2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door Giovanni Tutore »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BRON: AUTOWEEK
Zoals Fiat al heeft aangekondigd spreidt de Twinair zich als een olievlek uit het over het modellenprogramma. Nu is de Punto aan de beurt en dat levert een nieuwe wegenbelastingvrije versie op.

Fiat heeft de Punto voor het nieuwe modeljaar licht gewijzigd. De belangrijkste verandering aan de buitenkant is dat het zwarte bumperdeel in het vervolg in carrosseriekleur zijn gespoten. Ook de positie van de richtingaanwijzers in de koplampen is iets veranderd. Aan de achterzijde is de indeling tussen achterlichten en nummerplaat iets gewijzigd. Verder wordt gemeld dat er nieuwe materialen in het interieur zijn, nieuwe carrosseriekleuren en een nieuw assortiment wielen.

Het belangrijkste nieuws zit zonder meer op het motorische vlak. De Twinair tweecilinder doen zijn intrede. Dat gaat om de turboversie met een vermogen van 85 pk. Die is altijd gekoppeld aan een start/stop-systeem en kan worden geleverd met een LPG-installatie. De uitstoot van de tweecilinder is 98 gr/km en dat betekent dat hij ook na volgende zomer wegenbelastingvrij mag blijven.

De 85 pk sterke Multijet diesel is eveneens schoner geworden. Aanpassingen aan de turbo, verbetering van de start/stop-techniek, het koelcircuit en de toepassingen van versnellingsbakolie met lagere viscositeit, zorgen voor een CO2-uitstoot van 90 gr/km – en ook dat is tot in lengte van dagen goed voor een wegenbelastingvrije status.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door Giovanni Tutore »

Wat een gave wielen .) .) .) :-]
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door Bennink »

De Evo knapt er flink van op, mooi hoor! Ik zie een zwart dak, maar geen skydome.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door Bennink »

Volgens Autoblog neemt Fiat de Punto mee naar de IAA!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door Roderick »

Frisse kleurtjes! :-]

@ Gio, ik vind die rimms ook wel 1337! Staat er goed onder .)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door jpkramer »

Nog wat meer info van onze vrienden van Fiatblog.nl:

De Fiat Punto moet nog even mee en is daarom voor modeljaar 2012 weer flink opgefrist. Het grootste nieuws is wellicht dat de Punto straks ookj leverbaar is met de 0.9 TwinAir Turbo met 85 pk. De buitenzijde is wederom aan een kleine facelift onderworpen en oogt weer strakker dan de Punto Evo.
Vanaf begin volgend jaar is de vernieuwde Punto (zonder Evo dus) leverbaar en hij is direct te herkennen aan de gladdere bumpers. Er lijkt een soort tussenweg gevonden te zijn tussen de Grande Punto en Punto Evo en we moeten zeggen dat het de Punto niet misstaat. Er worden ook wat kleuren aan het palet toegevoegd: Turquoise, Ruby Red en Graphite Grey.
Op motorengebied is er dus flink wat nieuws te melden. Als eerste is er de 0.9 TwinAir die vanaf begin volgend jaar leverbaar is in de Punto. Met 85 pk (bij 5.500 tpm) en een koppel van 145 Nm dat al bij 2.000 tpm beschikbaar is kun je prima meekomen in het dagelijkse verkeer. De motor is gekoppeld aan een versnellingsbak met zes voorwaartse verzetten. Net als bij de Fiat 500 met deze is motor is ook de Punto voorzien van ECO-knop waarbij de groene blaadjes zo’n beetje de uitlaat uitkomen.
Ook de ontzettend populaire 1.3 Mjet is weer leverbaar op de vernieuwde Punto. De diesel doet een nieuwe stap voorwaarts met de introductie van twee nieuwe technologieën (Intelligent Alternator and Intelligent Flow) die de auto naar het niveau van 90 g/km van CO2 emissie tillen. De eerste technologie optimaliseert het opladen van de accu tijdens de momenten dat de motor tijdens het rijden (‘uitrollen’) geen brandstof krijgt toegediend. De tweede wordt bereikt door een oliepomp met variabele opbrengst en optimalisatie van het koelsysteem. Deze technologieën maken de Punto, samen met het gebruik van versnellingsbakolie met lage viscositeit, een van de auto’s met dieselmotor die in zijn segment het best uit de bus komt qua CO2 emissies.
Qua uitrusting wordt de Punto wat meer richting 500 geduwd. Beschikbaar worden de versies Pop, Easy en Lounge. Daarnaast komt er, net als bij de 500, een speciale TwinAir-uitvoering. Deze laatste is als enige leverbaar in de nieuwe kleur Verde Lime en wordt gecombineerd met een zwart zonnedak en gepolijste accenten. De nieuwe Punto zal geïntroduceerd worden op de Autosalon van Frankfurt.
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door dapro »

En ik zie geen snor meer.als ie in progressive black komt wacht ik nog maar ff met race grill te bestellen. Als de bumper dan past
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door jpkramer »

dapro schreef:En ik zie geen snor meer.als ie in progressive black komt wacht ik nog maar ff met race grill te bestellen. Als de bumper dan past
Dat was me nog niet eens opgevallen.
Wat is eigenlijk het verschil met de knipperlichten?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door Bennink »

Volgens Autoweek hebben de knipperlichten een andere plek gekregen IN de koplampen... right :roll:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door walpunto »

zo wordt ie weer een stuk mooier en weg met die lelijke bumpers is stukken beter zo.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door RaydeJee »

Mooi, ziet er goed uit. :-] Hele gave kleuren ook. De bumperdelen in kleur spuiten is misschien nog wel een leuk project een keer. Het staat in ieder geval goed.
Gebruikersavatar
BennieGTA
Nuovo Arrivato
Berichten: 185
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:07

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door BennieGTA »

Die voorkant is een hele verbetering! Mooi zeg!
Grande Punto Tjet Lusso - Skydome - Novitec verlagingsveren - Squadra getuned - 17 inch BBS Lemans replica antraciet - FK logoloze grill - FK donkere koplampen - Abarth ventieldopjes :)
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door Giordino »

WOW wat een verbetering :shock:
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door jpkramer »

Zou er naast de Pop, Easy en Lounge en de Twinair uitvoering ook weer een Racing en een Sport komen?
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: 2 pitter !!! en gespoten bumper delen in kleur

Bericht door ripeba »

jpkramer schreef:Zou er naast de Pop, Easy en Lounge en de Twinair uitvoering ook weer een Racing en een Sport komen?
Ik hoop toch wel dat er een Punto met (benzine)turbo komt!
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
Plaats reactie