Vandaag voor het eerst naar Duitsland met de Punto. In de 12000km die ik nu gereden heb, heeft de auto nooit harder gereden dan 130km/u. Mijn plan was om met mijn 1.3MJ zo ongeveer met 3000tpm te gaan rijden.
Dat komt neer op iets meer dan 150 km/u. Ik was zo in Dusseldorf! Maar wat is eigenlijk een mooie kruissnelheid met de diesel? M.a.w. wat is verstandig. Voor mij reed een rokerige alfa 156......
Dus wat kan met de 1.3 MultiJet?
Blaffen in Duitsland
Re: Blaffen in Duitsland
gewoon plankgas
Re: Blaffen in Duitsland
Precies! Ik weet het wel als ik ooit de grens over ga!ruben schreef:gewoon plankgas
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Re: Blaffen in Duitsland
De mijne trok met een krappe 5.000 km op de teller moeiteloos naar de 160. Daarboven ging het wat trager tot aan 170.
Veel sneller dan 171 (163/164 op de GPS) heb ik niet gereden
Veel sneller dan 171 (163/164 op de GPS) heb ik niet gereden
Punto Evo 85 MJ, Brit Pop Blue, Bordeaux-rood interieur, Cool en Blue, Dynamic Plus en regensensor, dimmende binnenspiegel.
Re: Blaffen in Duitsland
tantepoes schreef:In de 12000km die ik nu gereden heb, heeft de auto nooit harder gereden dan 130km/u
Respect voor Uw zelfbeheersing.. ~]
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Re: Blaffen in Duitsland
Het is niet zo zeer de vraag wat het ''beste is'' ik vind het meer de vraag:Dus wat kan met de 1.3 MultiJet?
Wat vindt je zelf het prettigst?
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 160
- Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57
Re: Blaffen in Duitsland
Afgelopen maandag moest ik ook even in Duitsland zijn, richting Wilhelmshaven. Dan rij ik met de Punto Evo gewoon 150 km/h en dan heb je 3.000 toeren, op de cruise-control is dat prima te doen en moet het motortje en de rest zeker over kunnen. Als hij daar niet over kan,, dan weet ik het ook niet meer.
Re: Blaffen in Duitsland
Heb de laatste keer richting Oberhausen de GP nog de km teller uit gereden, die gaat tot 220, maar hij gaat toch nog ff lekker door. -]
Diesels zijn naar mijn idee toch wat minder gevoelig om wat langer hard te rijden, omdat ze toch een stuk minder toeren maken. Ik kom ook regelmatig met mijn (tot bijna 150 pk gechipte) VW Caddy (kuch) in Duitsland en dan rij ik toch flinke stukken 180-190 en daar heb ik al bijna 140000 km mee gereden zonder problemen.
Diesels zijn naar mijn idee toch wat minder gevoelig om wat langer hard te rijden, omdat ze toch een stuk minder toeren maken. Ik kom ook regelmatig met mijn (tot bijna 150 pk gechipte) VW Caddy (kuch) in Duitsland en dan rij ik toch flinke stukken 180-190 en daar heb ik al bijna 140000 km mee gereden zonder problemen.
Grande Punto Tjet Lusso - Skydome - Novitec verlagingsveren - Squadra getuned - 17 inch BBS Lemans replica antraciet - FK logoloze grill - FK donkere koplampen - Abarth ventieldopjes