verkleuring witte lak

Plaats reactie
mehari
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 18:47

verkleuring witte lak

Bericht door mehari »

Er zijn al diverse topics gemaakt over verkleuren van lak, maar ik wil graag weten of bij andere Punto Evo de kleur wit aan het veranderen is. Ik meen het zelf wel, ook omdat de zijstrips en het witte gedeelte van het raambandje spierwit zijn. Hij is nu 12 maanden oud. Heeft hier iemand een reactie op?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: verkleuring witte lak

Bericht door Giovanni Tutore »

Heb je je auto al eens gekleid? En een Iron X behandeling gegeven? Ik denk dat ze dan weer lekker wit wordt :idea:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: verkleuring witte lak

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik kan niet zeggen dat mijn witte GP aan het verkleuren is. Deze is door de vorige eigenaar goed vertroeteld, en ik vertoetel haar nog meer. Zodra ik weer eens goed kan, wordt ze eens lekker verwend en weer voorzien van alle geurtjes en kleurtjes die ik heb liggen.

Het blijft een kwestie van goed verzorgen en onderhouden. Dan blijf je heel lang plezier hebben van je Witte bolide.
Afbeelding
mehari
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 18:47

Re: verkleuring witte lak

Bericht door mehari »

Bedankt voor de reacties. Ik heb hem enkele weken geleden gekleid. Inderdaad, je haalt er best nog wat rotzooi/viezigheid af. Hij wordt het hele jaar door vertroeteld en geknuffeld, maar het verschil tussen de stootlijsten en de skirts aan de zijkanten begint op te vallen. Dat zijn kunststofonderdelen en verkleuren niet zo snel. Als ik de mogelijkheid heb zal ik hem eens naast een nieuwe zetten. Ben benieuwd of er nog meer rijders zijn die het ook opvalt.
Herbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:31
Locatie: Druten

Re: verkleuring witte lak

Bericht door Herbie »

Idd, elke week wassen, regelmatig kleien en goede wax gebruiken, gaat het vuil ook niet vastzitten :-]
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: verkleuring witte lak

Bericht door BartCCC »

Een goede polish, na het kleien en voor het waxen, zou ook nog goede uitkomst kunnen bieden. Hiermee scrub je als het ware de lak (klinkt heel eng maar is het niet) en haal je de gevormde oxidatie weg. Ook het vuil wat in de oppervlakte imperfecties is gaan zitten. Je kunt dit handmatig doen hoor, je hoeft dus niet meteen een machine aan te schaffen, Het laatste heeft natuurlijk wel iets meer effect. Laat gerust weten als ik ergens mee kan helpen!

EDIT: Die van ons, ook een witte, wordt nu ook 1 jaar en die heeft er in ieder geval geen last van ;)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
DaDragon

Re: verkleuring witte lak

Bericht door DaDragon »

Mijne heeft daar ook geen last van. (gelukkig).

Dus inderdaad even proberen met een goed oppoestmiddel je punto weer wit te krijgen.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: verkleuring witte lak

Bericht door Giovanni Tutore »

Vergeet bij de weg niet dat er twee types wit zijn (als in wit wit niet easy listening :wink: ) dus als je vergelijkt naast een zusje let dan even op de kleur code :idea:
Plaats reactie