Fiat Punto MyLife
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Fiat Punto MyLife
Laagste CO2-leiderschappositie verstevigt
Fiat Punto MyLife: 90 gram CO2, 85 pk, 200 Nm
Om haar leiderspositie op het gebied van laagste gemiddelde CO2-uitstoot in Europa te verstevigen, introduceert Fiat de compleet uitgeruste Punto ‘MyLife’.
MyLife staat voor comfortabel, ‘fun to drive’, compleet èn voor minimale impact op het milieu. Fiat investeert al jaren om de impact van mobiliteit op het milieu te minimaliseren. Fiat is hierin uniek, niet alleen zorgt het merk ervoor dat de producten steeds milieuvriendelijker worden -zoals bijvoorbeeld met de MultiAir en TwinAir techniek-, ook spreekt Fiat actief de bestuurder aan en stimuleert deze een eco-vriendelijkere rijstijl te hanteren. Het ‘Eco:Drive’ systeem is een innovatief software programma dat de rijstijl van de bestuurder analyseert en helpt de rijstijl aan te passen om het brandstofverbruik en emissies te minimaliseren. Dit alles via een USB-poort en het Blue&Me systeem.
Fiat werkt hard aan duurzame mobiliteit zonder in te boeten aan rijplezier.
De nieuwe Fiat Punto MyLife is hier geen uitzondering op. De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen. Dankzij deze waarden wordt de auto beloond en hoeft er tot 2014 geen wegenbelasting en BPM betaald te worden. Zakelijke rijders betalen 14% bijtelling.
Ter introductie is de Fiat Punto MyLife er vanaf € 14.495 en wordt alleen geleverd met de belastingvrije 1.3 MultiJet 16v motor. Standaard is de auto voorzien van onder meer Blue&Me communicatiesysteem, B-stijl èn beschermstrips in pianolak zwart, gordijnairbags, airconditioning, in carrosseriekleur gespoten buiten-spiegels en handgrepen, Radio/CD/MP3 speler met radiobediening op het stuurwiel èn TomTom Live.
Speciaal voor de Punto MyLife is er een optiepakket samengesteld dat bestaat uit: elektrisch verwarmbare buitenspiegels, in delen neerklapbare achterbank, 15" Lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel en versnellingspookknop én mistlampen voor met ‘cornering’ functie. Het ‘MyLife Plus Pakket’ kost € 600, maar vertegenwoordigt een waarde van € 1170.
Fiat Punto MyLife: 90 gram CO2, 85 pk, 200 Nm
Om haar leiderspositie op het gebied van laagste gemiddelde CO2-uitstoot in Europa te verstevigen, introduceert Fiat de compleet uitgeruste Punto ‘MyLife’.
MyLife staat voor comfortabel, ‘fun to drive’, compleet èn voor minimale impact op het milieu. Fiat investeert al jaren om de impact van mobiliteit op het milieu te minimaliseren. Fiat is hierin uniek, niet alleen zorgt het merk ervoor dat de producten steeds milieuvriendelijker worden -zoals bijvoorbeeld met de MultiAir en TwinAir techniek-, ook spreekt Fiat actief de bestuurder aan en stimuleert deze een eco-vriendelijkere rijstijl te hanteren. Het ‘Eco:Drive’ systeem is een innovatief software programma dat de rijstijl van de bestuurder analyseert en helpt de rijstijl aan te passen om het brandstofverbruik en emissies te minimaliseren. Dit alles via een USB-poort en het Blue&Me systeem.
Fiat werkt hard aan duurzame mobiliteit zonder in te boeten aan rijplezier.
De nieuwe Fiat Punto MyLife is hier geen uitzondering op. De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen. Dankzij deze waarden wordt de auto beloond en hoeft er tot 2014 geen wegenbelasting en BPM betaald te worden. Zakelijke rijders betalen 14% bijtelling.
Ter introductie is de Fiat Punto MyLife er vanaf € 14.495 en wordt alleen geleverd met de belastingvrije 1.3 MultiJet 16v motor. Standaard is de auto voorzien van onder meer Blue&Me communicatiesysteem, B-stijl èn beschermstrips in pianolak zwart, gordijnairbags, airconditioning, in carrosseriekleur gespoten buiten-spiegels en handgrepen, Radio/CD/MP3 speler met radiobediening op het stuurwiel èn TomTom Live.
Speciaal voor de Punto MyLife is er een optiepakket samengesteld dat bestaat uit: elektrisch verwarmbare buitenspiegels, in delen neerklapbare achterbank, 15" Lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel en versnellingspookknop én mistlampen voor met ‘cornering’ functie. Het ‘MyLife Plus Pakket’ kost € 600, maar vertegenwoordigt een waarde van € 1170.
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1314
- Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Fiat Punto MyLife
Let op de details zoals Abarth koplampjes en alle raampjes geblindeerd.
Mooie verkooptruc, de auto er beter uit laten zien dan het origineel.
Mooie verkooptruc, de auto er beter uit laten zien dan het origineel.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Re: Fiat Punto MyLife
De MyLife heb ik echt veel zien rijden in Italië. Mooie auto, met de zwart gelakte bumperdelen. Zal in Italië nog wel niet de 90gram CO2 auto zijn geweest.
En die velgen... het lijkt wel wederom 17"...
En die velgen... het lijkt wel wederom 17"...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
-
- Senior Stato
- Berichten: 515
- Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11
Re: Fiat Punto MyLife
Hmm..dat was ook wel een aantrekkelijk actiemodel geweest, wist mijn dealer zeker niks van 5 weken geleden .. Alleen jammer van de hand airco, of zou dual zone airco optie zijn?
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Fiat Punto MyLife
Volgens mij de normale EVO koplampen en 15" 208 velgen.
Lijkt me een aantrekkelijke aanbieding.
Lijkt me een aantrekkelijke aanbieding.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Fiat Punto MyLife
Nee, helaas. Die MyLife is echt een goedkope uitvoering die je niet kunt "misbruiken" om een stevig aangeklede Punto te krijgen voor wat minder geld.Ivo Herijgers schreef:Hmm..dat was ook wel een aantrekkelijk actiemodel geweest, wist mijn dealer zeker niks van 5 weken geleden .. Alleen jammer van de hand airco, of zou dual zone airco optie zijn?
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Re: Fiat Punto MyLife
Heb erin gezeten bij de dealer. Geen leren stuur en versnellingspook, nasty!
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
Re: Fiat Punto MyLife
Dat zit in het MyLife Plus pakket.Dupje schreef:Heb erin gezeten bij de dealer. Geen leren stuur en versnellingspook, nasty!
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1314
- Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Fiat Punto MyLife
Plus pakket, kijk ga je al :roll:
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Re: Fiat Punto MyLife
Voor 600 euro krijg je: elektrisch verwarmbare buitenspiegels, in delen neerklapbare achterbank, 15" Lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel en versnellingspookknop én mistlampen voor met ‘cornering’ functie.rdcmrt schreef:Plus pakket, kijk ga je al :roll:
Altijd doen lijkt me...
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1314
- Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Fiat Punto MyLife
Mwah, valt inderdaad erg mee.
Veel voor weinig
Veel voor weinig
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Re: Fiat Punto MyLife
Vooral de 90gram CO2 klinkt goed, is toch weer een stap voorwaarts. Zou dit ook betekenen dat er een software-update is voor de 95gram modellen?
Re: Fiat Punto MyLife
Ik verwacht van niet:
Het lijken vooral "hardware"-wijzigingen te zijn.tonyvandenbroek schreef:De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Re: Fiat Punto MyLife
Kun je niet de huidige 95gr laten ombouwen? Bedoel kan weinig verschil lezen eigenlijk.. Of iets over het hoofd gezien?Hellfire schreef:Ik verwacht van niet:Het lijken vooral "hardware"-wijzigingen te zijn.tonyvandenbroek schreef:De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Re: Fiat Punto MyLife
Ik denk het wel:Deantjuh schreef: Kun je niet de huidige 95gr laten ombouwen? Bedoel kan weinig verschil lezen eigenlijk.. Of iets over het hoofd gezien?
Optimalisatie van de oliepomp zou in het gunstigste geval ingebouw kunnen worden met een nieuwe oliepomp. Laden van de accu in het gunstigste geval met een softwareupdate.verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Maar een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof zal toch wel een motorwisseling inhouden.