Alarm gordels

Marvin
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: za mar 05, 2011 0:03
Locatie: Deurne, Antwerpen

Alarm gordels

Bericht door Marvin »

Weet er soms iemand of het mogelijk is om het alarm voor de gordels op de een of andere manier de deactiveren.
Ik heb deze ochtend in de garage gevraag of ze die wilden doen en daar zeiden ze dat dit niet meer mag (van de overheid veronderstel ik).
Ik draag op de baan altijd mijn gordel -] , maar wanneer ik hem uitdoe voor in de garage te rijden ofzo, zou het wel veel aangenamer zijn zonder dat gegil. :)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Alarm gordels

Bericht door Bennink »

In de GP was dat destijds (2007) geen probleem, maar voor de Evo nog niet nagevraagd. Is inderdaad een best irritant piepje wat ze in de Evo hebben gezet. Maar de dealer moet dat gewoon kunnen, je zou dat misschien nog bij een andere dealer kunnen proberen?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Marvin
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: za mar 05, 2011 0:03
Locatie: Deurne, Antwerpen

Re: Alarm gordels

Bericht door Marvin »

Ja dat kan ik inderdaad eens proberen, een paar dealers in de buurt afbellen en als er één ja zegt daar naartoe rijden. :)
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Alarm gordels

Bericht door Roderick »

Heb ook eens gevraagd of ze dat piepje wat zachter kunnen zetten, helaas... een no-go ;) Ze wilden hem wel voor me uitzetten, maar dat vond ik weer net ff "te"... Je hebt wel van die gordel-klik-houder-dummies, of hoe je ze ook wilt noemen...

Overigens, ik weet niet hoe hard jij hem de garage in rijd :P maar als ik dat doe, dan krijgt hij niet de kans om te piepen hoor :lol:
Gebruikersavatar
Connie086
Junior Stato
Berichten: 411
Lid geworden op: za mar 19, 2011 0:13
Locatie: Nunspeet

Re: Alarm gordels

Bericht door Connie086 »

Bij mij gaat hij pas bij 20 km/h piepen..
GP 1.3 Multijet Bianco Divino...2010 :La Dolce Vita:
EVO 1.3 Mjet 2011 wit/grijs
Marvin
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: za mar 05, 2011 0:03
Locatie: Deurne, Antwerpen

Re: Alarm gordels

Bericht door Marvin »

Het is al positief dat ze het bij jouw wel wilden uitzetten, dan weet ik dat het kan.
Haha, ja maar ik woon in een appartement en huur een garagebox, en hiervoor moet ik eerst uitstappen voor de eerste poort met een code open te doen, en vervolgens moet ik op een soort oprit onder de appartement doorrijden tot aan mijn box, en in die tijd gaat het alarm piepen, en het gekl**t is dat het niet meer stopt tot je je gordel aandoet of de motor stillegt :D
Gebruikersavatar
RML
Nuovo Arrivato
Berichten: 197
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 22:36
Locatie: Velserbroek

Re: Alarm gordels

Bericht door RML »

Ik werd er ook gek van en daarom het gepiep maar uit laten zetten. Lekker rustig zo...
P-Evo, C&B, Dyn+,15" 208 & 17" Abarth Y , ambient, Interscope, Zwarte "snor", racegrill, spoiler, geschoonde kofferklep, M-tec verlichting, sonniboy
Afbeelding
P-EVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: ma nov 23, 2009 21:00
Locatie: zevenaar

Re: Alarm gordels

Bericht door P-EVO »

Marvin schreef:Weet er soms iemand of het mogelijk is om het alarm voor de gordels op de een of andere manier de deactiveren.
Ik heb deze ochtend in de garage gevraag of ze die wilden doen en daar zeiden ze dat dit niet meer mag (van de overheid veronderstel ik).
Ik draag op de baan altijd mijn gordel -] , maar wanneer ik hem uitdoe voor in de garage te rijden ofzo, zou het wel veel aangenamer zijn zonder dat gegil. :)
Hoi Marvin,
Die doordringende piep heb ik bij mijn Grande Punto / en nu bij mijn P-EVO gelijk uit laten zetten, ze moeten hem even aan de stekker plaatsen, en dan kunnen ze hem uitschakelen, er blijft dan alleen nog het rode waarschuwingslampje branden.
Een stuk rustiger moet ik zeggen.

Groetjes BEN
Punto Evo 1.4 MultiAir 16v / 105 pk Dynamic / Tech House Grey / Interieur:Bordeaux Rood
Marvin
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: za mar 05, 2011 0:03
Locatie: Deurne, Antwerpen

Re: Alarm gordels

Bericht door Marvin »

Oké, bedankt allemaal :) , dan ga ik eens horen bij een kleinere garage, daar zullen ze het dan waarschijnlijk wel doen, en is het misschien gewoon binnen en buiten.
Maar dan weet ik in ieder geval al dat het wel degelijk kan :)


Grts
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Alarm gordels

Bericht door Bennink »

De dealer in Alkmaar wist me te vertellen dat als het piepje uitgeschakeld is, het stop-start-systeem niet meer werkt... klopt dat? Ik heb gevraagd of ze alsnog het gordelpiepje willen uitschakelen, want ik kan het zelf altijd weer inschakelen...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
P-EVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: ma nov 23, 2009 21:00
Locatie: zevenaar

Re: Alarm gordels

Bericht door P-EVO »

Hoi,
Bij mijn PEVO is de piep ook uit geschakeld, en er is dan alleen nog een lampje zichtbaar dat de gordels niet om zijn, maar het Start Stop systeem werkt nog gewoon!

Groetjes BEN
Punto Evo 1.4 MultiAir 16v / 105 pk Dynamic / Tech House Grey / Interieur:Bordeaux Rood
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: Alarm gordels

Bericht door gogo »

Ben is de piep bij de dealer uitgeschakeld?

gr
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
ADRIE
Junior Stato
Berichten: 366
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:08
Locatie: Wagenborgen

Re: Alarm gordels

Bericht door ADRIE »

Piep kan alleen met diagnose apparatuur uitgeschakeld worden.
Wel komt er in het my-car menu een mogelijkheid bij te staan om het weer in te schakelen.
Na elke keer dat de accupool los geweest is moet de auto weer aan de computer.
Start en stop werkt niet als je de gordel niet om hebt.
Het geluid van de piep kan wel harder en zachter gezet worden.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Alarm gordels

Bericht door Bennink »

Heb de auto opgehaald: piepje is uitgeschakeld, maar stop-start werkt gewoon.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
ADRIE
Junior Stato
Berichten: 366
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:08
Locatie: Wagenborgen

Re: Alarm gordels

Bericht door ADRIE »

Ook bij rijden zonder gordel?
Plaats reactie