Twijfel is weg, de GP is besteld en afgeleverd!!

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Twijfel is weg, de GP is besteld en afgeleverd!!

Bericht door Berry »

Hoi.
Mijn naam is Berry en woon in het zuiden des lands.
Ik rijd thans in een Renault Clio 1.6 16v Dynamique Luxe (mijn tweede) van het bouwjaar 2004. Deze auto heeft 110 pk's en is dus lekker pittig. De Clio gaat er binnenkort uit en ik overweeg de aanschaf van een GrandePunto. Zoals het er nu uit ziet wordt het dan een 1.4 16v Sport. Over de kleur twijfel ik nog: Exotica Red, Crossover Black of Chemical Grey. Ik denk de rode, die is namelijk wel erg mooi.
Mijn vraag betreft echter de motor. Ik rijd voornamelijk snelweg. Mijn Clio is lekker pittig en komt goed mee. Ik hoef geen snelheidsmonster maar wil wel graag een auto die lekker meekomt op de snelweg. Graag jullie mening!
Laatst gewijzigd door Berry op vr jun 16, 2006 8:45, 2 keer totaal gewijzigd.
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Ik kan je vertellen dat ik de New Renault Clio 105pk echt reuze vond tegenvallen in vergelijking met andere auto's. Vooral in zijn 1 en 2 komt hij heel moeilijk vooruit. Ik heb geen goede vergelijkingsmateriaal van de GrandePunto, aangezien ik reed in een 77pk versie.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Ik denk dat je toch zelf erin moet hebben gereden. En dat word dus nog eventjes wachten tot er ergens een demo beschikbaar is.
Ik ben zelf op zoek naar een STilo 1.416v om te kunnen vergelijken (gewicht is vergelijkbaar) of een Idea 1.4 (80kg zwaarder).

Wat de kleur betreft: Ik heb een rode gezien en die had echt heel erg veel kleurverschil tussen de bumper en de rest. Dus probeer er eerst eentje in het echie te zien.
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Ik ben bij de Renault dealer geweest voor de nieuwe Clio. Ik vind het nieuwe model echter niet zo mooi als het oude model. Bovendien ben ik voor dezelfde uitvoering 4.000 euro duurder uit (auto kost dan om en nabij 22.000 euro). Echt waanzin.
De nieuwe Clio is 200kg zwaarder terwijl het aantal pk´s niet gewijzigd is.

Ben net nog even bij een Fiat dealer geweest. Hij heeft verschillende GP´s staan echter geen 1.4 16v. In de showroom staat een zwarte 1.4 8v Sportsound. Erg mooie kleur.
Het interieur is ook geweldig en vergelijkbaar met mijn huidige Clio. Stoelen zitten goed.
Weet nu echt zeker dat ik een GP wil. Ik ga snel een aantal Fiat dealers hier in de omgeving bellen wanneer ik een proefrit kan maken in een 1.4 16v.
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Ik heb hier in het zuiden des lands nog geen enkele GP zien rijden. Bij de dealer die ik vandaag heb bezocht stonden twee zwarte, een donkerblauwe en een lichtblauwe.
Het lijkt me inderdaad slim om alvorens een keuze te maken de kleuren in het echt te zien.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Laat het ons weten zodra je er eentje hebt gevonden (zou nog even duren nl). Dan rijd ik er ook meteen naartoe :)
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Ik ben ook van mening dat hij met wart en stuk kleiner oogt dan met een andere kleur. Rood heeft dus kleur verschil, dus keuze lijkt me makkelijk. Maar chemical grey zou ik niet doen.. die heb ik al!
GPEdizione
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 18:11
Locatie: Hengelo O.V.

Bericht door GPEdizione »

Chemical Grey moet je wel doen hoor :lol:
Echt donders mooie kleur..
Echt veel beter dan de zilver grijze...
Maar ja , heb blijft smaak he..
En daarover valt niet te twisten..
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Ja, zilvergrijs was ooit hypermodern (mijn eerste 156 was zilvergrijs en vond ik super). Maar nu is het gewoon saai. Je hebt tegenwoordig wel meer van die Chemical Grey-achtige kleuren (bijv op de Alfa GT) en die zijn echt super! Vooral met donkerrood leer binnen! Wow! :shock:
JezzaNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 16:11
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door JezzaNL »

Stoppen nu iedereen met Chemical Grey...

Straks rijd iedereen erin!! :wink:

(Had ik toch beter die Merengue Orange kunnen nemen...)
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik twijfelde tussen grijs en zwart. (zwart had al voordeel), maar toen ik hier las hoeveel mensen voor grijs gaan.
Ik wil natuurlijk niet dat ik mezelf continue zie rijden :)

Hoeveel kleuren zijn er te bestellen?
Misschien dat de admin van dit forum de poll opties kan aanpassen zodat we een kleuren poll kunnen houden. (als of we de uitslag nog niet weten :wink: )
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

buxol schreef: Misschien dat de admin van dit forum de poll opties kan aanpassen zodat we een kleuren poll kunnen houden. (als of we de uitslag nog niet weten :wink: )
Poll op 25 opties gezet.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Het is ook wat als dadelijk iedereen in Chemical Grey rijdt. Gelukkig wonen jullie allemaal in het noorden van het land en ik in het zuiden. De kans is dan klein dat we elkaar tegenkomen.
Ik ga vandaag naar een ander dealer hier in Limburg. Dus wie weet. Misschien word er wel vandaag gekocht :wink:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Of toch New Orleans Blue??? Ik weet het echt niet.
Toen ik mijn Clio twee jaar geleden nieuw kocht wist ik meteen dat het een zwarte moest worden. A omdat ik na vele auto´s (ook enkele Fiat´s) nog nooit een zwarte auto had gehad en B omdat de Clio in zwart wel erg mooi is.
De kleur van mijn toekomstige GP: Joost mag het weten!!
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Dan moet je Joost even bellen!

En over de Chemical Grey van mij maak ik me niet zo zorgen, aangezien ik toch wel een paar leuke extráatjes er op heb zitten: 5 deurs ten eerste, getinte achterruiten, sportuitlaatsierstuk, 17"velgen (15 spaaks), zijskirts, spoiler en natuurlijk het rode multijet in de grill! Heerlijk!

Zag gisteren trouwens een blauwe punto staan (in het echt en dus niet bij de dealer) maar vond het niet zo mooi. Het sportieve gaat er vanaf. Ik had trouwens niet zoveel tijd om te kijken aangezien ik bijna te laat was voor een afspraak.
Plaats reactie