WinterbandenWissel 2011/2012

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Andy1234 »

alfawiel schreef:voor het eerst dat ik zwarte wieldoppen zie.
Zelf gespoten?
Ziet wel erg netjes uit.
Dit zijn Grande Punto wieldoppen die eigenlijk metallic grijs zijn
Ze zijn matzwart gespoten en voorzien van (goedkope) plakemblemen die ik via het internet besteld heb
Ik vond het wel grappig staan :)
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Nimbus »

Bennink schreef:Ik had dergelijke problemen met de zomerbanden, Continentals van het type 'Eco', echt waardeloos. Er liggen bij mij nu Michelin Alpin A4's onder: uitstekende banden. Had al gelezen in diverse tests dat ze goede resultaten halen en was er met de vorige Punto ook tevreden over. Verschil met de zomerbanden is gigantisch: liever winterbanden dan zomerbanden!

Overigens maken de leasemaatschappijen afspraken met de bandenboeren over welke banden ze eronder mogen gooien. Mijn leasemij (Arval) heeft met mijn bandenboer (Euromaster) afgesproken dat de eerste keus GoodYear is en de tweede keus Michelin.
Dat heb ik gemerkt ja. Begin dit jaar nieuwe zomerbanden eronder gekregen, ook goodyears. Op zich zijn ze wel ok, maar maken op bepaalde wegoppervlakken echt een klotegeluid. Erg leuk als je met 150 km/h door Duitsland cruised en met regelmaat een huilend geluid van je banden afkomt.

Ach, gelukkig hoef ik nog maar een paar maanden op mijn winterbanden te rijden en zijn mijn zomerbanden voor bijna op. Dan mogen ze ergens begin volgend jaar weer lekker een setje zomer Bridgestones of Pirelli's voorop gooien! :mrgreen:

Owja, van het weekend een heel klein stukje "off-road" moeten rijden. Toen was ik toch wel heel erg blij dat ik mijn wintersloffen eronder had, anders had ik waarschijnlijk uit moeten stappen om te duwen.... :D
"Shaven, not furred"
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Frank1986 »

Ik heb Dunlop wintersport 3D. De banden zijn erg stil en heb meer grip dan met mijn zomerbanden.
glockjock
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 22:58

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door glockjock »

Bij mij zitten er Vredestein Snowtrac3 onder.
Zijn ook erg stil.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

+1, als ik ze er onder leg....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Madhouse »

Na zaterdag mag je ze er onder leggen Tony!! Ik wil nog ff kwijlen zaterdag :mrgreen:
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door rondejong »

Frank1986 schreef:Ik heb Dunlop wintersport 3D. De banden zijn erg stil en heb meer grip dan met mijn zomerbanden.
Ah, da's fijn om te lezen, hetzelfde rubber komt binnenkort ook onder mijn GP te liggen, dus daar heb ik blijkbaar een goeie koop aan gedaan. :lol:
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Sunrise »

Hier inmiddels ook weer gewisseld naar de Vredestein Wintrac Xtreme 205/45/17 88V om al het "geweld" veilig op de weg te houden -] (met dank aan Giovanni Tutore)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

Ook maar "de" wissel gedaan. Let it snow let it snow......

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Jarre »

Sunrise schreef:Hier inmiddels ook weer gewisseld naar de Vredestein Wintrac Xtreme 205/45/17 88V om al het "geweld" veilig op de weg te houden -] (met dank aan Giovanni Tutore)
heb al veel winterbanden gereden maar deze zijn mijn favo!! als de pirellis tegenvallen bestel ik in de zomer weer wintrac xtreme winterbanden :-]
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Andy1234 »

tonyvandenbroek schreef:Ook maar "de" wissel gedaan. Let it snow let it snow......

Afbeelding
Wel erg kaal.niet een paar leuke wieldopjes :wink:
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

Andy1234 schreef:
tonyvandenbroek schreef:Ook maar "de" wissel gedaan. Let it snow let it snow......

Foto.....
Wel erg kaal.niet een paar leuke wieldopjes :wink:



Heb er alleen maar met "blauw" logo. Dan maar zonder. Eerst stickertjes halen.
Afbeelding
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Hans1963 »

Ik heb velgen van Dezent aangeschaft met Goodyear ULTRA GRIP 8 M+S 185/65 R15 88T. Meteen maar ook even een setje Fiat logos op marktplaats gescoord, wordt het toch net even mooier van.

Afbeelding

Had wel problemen met hobbelen bij langzaam rijden waggelde de auto van links naar rechts en harder dan 110 was niet te doen, zo trilde de auto. Bleek ik de centreerringen vergeten te zijn :oops: ik wist ook niet waar die ringen voor waren, er zat geen instructie bij de levering van de velgen met banden. Dus vanavond velgen gedemonteerd, centreer ringen op de velg en de velgen wederom gemonteerd en waarrempel, het probleem van het trillen compleet verdwenen.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door JB2 »

Hans1963 schreef:Ik heb velgen van Dezent aangeschaft met Goodyear ULTRA GRIP 8 M+S 185/65 R15 88T. Meteen maar ook even een setje Fiat logos op marktplaats gescoord, wordt het toch net even mooier van.

Afbeelding

Had wel problemen met hobbelen bij langzaam rijden waggelde de auto van links naar rechts en harder dan 110 was niet te doen, zo trilde de auto. Bleek ik de centreerringen vergeten te zijn :oops: ik wist ook niet waar die ringen voor waren, er zat geen instructie bij de levering van de velgen met banden. Dus vanavond velgen gedemonteerd, centreer ringen op de velg en de velgen wederom gemonteerd en waarrempel, het probleem van het trillen compleet verdwenen.
Goh, bekende velgjes..... :D
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

Er is nogal een wirwar aan verhaaltjes waar winterbanden nu verplicht zijn.
Ik heb op internet een PDF gevonden. Daar kun je preies zien waar wat verplicht is.

Klik hier voor PDF file
Afbeelding
Plaats reactie