-MP- schreef:Ik heb vorige week de winterwielen er onder gezet, en de afgelopen dagen in luxemburg was ik er blij van dat ik het gedaan had ( elke ochtend bijna onder 0 ) en overdag 2 a 3 graden..
Echter ook bij mij had ik een probleem met de bouten, de door de velgenboer meegeleverde bouten waren net 5mm langer dan de originelen, en hierdoor kon je ze er niet ver genoeg indraaien. Echter het verschil was zo minimaal dat het lijkt alsof je gewoon je wiel vastdraaid, maar de laatste mm klemt hij het wiel niet.
Oppassen dus!
zie hier het verschil tussen de nieuwe, en de oude (originele) bouten:
Net ook de winterbandjes er onder gezet.
Paar vraagjes,
Net als op de foto heb ik ook geen naafkapjes op de voorassen, achter wel.
Moet ik de assen nog invetten of zo?
Had de wielen er op zitten, wilde de wieldoppen er even op klikken, maar kwam er achter dat ze er zo weer afvallen.
Moeten ze op een speciale stand worden gemonteerd?
en ja hoor vandaag zitten er 4 zgan winterbanden onder. (ik moet zeggen dat ik heel goed moet kijken dat het gebruikte zouden zijn!)
Topprijs, superservice (erom gelegd ook nog voor niks) en koffie. Mocht de 2 slechte voorbanden voor niks achterlaten en ze hebben de andere 2 keurig in de auto gelegd ook nog eens. Top!
Was het ritje Vijfhuizen zeker wel waard. Is voor het eerst dat ik op jacht ben gegaan naar gebruikte banden en met deze ervaring rijker ga ik het zo weer doen.
Weet niet of ik reclame mag maken dus als je wilt weten waar en bij wie dan even via PB.
keizerh schreef:
Paar vraagjes,
Net als op de foto heb ik ook geen naafkapjes op de voorassen, achter wel.
Moet ik de assen nog invetten of zo?
Had de wielen er op zitten, wilde de wieldoppen er even op klikken, maar kwam er achter dat ze er zo weer afvallen.
Moeten ze op een speciale stand worden gemonteerd?
Hendrik
Op de voorassen zit nergens een kapje. Invetten heb ik nog nooit gedaan. Wat betreft de wieldoppen. Deze zitten met de bouten vast. Je kunt 1 bout vast draaien, dan kun je de wieldop er nog over heen (bij het ventiel), de andere drie zitten met de bouten vast.
keizerh schreef:
Paar vraagjes,
Net als op de foto heb ik ook geen naafkapjes op de voorassen, achter wel.
Moet ik de assen nog invetten of zo?
Had de wielen er op zitten, wilde de wieldoppen er even op klikken, maar kwam er achter dat ze er zo weer afvallen.
Moeten ze op een speciale stand worden gemonteerd?
Hendrik
Op de voorassen zit nergens een kapje. Invetten heb ik nog nooit gedaan. Wat betreft de wieldoppen. Deze zitten met de bouten vast. Je kunt 1 bout vast draaien, dan kun je de wieldop er nog over heen (bij het ventiel), de andere drie zitten met de bouten vast.
Ok,
Logisch dat ze niet willen vastklikken.
Moeten de bouten er dus weer uit, en de wieldoppen met het opengehaalde boutgat aan de ventielkant.
Maar es weer kijken als het licht is.
Grande Punto Tjet Lusso - Skydome - Novitec verlagingsveren - Squadra getuned - 17 inch BBS Lemans replica antraciet - FK logoloze grill - FK donkere koplampen - Abarth ventieldopjes
ik had hetzelfde probleem met continental-banden, met de pirellis geen probleem.
persoonlijk vind ik de vredestein de beste die ik ooit al heb gehad, en heb al heeeeel veel merken winterbanden gehad
Niet gloednieuw, ze lagen er vorig jaar ook onder. Kan me niet herinneren dat ik toen zoveel last ervan had. Zit ook nog voldoende profiel op (ruim 7 mm).
Helaas zijn mijn Vredesteins (samen met mijn vorige set velgen) ontvreemd. Dat waren erg fijne en mooie banden, Vredestein Wintrac Xtreme ontworpen door Giugiaro. Bij mijn volgende auto komen die er zeker weer op!
Nimbus schreef:Ik word helemaal gek van mijn wintersloffen. De voorkant is gewoon alle grip kwijt! Kom bijna alle bochten ondersturend uit!
Nog iemand die problemen? (Volgens mij liggen er goodyears onder, met de vredesteins die ik hiervoor had had ik geen problemen)
Ik had dergelijke problemen met de zomerbanden, Continentals van het type 'Eco', echt waardeloos. Er liggen bij mij nu Michelin Alpin A4's onder: uitstekende banden. Had al gelezen in diverse tests dat ze goede resultaten halen en was er met de vorige Punto ook tevreden over. Verschil met de zomerbanden is gigantisch: liever winterbanden dan zomerbanden!
Overigens maken de leasemaatschappijen afspraken met de bandenboeren over welke banden ze eronder mogen gooien. Mijn leasemij (Arval) heeft met mijn bandenboer (Euromaster) afgesproken dat de eerste keus GoodYear is en de tweede keus Michelin.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.