Inbouwen van subwoofer / versterker

Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door Dick.W »

Nee kabeltje met de code 11-1441-02 is van TCP en heeft verder niets te maken met Fiat dus kan de dealer daar ook niets van vinden.
Kabeltje http://arie.nl/auto/product/13698 ziet er ook goed uit, maar ik ben bang dat de aansluiting op de radio AUX IN is en dan komt er geen signaal UIT dus blijft het stil in de auto.
Maar je kan het proberen weten we zeker wat het is AUX IN of UIT :lol:
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door gogo »

Ik heb de hele topic doorgelezen, maar ben eigenlijk nog niet veel wijzer hoe ik nu precies een subwoofer kan inbouwen.

Graag wil ik er 1 onder de bijrijdersstoel heeft iemand dit al eens voor elkaar gekregen?

gr
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door Nimbus »

@Gogo, wat voor radio/geluidssysteem heb je:
- Radio: achteraf inbouw/standaard fiat/blue & me systeem?
- Speakers: standaard/standaard incl fiat subwoofer/interscope?
En welke versterker & woofer combinatie wil je onder je stoel kwijt?

Wellicht zit er ook nog verschil tussen de mogelijkheden in een Grande Punto en een Punto Evo.
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door gogo »

Ik heb gewoon de standaard radio met blue me pakket.

Standaard speakers en geen interscope.

Ik heb geen idee welke versterker en subwoofer, het moet wel een beetje lowbudget blijven, ik wel gewoon iets voller geluid.

En ik heb pevo :D

gr
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door dapro »

Mijn set was 250 euro + 100 euro inbouw dan heb je erg goed geluid.
Kijk maar op mijn forum.
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door Nimbus »

Beste gogo,

Volgens mij heeft iemand hier op het forum het al voor elkaar gekregen om een subwoofer onder de bijrijders/bestuurders stoel te leggen. Als ik het me goed herinner ging het om een Fusion 8'' Super Slim subwoofer. Een andere mogelijkheid is een Fiat subwoofer in de achterbak te leggen. Met een beetje geluk vind je deze bij de sloop of anders altijd te bestellen bij Tuynder.

Wat betreft de bekabeling is mij de Punto Evo onbekend, dus daar kan ik je verder niet mee helpen. Wat ik wel weet is als je een beetje versterker voor je Sub nodig hebt, is dat je dan de stroom kabel vanaf je accu naar je versterker mag leggen. En in de GP is dat nogal een %&^@## werk, ik verwacht in de Evo ook.

Wat betreft de audio bekabeling verwacht ik dat je eventueel degene van je speakers af kan takken. Wellicht ligt er, net als in veel GP's, als een audio kabel voor de optionele Fiat subwoofer aan de rechterkant (als je in de auto zit rechts) in de kabelgoot. Dan kan je deze gebruiken.

Succes en ik hoop dat wellicht iemand anders je nog nuttige tips kan geven!
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door gogo »

Zou het kunnen zijn dat de bedrading voor de sub al achter in de kofferbak ligt net als de 12 volt aansluiting links :?:

Ben benieuwd wat de originele sub kost van Fiat iemand een idee :?:

gr
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door dapro »

bij mij lagen er geen kabels naar achteren. Ze hebben bij mij een 20mm kabel van de accu door naar achteren getrokken met een zekering ertussen. edit: ZO GOED? @ Giovanni Tutore: Ik probeer die jongen te helpen.Ik weet niet wat jouw toevoeging tot dit onderwerp is?
Laatst gewijzigd door dapro op wo aug 31, 2011 20:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door Giovanni Tutore »

Wie was de assurantie tussenpersoon :?:
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door RaydeJee »

-] -]
Zekering, verzekering, wat scheelt het. In beide gevallen: beter voorkomen dan genezen.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door Giovanni Tutore »

Zo zat ik met een doorgebrande verzekering :twisted:
Arneromeijn
Berichten: 1
Lid geworden op: vr sep 09, 2022 22:30

Re: Inbouwen van subwoofer / versterker

Bericht door Arneromeijn »

Dick.W schreef: ma jul 18, 2011 21:36 Nee kabeltje met de code 11-1441-02 is van TCP en heeft verder niets te maken met Fiat dus kan de dealer daar ook niets van vinden.
Kabeltje http://arie.nl/auto/product/13698 ziet er ook goed uit, maar ik ben bang dat de aansluiting op de radio AUX IN is en dan komt er geen signaal UIT dus blijft het stil in de auto.
Maar je kan het proberen weten we zeker wat het is AUX IN of UIT :lol:

Weet iemand wat voor kabel dit is? De link werkt niet meer
Plaats reactie