje: kan je deze microfoon zien zitten aan de buitenkant van de binnenverlichting? Of heeft iemand hier een foto van? Ik vraag me nl af of de microfoon bij mij aanwezig is....
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door freedive »

Volgens mij kun je het kapje er redelijk simpel vanaf halen, dan kun je het denk ik zo zien
Gebruikersavatar
sanguinicus
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: za feb 05, 2011 22:36
Locatie: Putten
Contacteer:

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door sanguinicus »

Afbeelding
IMG_0474 by Sanguinicus, on Flickr
pa0aas
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 01, 2011 11:37
Locatie: Rozendaal (gld)

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door pa0aas »

[/b]
sanguinicus schreef:Afbeelding
IMG_0474 by Sanguinicus, on Flickr
Perfecte foto zeg... TNX!

Karel, (pa0aas)
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door goony »

Ik hoor vaak van mensen die ik aan de lijn heb dat ik ver weg klink. Zit soms te schreeuwen in de auto.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
pa0aas
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 01, 2011 11:37
Locatie: Rozendaal (gld)

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door pa0aas »

goony schreef:Ik hoor vaak van mensen die ik aan de lijn heb dat ik ver weg klink. Zit soms te schreeuwen in de auto.
Ja, dat kan soms gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat de mikrofoon de oorzaak is.
Sommige telefoons hebben een lager ingangsnivau als anderen, dus dan geeft de 'Fiatmikrofoon' te weinig signaal af voor de GSM. Wel erg vervelend als je pas een nieuwe GSM hebt, maar als het een oudje is, is dat HET moment om aan een nieuwe te denken...
Misschien is het ook mogelijk om het B&M systeem wat te (laten) opregelen?


Karel, (pa0aas)
zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door zwollywood »

Nou ik heb dat ook. Mensen zeggen dat ik na een tijdje m,n stem erg zacht wordt. Nu heb ik mezelf gebeld naar een andere gsm en in het begin klink ik goed maar als ik een tik op de microfoon geef of ff hard schreeuw wordt het geluid stuk zachter en wordt ook niet meer harder. Als ik mezelf opnieuw weer bel dan is het weer goed. In onze andere Evo kan ik schreeuwen of op de mic tikken wat ik wil maar daar blijft het geluid wel goed. Dus dat wordt weer een bezoekje naar de garage.

groeten!
pa0aas
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 01, 2011 11:37
Locatie: Rozendaal (gld)

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door pa0aas »

zwollywood schreef:Nou ik heb dat ook. Mensen zeggen dat ik na een tijdje m'n stem erg zacht wordt. Nu heb ik mezelf gebeld naar een andere gsm en in het begin klink ik goed maar als ik een tik op de microfoon geef of ff hard schreeuw wordt het geluid stuk zachter en wordt ook niet meer harder. Als ik mezelf opnieuw weer bel dan is het weer goed. In onze andere Evo kan ik schreeuwen of op de mic tikken wat ik wil maar daar blijft het geluid wel goed. Dus dat wordt weer een bezoekje naar de garage.

groeten!
Dan moet je idd naar de garage, en ik hoop dat er een mogelijkheid is om dat op te lossen...
Als je hard schreeuwt en het geluid wordt zachter dan denk ik het normaal kan zijn, door een soort 'speech-processor', maar daarna moet het geluid weer automatisch opregelen natuurlijk!


Karel, pa0aas
zwollywood
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door zwollywood »

ja dat zou je denken dat het geluid weer harder zou worden. Ik heb zelf ervaringen betreft soundprocessing (compressor limiters etc) maar ik moet echt opnieuw bellen voor de normale microfoon volume. Misschien dat ze bij de garage in de bleu & me kunnen inloggen met een laptop om te kijken of de instellingen goed zijn. Ben wel benieuwd of de microfoon makkelijk te vervangen is (mocht deze defect zijn) en dat niet alles los moet als er geen stekkertje zit.

Groeten en bedankt!
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door goony »

Ik heb een ontdekking gedaan. :idea:
Ik praatte als vanzelfsprekend nogal luid in de mic. omdat ik het vermoeden had dat het signaal slecht was. Volgens mij klopt de theorie dat wanneer er te veel geluid is, de microfoon zachter wordt gezet, maar daarna niet meer luider wordt gezet bij vermindering van het stemvolume. Uiteindelijk sta je te schreeuwen in de microfoon wat niet helpt.
Ik besloot de volgende test te doen: Ik belde iemand en ik sprak al op het moment van de belinstructies al op zachte, normale toon . "bel Pietje` Vervolgens kon ik het daaropvolgende telefoongesprek op normaal tot zacht stemvolume voeren. Heel apart, maar wanneer ik `bel Peitje`luid had gezegd, kon de andere kant van de lijn mij minder goed verstaan. Ik zal de test nog een paar keer herhalen om hier zeker vazn te zijn. Maar volgens mij heb ik het euvel gevonden.
Ik zou zeggen, gewoon uitproberen, dan weet je of het werkt. :)
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: Waar zit de mikrofoon van B&M

Bericht door Puno »

"Hallo, met Pietje."
Is er iemand al verder gekomen met het oplossen van het probleem dat men slecht te verstaan is?
Plaats reactie