WinterbandenWissel 2011/2012

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door RaydeJee »

Lesser schreef: Maar sommige moeten het via een werkplaats
Juist, en dan zul je wel moeten. Ik heb ook het geluk dat ik zelf kan bepalen wanneer ze eronder gaan.
Bruijst
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: za jun 19, 2010 17:25

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Bruijst »

Ik heb bij de wissel winter-zomer meteen maar een afspraak gemaakt. Kan maar tijdig vastliggen. Zodoende was ik vanmorgen aan de beurt (euromaster). Om 8.25uur werd de auto binnen gereden, om 9.10uur was ik weer thuis. .)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door ed.de.vries »

heb de bandjes/velgen thuis maar opgeslagen, was me te vroeg/warm om de w slofjes er onder te gooien.
wacht ook op koudere temps.
t,is wel een mooie zomerse Herfst .........toch! Zonde om de winterrubbers heet te stoken!
Hier momenteel bij mij tus 17 graden. Groetsels, en fijn Grande Punto Weekend allemaal.
:der ALTE:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik hoef er gelukkig de deur niet voor uit. Mijn Winterwielen liggen in opslag thuis. Samen met nog meer winterwielen (Panda) en Zomerwielen (17" double cork), Eigenlijk dus een kleine euromaster. Maar het is hier nog steeds te heet voor winterwielen....vanmorgen op het voetbalveld, 15 graden, dun jasje, en gewoon een lekker zonnetje. Dus we wachten keurig af tot het echt kouder wordt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Jarre »

bij mij ook Tony, beste manier als je wat handig bent!
van zodra de temp hard daalt of ineens sneeuwt steek ik ze er zelf wel onder in de garagebox :)
de banden van mijn vader en vriendin liggen ook al klaar, maar t'is gewoon nog te mooi weer. net nog in mn t-shirt buiten geweest en geen kou of rilling gehad! ~~
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Foppe de Vries
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: vr jul 16, 2010 16:42
Locatie: Fryslân

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Foppe de Vries »

Het zachte weer duurt nog steeds voort. De bandenwissel kan nog even worden uitgesteld. Aan het einde van de tiendaagse een toenemende onzekerheid (maar dat lijkt me normaal) met wat meer frissere oplossingen. Dus komende week nog geen winterbanden.

Afbeelding
Had een Progressive Black Punto Evo 1.3 Multijet (2010) mrt 2013 Totall loss
Toen een Crossover Black Punto Lounge 1.3 Multijet (2012)
Nu een Crossover Black Punto Sempre 1.3 Multijet (2018)
Punto Lounge : Afbeelding
-MP-
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: zo okt 02, 2011 12:51

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door -MP- »

volgend weekend ga ik naar luxemburg met de punto, en officieel moet je dan in duitsland (waar de reis grotendeels door heen gaat) al winterbanden rijden.

Ik weet nu nog niet zo goed wat te doen eigenlijk.. :(
Greetz MP. Grande Punto 2 Sport 1.4 Tjet - Bianco - Skydome - Getint glas - Leder
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

In Duitsland is het vanaf de 15e okt tot 15e maart verplicht. Als buitenlander ben je het niet verplicht, maar ze kunnen je wel aanspreken en aansprakelijk stellen als je ze niet hebt en je raakt betrokken bij een ongeval o.i.d.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Foppe de Vries
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: vr jul 16, 2010 16:42
Locatie: Fryslân

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Foppe de Vries »

Afbeelding

Het lijkt er steeds meer dat het volgende week kouder gaat worden door de oostelijke stroming. Er wordt vooreerst weinig tot geen neerslag berekend.
Ik heb vanmiddag voor woensdag a.s. een bandenwissel besproken bij mijn dealer.
Had een Progressive Black Punto Evo 1.3 Multijet (2010) mrt 2013 Totall loss
Toen een Crossover Black Punto Lounge 1.3 Multijet (2012)
Nu een Crossover Black Punto Sempre 1.3 Multijet (2018)
Punto Lounge : Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

Foppe Paulusma houd het mooi in de gaten. Als het zo door zet, dan gaan we volgende week wisselen.
Eigenlijk na Houten Italia. Nog met de mooie wielen op stap.
Afbeelding
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Nimbus »

Moet je in Duitsland verplicht vanaf 15 oktober op winterbanden rijden (mits je een ongeluk maakt)!? Hmmz....dit weekend in Berlijn geweest. Daar fietsen gehuurd, want ook daar was het nog droog en 12 graden.

Voor mij staat op volgende week woensdag de afspraak. Heb deze een paar maanden geleden al moeten plannen, omdat de banden liggen opgeslagen bij Euromaster. Toen vroeg die kerel nog of ik het wel zeker was over half november, omdat het ook in oktober al kan sneeuwen.......

Gelukkig wist ik het zeker... :lol: Alhoewel volgende week woensdag ook nog wel eens te vroeg kan zijn....
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Jarre »

moet niet => dwz: je krijgt er geen boete voor als ze je gewoon tegenhouden (maar ze noemen het wel winterbandenplicht, anders voor buitenlanders)
maar als je een ongeval hebt is de kans wel groter dat je aansprakelijk gesteld wordt => maw, ik zou ze toch maar steken want als buitenlander hebben ze je snel aan je b*llen :D

/edit:
zie ook post van tony ~]
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door JB2 »

Nimbus schreef:Moet je in Duitsland verplicht vanaf 15 oktober op winterbanden rijden (mits je een ongeluk maakt)!? Hmmz....dit weekend in Berlijn geweest. Daar fietsen gehuurd, want ook daar was het nog droog en 12 graden.

Voor mij staat op volgende week woensdag de afspraak. Heb deze een paar maanden geleden al moeten plannen, omdat de banden liggen opgeslagen bij Euromaster. Toen vroeg die kerel nog of ik het wel zeker was over half november, omdat het ook in oktober al kan sneeuwen.......

Gelukkig wist ik het zeker... :lol: Alhoewel volgende week woensdag ook nog wel eens te vroeg kan zijn....
Nee hoor, volgens mij zat onze voorzittert er naast:

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-vakan ... sland.html
Wanneer

Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door ed.de.vries »

Winterreifen!
In Deutschland is het (nog) niet verplicht, maar in winterse gebieden alsook elders bij winterse omstandigheden wordt dit even anders als er schade,s ontstaan ivm aansprakelijkheid en vergoedingen van schades enz, dan kán de verzekering (ook de nederlandse verzekeraar) moeilijk gaan doen ivm de vergoeding/betalingen enz!! Dus: het is maar waarvoor je kies zelf natuurlijk!
Maar denk aan dit risico,wat dáár achter schuilt. Aan jullie allen de zelf keuze.
:der ALTE:
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Jarre »

ik heb met auto's één ding geleerd: beter voorkomen dan genezen.

ex collega vond all-risk te duur => na 1 maand auto total loss gereden...
glijden op ijs => herstellingskosten +3000euro (winterbanden gehad => meer grip misschien nooit gebeurd, 300euro)

geef mij dus toch maar de winterbanden in duitsland, natuurlijk zou het ander net weer bij mij moeten gebeuren :roll: :lol:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Plaats reactie