Trekhaak

Painter
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 8:42

Trekhaak

Bericht door Painter »

Ik heb van iemand gehoord dat een vaste trekhaak onder de Evo niet mocht omdat deze het zicht op de nummerplaat belemmert (=strafbaar).
Voor de mensen met een Punto Evo met trekhaak: hebben jullie een vaste of een afneembare trekhaak?
Mijn Punto Evo wordt binnenkort geleverd en ik wil vooraf graag weten of ik een vaste trekhaak kan accepteren.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Trekhaak

Bericht door Bennink »

Bullshit!

Hier een foto van mijn Evo met vaste trekhaak:

Afbeelding
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: Trekhaak

Bericht door Hans1963 »

Ik heb mijn Evo nog niet (als het goed is volgende week), maar is besteld met afneembare trekhaak met als reden de parkeersensoren. De trekhaak zou het beeld van de parkeersensoren verstoren. Over het afdekken van de nummerplaat is mij niets verteld (en als ik dat zo op de foto zie is dat ook geen geldig argument).
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Painter
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 8:42

Re: Trekhaak

Bericht door Painter »

Bedankt voor de foto. Dat is dan in ieder geval duidelijk.
Goed punt van de parkeersensoren, die heb ik namelijk ook. Ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten. Volgens de factuur komt er namelijk een vaste trekhaak op. Zal jullie updaten zodra hij is geleverd.
DaDragon

Re: Trekhaak

Bericht door DaDragon »

Painter schreef:Ik heb van iemand gehoord dat een vaste trekhaak onder de Evo niet mocht omdat deze het zicht op de nummerplaat belemmert (=strafbaar).
Voor de mensen met een Punto Evo met trekhaak: hebben jullie een vaste of een afneembare trekhaak?
Mijn Punto Evo wordt binnenkort geleverd en ik wil vooraf graag weten of ik een vaste trekhaak kan accepteren.
Zoals je op de foto van Bennink kan zien zie je dat je gewoon een vaste kan nemen. Deze belemmerd je zicht niet.
Mocht je nog keuze hebben voor 7 of 13 polig en je hebt achteruitrijsensoren.... neem dan de 13-polige anders worden bepaalde functies niet uitgeschakeld en hoor je hele tijd piepen als je aanhanger eraan hebt hangen als je achteruit rijdt.
Gebruikersavatar
keizerh
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:34
Locatie: Wildervank (Groningen)

Re: Trekhaak

Bericht door keizerh »

Hier met afneembare trekhaak

Afbeelding
Gebruikersavatar
Janneman1969
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 19:31
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Trekhaak

Bericht door Janneman1969 »

Ik heb ook een afneembare trekhaak (Thule) maar als ik de trekhaak plaats, doen de sensoren nog gewoon hun werk. Pas als ik de stekker van de aanhanger plaats, worden de sensoren uitgeschakeld.
Afbeelding
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: Trekhaak

Bericht door Hans1963 »

@Janneman1969,

heb je een 7 of 13 polig stopcontact op de auto (en dus een 7 of 13 polig stekker nodig) ?
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
cowboy02
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: vr mar 04, 2011 22:57

Re: Trekhaak

Bericht door cowboy02 »

zou ook moeten werken met 7-polige stekker, daar in de rand van de hedendaagse 7-polige stekker een kleine schakelaar zit die "weet" als er een stekker gekoppeld zit,
daar zou je het signaal van uitschakelen vanaf moeten kunnen halen
DaDragon

Re: Trekhaak

Bericht door DaDragon »

cowboy02 schreef:zou ook moeten werken met 7-polige stekker, daar in de rand van de hedendaagse 7-polige stekker een kleine schakelaar zit die "weet" als er een stekker gekoppeld zit,
daar zou je het signaal van uitschakelen vanaf moeten kunnen halen
Werkt niet met 7 polige stekker.
Bij mij hebben ze recent moeten ombouwen naar 13 polig.
Gebruikersavatar
Janneman1969
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 19:31
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Trekhaak

Bericht door Janneman1969 »

Ik heb een Jaeger stekker. Ik had een Multicon (13 polig)besteld, want dan past de 7-polige er ook in. Dit is bij de dealer misgegaan. Nu heb ik dus een Jaeger met een verloop erbij naar Multicon. Eigenlijk wel fijn,want nu kan ik alle stekkers kwijt.

Als ik een aanhanger elektrisch aankoppel worden mijn sensoren uitgeschakeld.
Afbeelding
DaDragon

Re: Trekhaak

Bericht door DaDragon »

Janneman1969 schreef:Ik heb een Jaeger stekker. Ik had een Multicon (13 polig)besteld, want dan past de 7-polige er ook in. Dit is bij de dealer misgegaan. Nu heb ik dus een Jaeger met een verloop erbij naar Multicon. Eigenlijk wel fijn,want nu kan ik alle stekkers kwijt.

Als ik een aanhanger elektrisch aankoppel worden mijn sensoren uitgeschakeld.
Ik heb ook een verloop erbij. Werkt makkelijk hoor.
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: Trekhaak

Bericht door Hans1963 »

Zojuist de dealer gebeld en het 13 polige stopcontact i.p.v. de 7 polige besteld i.v.m. het uitschakelen van de parkeersensoren met aangekoppelde aanhanger. "Geluk" dat de wagen nog niet afgeleverd is (was voor vandaag 20-06 gepland) en dus nog aangepast kon worden. De Pevo is nog niet binnen :( bij de dealer en sinds 1 juni op transport maar waar die dan is weet niemand :?

Jammer dat je bij de koop er niet op gewezen wordt, dan laten ze je de keuze tussen de 13 of 7 polige zonder argumenten.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Trekhaak

Bericht door alfawiel »

Hans1963 schreef:Zojuist de dealer gebeld en het 13 polige stopcontact i.p.v. de 7 polige besteld i.v.m. het uitschakelen van de parkeersensoren met aangekoppelde aanhanger. "Geluk" dat de wagen nog niet afgeleverd is (was voor vandaag 20-06 gepland) en dus nog aangepast kon worden. De Pevo is nog niet binnen :( bij de dealer en sinds 1 juni op transport maar waar die dan is weet niemand :?

Jammer dat je bij de koop er niet op gewezen wordt, dan laten ze je de keuze tussen de 13 of 7 polige zonder argumenten.
Je dealer kan wel degelijk zien waar je auto is, aan de hand van de bestelcode die wekelijks door Fiat wordt aangepast.
Tenzij je dealer niet weet wat die codes betekenen.
Zie voor code uitleg mijn bericht in de Wachtkamer.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
DaDragon

Re: Trekhaak

Bericht door DaDragon »

Hans1963 schreef:
Jammer dat je bij de koop er niet op gewezen wordt, dan laten ze je de keuze tussen de 13 of 7 polige zonder argumenten.
Mijn dealer was er niet van op de hoogte. Bij navraag bij Fiat bleek ook dat het daar ergens vaag bekend was.
Maar mijn dealer heeft achteraf alles netjes vervangen (kosteloos) voor een 13 polige.
Plaats reactie