WinterbandenWissel 2011/2012

Alles wat met Fiat te maken heeft.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door swans »

ligt er aan, als je remtrommels heb vanachter zou je wel eens kortere bouten moeten gebruiken vanachter omdat ze anders tot in de trommel komen als je stalen wielen gebruikt!

Hier liggen ze er ook weer onder,... als we weer wisselen naar de zomersloffen eerst maar eens nieuw rubber erond leggen denk ik zo!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Jarre »

nog nooit gehoord van kortere bouten in een remtrommel, ik bedoel dus conische bouten of geen conische bouten?
en ook de sterkte van de bout, want bouten van stalen velgen maken vaak de alu velg kapot omdat die sterker zijn.
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door swans »

ik gebruik de standaard bouten die in de LM double cork velgen zitten (dus standaard bij levering) ook in de stalen (ook origineel fiat) velgen. Het aanleg vlak van de stalen wielen is ook conisch dus de conische bouten van de lm wielen passen perfect!

over die lange bouten in de remtrommels? moet je maar eens aan Tony vragen, die heeft zich nog eens vergist
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Jarre »

ok bedankt, heb ook double cork dus ben ik gerust .)

is de eerste keer dat ik trommels heb, wel al gehoord dat mensen hun tapdraad stuk maken in de trommel en een nieuw stuk moeten laten monteren.
opletten dus :lol:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door swans »

let wel: ik heb voor en achter schijven (dus geen problemen met lange bouten)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

swans schreef:
over die lange bouten in de remtrommels? moet je maar eens aan Tony vragen, die heeft zich nog eens vergist

Maar ik heb/had ook 4 keer remschijf.
Alleen de te lange bouten icm met de stalen winter wielen ging niet helemaal lekker. Nadat ik iets kortere bouten had gemonteerd, kon ik weer wel rijden. :mrgreen:
Wijze les..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Madhouse »

Mijn winterbanden worden er vrijdag opgelegd door een bedrijf, ik ga er vanuit dat hun wel weten wat ze doen met de bouten enzo....Tevens een velgenboom bijbesteld zodat ik de lichtmetalen even van een waxje kan voorzien en daarna veilig en stofvrij kan opbergen in de schuur.
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door JB2 »

Het verhaal van de bouten heeft te maken met de velg- en niet met schijf of trommelremmen. Mijn Dezent lm-velgen met winterbanden behoeven ook andere bouten dan de standaard FIAT-bouten die af-fabriek bij de FIAT lm-velgen zitten.

Als je overigens ergens velgen koopt en je gaat dan naar een bandenboer om deze met wintersloffen erom te laten monteren, kun je nog wel eens pech hebben. Ik heb een keer meegemaakt dat ze niet de passende bouten in voorraad hadden en ik weer naar huis kon zonder winterbanden eronder.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Jarre »

ik ben toch op't werk geraakt :-]

de bouten zijn mijn originele van de stalen velgen die ze dus op mijn alu's hadden gezet weet ik nu. dus passen zonder problemen :-]
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Nimbus »

Vanmorgen zijn ook bij mijn bella de winterslofjes eronder gegaan. Wat een timing ook! :mrgreen:
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door JB2 »

OK, al 2 dagen vrieskou en nog steeds op zomerbandjes.....tsja, tijdgebrek.... :roll:
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door Hellfire »

Het hok heeft afgelopen maandag winterbanden eronder gekregen. De Punto blijft voorlopig op de zomerbanden staan.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik rijd zaterdag nog een keer naar Houten op mijn zomerwielen. Staat toch net wat mooier op zo'n locatie.
Zondag na de kart-les van Luuk, gaan de winterslofjes eronder. Nemen de Panda ook gelijk mee voor winterwielen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ElzaNL
Junior Stato
Berichten: 461
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 15:19
Locatie: Fryslân

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door ElzaNL »

Als het zaterdag lukt heb ik een mooi setje winterbanden eronder. Maar hoe ruim ik de zomerbanden (zonder velg) het beste op ?

Schoongewassen? Opgestapeld liggend? naast elkaar op het loopvlak steunend?
Ik heb werkelijk geen idee. Nog ergens mee behandelen voor ze de zolder opgaan of is dat onnodig?

gr. Elza
-MP-
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: zo okt 02, 2011 12:51

Re: WinterbandenWissel 2011/2012

Bericht door -MP- »

Ik heb vorige week de winterwielen er onder gezet, en de afgelopen dagen in luxemburg was ik er blij van dat ik het gedaan had ( elke ochtend bijna onder 0 ) en overdag 2 a 3 graden..

Echter ook bij mij had ik een probleem met de bouten, de door de velgenboer meegeleverde bouten waren net 5mm langer dan de originelen, en hierdoor kon je ze er niet ver genoeg indraaien. Echter het verschil was zo minimaal dat het lijkt alsof je gewoon je wiel vastdraaid, maar de laatste mm klemt hij het wiel niet.
Oppassen dus!

zie hier het verschil tussen de nieuwe, en de oude (originele) bouten:

Afbeelding
Greetz MP. Grande Punto 2 Sport 1.4 Tjet - Bianco - Skydome - Getint glas - Leder
Plaats reactie