nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Plaats reactie
Chiel
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: di mei 24, 2011 19:35

nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door Chiel »

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe punto evo besteld met een geschatte levertijd van 4 weken.
Het komt mij natuurlijk niet op een dag of wat aan maar voorlopig zit ik al 2 weken langer te wachten dan de beloofde 4 weken.

Op zich nog steeds geen probleem maar ik ga over 2 weken al met vakantie en nog steeds heb ik niets gehoord dus a.s. weekend zal ook wel niet gaan lukken. Ik twijffel heel erg of het verstandig is vlak voor de vakantie een auto te laten afleveren. Bijv. als er iets mee is of andere kleine dingetjes kun je niet even langs je dealer om het te laten oplossen.
Wat zouden jullie doen, toch bijv 1 week van te voren laten afleveren en de auto tijdens je vakantie leren kennen/mogelijkheden ontdekken? Of toch maar na de vakantie doen?

groetjes
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door E34 »

Mijn wagen is 1 dag voordat ik een flinke trip moest maken voor werk, afgeleverd.
3 dagen en 1.500km heeft ie zonder problemen overleefd, alleen oliepeil even in de gaten houden maar verder gewoon rijden met de auto.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Arendsoog
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: ma mar 21, 2011 2:38

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door Arendsoog »

Je moet natuurlijk gewoon vertrouwen kunnen op een nieuwe auto.
Zolang je niet te gek doet (te hard, te ver doortrekken, etc.) zal het geen probleem zijn.
En mocht er desondanks iets gebeuren, heb je in heel Europa garantie (,toch?).

En wanneer je er geen goed gevoel bij hebt, laat je 'm toch lekker na je vakantie afleveren.
Mag je dealer dàn nog een paar weekjes (langer) wachten... :wink:
Gebruikersavatar
Janneman1969
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 19:31
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door Janneman1969 »

Mooi toch, kan je hem/haar gelijk lekker inrijden. Ik ben een week na afleveren naar Zweden gereden, 3800 km en geen problemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door scoop »

Gewoon doen zou ik zeggen, maar wel van tevoren even alles goed controleren of de auto helemaal klopt zoals ie wordt afgeleverd. En belangrijker, of er niet al beschadigingen opzitten. Kom je daarmee aanzetten ná je vakantie, dan kun je het wel schudden dat ze er nog iets aan doen. Maak gewoon even een checklist van alle opties etc. die erop horen te zitten en dingen die je wilt controleren, dan weet je zeker dat je niks vergeet voordat je hem neeneemt. Als je wilt kan ik je wel een voorbeeld mailen van een checklist zoals ik die een tijdje terug gebruikt heb.
Gebruikersavatar
d'n verkopert
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door d'n verkopert »

Gewoon lekker, een lange rit, genieten van je nieuwe auto.

Lees wel even het topic over inrijden* en kijk na ca. 1.500 Km. even naar het oliepeil.

*(niet te lang vollast/plankgas rijden).

Véél plezier en een prettige vakantie!
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door JB2 »

Ik zeg: Doen! :P
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Jac
Berichten: 6
Lid geworden op: di jun 21, 2011 15:46

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door Jac »

Ik zeg niet doen, ik heb een ander idee van rustig en gelijkmatig inrijden van een nieuwe auto die gelijk met volle belading vol aan de bak moet.
Prijs inruil auto staat vast dus die kilometers komen niet op je nieuwe auto.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door Hellfire »

Gewoon doen. Lekker die nieuwe auto inrijden met een goede lange rit. Goed warmrijden en gassen maar!
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door ed.de.vries »

Fijn in je nieuwe auto op vakantie gaan,zeker weten.
Stel er gebeurd iets met je nieuwe car, wel dan kun je in heel europa terecht bij de fiat dealer(s) die je verder
op weg helpen daar is het wereldwijde dealer/garantie net op gebaseerd, dus!!!!!!!!! Geen probleem.
Geniet van je nieuwe Fiat.
Neem aan dat je op vakantie voor je plezier, en genieten ga, met de gedachten ik rij lekker mijn auto
gevarieerd in. Heel fijne vakantie, en geniet van je nieuwe auto, en uiteraard je vakantie.
Kom goed terug, en laat ons je indruk/ervaring weten na thuiskomst.
:der ALTE:
Chiel
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: di mei 24, 2011 19:35

Re: nieuwe auto laten afleveren vlak voor vakantie?

Bericht door Chiel »

Even een update, ik ben inmiddels in de 2e week van mijn vakantie. Eén dag voordat we met vakantie gingen kregen we s-middags een telefoontje dat de auto binnen was. Op vakantie gaan met de nieuwe fiat ging dus zowiezo niet meer lukken.
Achteraf gezien maar heel prettig ook want de bagage die we bij ons hebben had nooit in de fiat gepast.
Ik ga nl ietsiepietsie kleiner rijden met de fiat, huidige auto is een Volvo V70, een enorm slagschip natuurlijk.

Na de vakantie wordt de auto eindelijk afgeleverd en heb ik iig wat om naar uit te kijken en kan ik op mijn gemak de nieuwe auto ontdekken.

Ik zal tzt asap wat foto's plaatsen van de nieuwe trots.
groeten
Plaats reactie