Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
"Tegen de tijd dat de kerstbomen weer van zolder worden getrokken en Sinterklaas zijn boot weer heeft aangelegd is er een erg leuke nieuwe vierwieler voor op de verlanglijstjes: de Fiat Punto Evo TwinAir 85. De tweecilinder zal eind dit jaar zijn opwachting maken in de Punto Evo."
Lees meer: http://www.fiatblog.nl/?p=10297
Lees meer: http://www.fiatblog.nl/?p=10297
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
Mooi kleurtje
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
Eindelijk! Ik dacht even dat ie niet meer zou komen. Dit lijkt me persoonlijk een beter alternatief dan de 85pk MultiJet, maar dat moet de praktijk natuurlijk nog maar gaan uitwijzen.
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
Ik denk dat dit een flopper gaat worden.
De 3 cilinder van de polo is al geen succes kwa geluid. Laat staan wat de 2 cilinder gaat doen.
Het is geen motorfiets!
Daarbij zal het koppel matig zijn en zal de motor niet makkelijk oppakken van 80 -> 120 km/h.
De 3 cilinder van de polo is al geen succes kwa geluid. Laat staan wat de 2 cilinder gaat doen.
Het is geen motorfiets!
Daarbij zal het koppel matig zijn en zal de motor niet makkelijk oppakken van 80 -> 120 km/h.
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
dat wordt/is een twee cylinder(tje) maar kan best goed tippelen.
Maar!!! als het 2 cyll net zo loopt als de 2 pittertjes motoren die ik heb mogen berijden,
dan is het een wat raar geluidje wat uit de uitlaat roffelt.
Gedeng Gedeng Gedeng gedeng
plof Plof Plof Plof Plof enzovoorts.
Néé: geef mij maar een mooi lopenden 4 of meer cylindertje.
:der ALTE:
Maar!!! als het 2 cyll net zo loopt als de 2 pittertjes motoren die ik heb mogen berijden,
dan is het een wat raar geluidje wat uit de uitlaat roffelt.
Gedeng Gedeng Gedeng gedeng
plof Plof Plof Plof Plof enzovoorts.
Néé: geef mij maar een mooi lopenden 4 of meer cylindertje.
:der ALTE:
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
Ik heb het idee dat je nog niet in de gaten hebt dat deze motor al in de 500 zit? Blokje klinkt heerlijke temperamentvol en door de turbo zit er behoorlijk gang in, je zit relatief snel op 150!DaDragon schreef:Ik denk dat dit een flopper gaat worden.
De 3 cilinder van de polo is al geen succes kwa geluid. Laat staan wat de 2 cilinder gaat doen.
Het is geen motorfiets!
Daarbij zal het koppel matig zijn en zal de motor niet makkelijk oppakken van 80 -> 120 km/h.
Het geluid: http://www.fiatblog.nl/?p=8197
De test: http://www.fiatblog.nl/?p=8268
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
Inderdaad, om nog maar niet te spreken over het succes van de TwinAir in de 500. Als je ook kijkt hoe positief de reviews zijn over het blokje in de 500 denk ik dat dit eerder een absolute topper gaat worden in plaats van een flopper. Niet dat er wat mis is met het multiJet blok, maar ik denk dat veel mensen gewoon liever een benzine versie verkiezen boven een diesel. Met name mensen die particulier en relatief veel korte afstanden rijden. Volgens mij - maar dit is nergens op gebaseerd - reageert de TwinAir ook directer op het gas.
Laatst gewijzigd door scoop op wo mar 23, 2011 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Senior Stato
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
- Locatie: groningen
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
de truc die fiat hiermee uithaalt is dezelfde als de 85pk multijet:concureren tegen de kleine auto's zoals aygo-c1 en 107 die allen ook belastingvrij zijn.DaDragon schreef:Ik denk dat dit een flopper gaat worden.
De 3 cilinder van de polo is al geen succes kwa geluid. Laat staan wat de 2 cilinder gaat doen.
Het is geen motorfiets!
Daarbij zal het koppel matig zijn en zal de motor niet makkelijk oppakken van 80 -> 120 km/h.
de punto twin air zal de eerste belastingvrije auto in dit segment worden.(de dure hybrides uitgezonderd).
eindelijk een belastingvrije benzineauto die niet aanvoelt als een koektrommel.
en voor wat betreft de motor:wij hebben naast de punto ook nog een 500c twin-air.
standaard kan de punto al niet met de 500 meekomen,zowel met de sprint van 0-100 als de topsnelheid en tussensprints,in alles is de twin-air de punto de baas.
nu de 500 ook nog eens gechipt is,kan de punto helemaal niet meer meekomen.
hekel puntje van de twin-air is echter wel het verbruik.
bij normaal rijden haal je slechts 50% van de actieradius die fiat beloofd op een tank benzine.
bij sportief rijden is het verbruik zelfs 1:10.
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
Afgezien van dat hij belastingvrij zal zijn lijkt het me verder geen aantrekkelijke auto. Ik heb de 500 twinair uitgebreid gereden (in de zuinigheidsdrive van Autovisie) en dat ding houdt absoluut niet van lage toeren. Hij bokt nog harder dan de 1.3 MJ. Ook van het geluid moet je houden, die tweecilinder maakt meer lawaai en een totaal ander geluid dan een viercilinder.
En welk voordeel heb je met een belastingvrije benzineauto boven een belastingvrije diesel? Alleen op aanschafprijs kan hij concurreren, want een diesel zal altijd goedkoper zijn om te rijden dan een benzine (diesel is goedkoper en hij verbruikt er minder van).
En welk voordeel heb je met een belastingvrije benzineauto boven een belastingvrije diesel? Alleen op aanschafprijs kan hij concurreren, want een diesel zal altijd goedkoper zijn om te rijden dan een benzine (diesel is goedkoper en hij verbruikt er minder van).
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
Qua brandstof type/verbruik heb je wel een punt. Het hangt er ook vanaf hoe je in zo'n auto rijdt natuurlijk, maar benzinemotoren zijn nu eenmaal beter voor de korte stadsritjes. De 1.3 mJTD neemt behoorlijk lang de tijd om op te warmen, dus dat gunstige verbruik valt bij veel korte ritten ook tegen. Het hangt dus ook heel erg samen met het type ritten. Ik wil de onderhoudsprijzen ook wel eens vergelijken. Ik moet het nog zien, maar ben wel positief.
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
Klopt, lees dit maar: Dieselauto's niet geschikt voor stadsgebruikscoop schreef:Qua brandstof type/verbruik heb je wel een punt. Het hangt er ook vanaf hoe je in zo'n auto rijdt natuurlijk, maar benzinemotoren zijn nu eenmaal beter voor de korte stadsritjes. De 1.3 mJTD neemt behoorlijk lang de tijd om op te warmen, dus dat gunstige verbruik valt bij veel korte ritten ook tegen. Het hangt dus ook heel erg samen met het type ritten. Ik wil de onderhoudsprijzen ook wel eens vergelijken. Ik moet het nog zien, maar ben wel positief.
Er is een test gedaan met de benzine, diesel & hybride uitvoering van de Toyota Auris.
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
evotaxfree schreef: en voor wat betreft de motor:wij hebben naast de punto ook nog een 500c twin-air.
standaard kan de punto al niet met de 500 meekomen,zowel met de sprint van 0-100 als de topsnelheid en tussensprints,in alles is de twin-air de punto de baas.
nu de 500 ook nog eens gechipt is,kan de punto helemaal niet meer meekomen.
.
Klopt helemaal. Je praat natuurlijk ook over een heeel stuk minder auto. En daarmee is die veel lichter dan de punto. Logisch dat die sneller optrekt.
Dat was vroeger ook al met een mini cooper. Die dingen wegen zo weinig dat ze zo snel naar de 100 konden dat je met je 1,6 liter het niet bij kon houden.
Als k voor de snelheid een auto gekozen zou hebben dan had ik ook de punto niet gekozen. Maar ik heb gekozen voor comfort en zuinigheid. Beide dingen heb je nauwelijks in de 500.
Wel een leuke auto hoor, maar je mist gewoon flink ruimte en comfort.
-
- Senior Stato
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
- Locatie: groningen
Re: Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir 85 komt eraan!
dan ga ik jou nu vragen in welke auto je het liefst rijd (alleen benzine) die allen belastingvrij zijn:Maarten schreef:Afgezien van dat hij belastingvrij zal zijn lijkt het me verder geen aantrekkelijke auto. Ik heb de 500 twinair uitgebreid gereden (in de zuinigheidsdrive van Autovisie) en dat ding houdt absoluut niet van lage toeren. Hij bokt nog harder dan de 1.3 MJ. Ook van het geluid moet je houden, die tweecilinder maakt meer lawaai en een totaal ander geluid dan een viercilinder.
En welk voordeel heb je met een belastingvrije benzineauto boven een belastingvrije diesel? Alleen op aanschafprijs kan hij concurreren, want een diesel zal altijd goedkoper zijn om te rijden dan een benzine (diesel is goedkoper en hij verbruikt er minder van).
aygo-c1-107 (drieling).
suzuki alto.
renault twingo.
hyandai i10.
smart fortwo.
en nog een rits kleine auto's.
of een punto evo.
niet zo moeilijk toch?
de punto is gewoon veeeeeeel meer auto dan die kleine koektrommels.
zelfs een 500 is al veel meer auto dan die kleine dingen.
als je een volwassen auto zoekt in benzine uitvoering dan is er geen keus...
en alleen al daarom gaat de punto twin air een succes worden!
en het bokken van de twin-air word minder naarmate er meer km worden gereden.
onze 500 pakt nu vanaf 1300tpm normaal op zonder bokken.
qua geluid en iets meer trillen ben ik het met je eens,dat is even wennen.