Schade bij aflevering nieuwe Punto

Punto2011
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 12:14

Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door Punto2011 »

Hoi Allen,

Vorige week heb ik mijn nieuwe Grande Punto opgehaald. Helaas zit heel de auto onder met kleine "soort olie" plekjes, zelfs op het glas. (ook nog wat andere schade, maar dat daargelaten)
Uiteraard zal de dealer zorgen dat alles goed komt (hoop ik), maar vraag me af of meerdere mensen dit probleem herkennen. Ik zou echt niet weten wat dit zou kunnen zijn.

Mvrgr,
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door ulti »

mm niet echt leuk meteen al schade met een nieuwe auto.. had ik met een iets scheve kofferbakklep.. meteen bij moeten spuiten de schanieren en klein plekje op de spoiler.

lol er al meteen af.. hoop dat ze het er af kunnen poetsen bij je auto.
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Punto2011
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 12:14

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door Punto2011 »

Nee, echt balen. Ook mijn kofferbak klep sluit niet naar behoren. Zal ook afgesteld moeten worden denk ik.
Laat er sowieso een schade expert naar kijken, aangezien ik zelf ook in die business zit, dus dat is wel makkelijk geregeld.
Ben benieuwd wat hij er van zegt.
Gebruikersavatar
Mac
Nuovo Arrivato
Berichten: 102
Lid geworden op: di nov 07, 2006 18:28
Locatie: Teylingen

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door Mac »

Dat is altijd vervelend en minder blij begin als je je product afgeleverd krijgt waar je bijna 15000 euries of meer voor aftikt en dit niet 100% spik en span is! :?
Het is altijd belangrijk als je 'm ophaalt de gehele auto van voor tot achter goed na te lopen.
Veel lakschade op je GP aanwezig dan :?:

Heb zelf alleen een scheef zittende stootstrip aan bestuurderszijde. Hierdoor loopt het geheel optisch niet strak door en lijkt de lijn door te zakken.
Ga je je enorm aan ergeren. Deze gaat dealer vervangen. Twee weken geleden nieuwe besteld (moet dan nog gespoten worden, etc...)
Heb nog niets van dealer vernomen en ga dus begin volgende week eventjes langs.

Langs gaan effectiever dan mailen en/of bellen :shock:

suc6
Mac :D
Fiat Punto EVO 1.3 Multijet 16v Dynamic 85/Blu Suggestivo/15" 208-velg/e.m.
vh. GP Sportsound Plus Starjet 1.4 16v/Jungle Grey/Denim Blue/16" 18-spaaks/Skydome/e.m. & FIAT Sedici
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door rdcmrt »

Balen man, ik heb ook een scheve kofferbak trouwens, linker koplamp wijkt trouwens ook een stukje.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door evotaxfree »

ben altijd op mijn hoede als iemand het heeft over "soort olie"plekjes.
indien er in de richting van de auto met een haakse slijper is gewerkt kan het heel goed zijn dat je auto onder de ijzerslijpsel zit.
de klein ijzeren stofdeeltjes branden zich in de lak en zelfs in glas en laten zich moeilijk verwijderen.
door de hitte lijkt het net op olie in water,er zit een soort van paars/blauw-achtige gloed op.

niet lang trouwens,het duurt een paar weken dan worden de stippen bruin,van de roest.
niet echt lekker voor je lak!
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door ulti »

evotaxfree schreef:ben altijd op mijn hoede als iemand het heeft over "soort olie"plekjes.
indien er in de richting van de auto met een haakse slijper is gewerkt kan het heel goed zijn dat je auto onder de ijzerslijpsel zit.
de klein ijzeren stofdeeltjes branden zich in de lak en zelfs in glas en laten zich moeilijk verwijderen.
door de hitte lijkt het net op olie in water,er zit een soort van paars/blauw-achtige gloed op.

niet lang trouwens,het duurt een paar weken dan worden de stippen bruin,van de roest.
niet echt lekker voor je lak!
:shock: dit heb ik dus ook in mijn lak zitten.. beetje boenen en is weer weg.. maar tijdje er na zit het er weer... hele kleine bruine puntjes.. heb geen olie achtige vlekjes btw
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door evotaxfree »

misschien dat bartccc je kan helpen met een oplossing.
de 500 heeft hier ook veel last van,die word per trein vervoerd en bovenledingslijpsel brandt zich in de lak.
er zou een soort zoutzuurbehandeling bestaan die het slijpsel eruit haalt.
je kunt poetsen en boenen wat je wilt,zonder de speciale behandeling blijft het terugkomen.
Punto2011
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 12:14

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door Punto2011 »

KAK, hoop echt dat het geen roest gaat worden. Heb idd precies wat je schrijft evotaxfree.
Als het goed is krijg ik vandaag het rapport van mijn expert. En as maandag gaat de Punto retour naar de dealer en daar komt dan een Fiat expert er naar kijken.
Ben echt heel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
By the way: dit is helaas niet de enige schade op de Punto....stiekem zitten er ook nog een hoop krassen op en lijkt het erop dat er een beetje geknoeid is met de Punto. Hoop dat het uiteindelijk meevalt.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door BartCCC »

Dit soort vliegroest is inderdaad niet leuk en het is belangrijk dat dit effectief wordt verwijderd. Hier ben je wel aan het juiste adres er voor en ik kan je daarbij helpen mocht het zijn...
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Punto2011
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 12:14

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door Punto2011 »

Up-date: vandaag eindelijk een reactie. De Punto wordt helemaal opnieuw gespoten en alle gebreken gerepareerd. Als het een beetje mee zit heb ik eind volgende week WEER een nieuwe PUNTO.
Punto2011
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 12:14

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door Punto2011 »

Oja...ter vervanging rij ik nu een EVO....ook niet slecht ;-)
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door evotaxfree »

aan de ene kant goed nieuws,maar aan de andere kant.....
net een nieuwe auto en nu al helemaal overgespoten.
of je daar nu zo blij mee moet zijn.

ben je er nog achtergekomen wat de vlekken veroorzaakt heeft?
Punto2011
Berichten: 8
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 12:14

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door Punto2011 »

Je hebt helemaal gelijk, maar er zit weinig anders op. Zolang de dealer alles doet om de auto te herstellen, nieuw of niet, dan heb je geen poot om op te staan en kun je niks eisen. (even gebeld met rechtsbijstand) Dusja...ben er zelf ook niet echt blij mee, maar heb geen keus. Had vooraf wel iets anders in gedachten bij een aankoop van een nieuwe auto.
Nee, nog geen idee wat die vlekjes zijn....wisten ze zelf ook niet.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Schade bij aflevering nieuwe Punto

Bericht door evotaxfree »

zo lang alle problemen maar naar jouw tevredenheid worden opgelost!
succes en we zien graag pixels van het uiteindelijke resultaat.
Plaats reactie