knipperende kilometerteller

Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

ook ik had vanmorgen een knipperende tellerstand .
opnieuw gestart en was weg.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Ook ik had het vanmorgen (gisteren auto beurt gehad). Vanavond was het weer weg.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

ExTaxi schreef:Ook ik had het vanmorgen (gisteren auto beurt gehad). Vanavond was het weer weg.
ExTaxi, waarschijnlijk knippert nu ook de service interval in je menu (links achter je stuur). Klopt dat?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Bennink schreef:
ExTaxi schreef:Ook ik had het vanmorgen (gisteren auto beurt gehad). Vanavond was het weer weg.
ExTaxi, waarschijnlijk knippert nu ook de service interval in je menu (links achter je stuur). Klopt dat?
:cry:

Inmiddels geen last meer van, was slechts 1 dag
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

ExTaxi schreef:
Bennink schreef:
ExTaxi schreef:Ook ik had het vanmorgen (gisteren auto beurt gehad). Vanavond was het weer weg.
ExTaxi, waarschijnlijk knippert nu ook de service interval in je menu (links achter je stuur). Klopt dat?
:cry:

Inmiddels geen last meer van, was slechts 1 dag
Ja, als je de auto van contact haalt en opnieuw probeert is het weg, maar hoe zit dat met de serviceinterval in je menu links achter het stuur? Knippert die nog?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Bennink schreef:
Ja, als je de auto van contact haalt en opnieuw probeert is het weg, maar hoe zit dat met de serviceinterval in je menu links achter het stuur? Knippert die nog?
zal morgen eens kijken
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door NHke »

Paar dagen terug ook een knipperende kmstand gehad + Blue&Me en menu via het stuur werkten niet meer :shock: :?

Wagen paar keer opnieuw gestart, bleef knipperen..
Dan de +pool van de batterij even 10min afgekoppeld en weer aangesloten : Knipperen gedaan en alles werkte weer naar behoren..

Dan was ik even in het onderhoudsmenu geweest en daar zag ik dus de kmstand staan waarop hij begon te knipperen.. Dat was dus bij het laatste onderhoud niet aangepast..

Mijn hart stond al stil dat er zoveel niet meer werkte, dacht meteen aan een stukke Bleu&Me sturing..
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door Odelot »

Even een schopje:

Vanmorgen knipperde mijn km teller ook. Paar keer opnieuw gestart maar blijft knipperen. Verder werkt alle, blue en me, mp3 speler, radio, telefoon.
In het menu knippert de onderhoudsinterval ook. Maar ik weet niet of die altijd knippert...

Vanmiddag de dealer maar gebeld. Kan geen kwaad zeggen ze maar moet wel langs komen volgende week. Dan fixen ze het. Iemand al een definitieve oplossing voor dit probleem gevonden misschien? (of je dealer)...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door Odelot »

En vanmorgen (temp. +4 op de meter, in de zon) was het knipperen weg. Lijkt wel of het door de temperatuur komt. Toen ik net weer ging rijden was het -8 maar knipperen bleef wel uit.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door rdcmrt »

Sinds ik contact maak en wacht tot de controle lampjes uit zijn, heb ik dit probleem nooit meer gehad.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Spoor-N
Nuovo Arrivato
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 9:27

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door Spoor-N »

Afgelopen weekeinde begon mijn kilometer ook ineens "spontaan" te knipperen.
Met een stand van ruim 40.000 niet echt op een moment dat er onderhoud nodig zou zijn.

Net als bij anderen werkte Blue&Me ook niet meer.

Maandagmiddag gekeken in het menu naar de service stand: deze knipperde op iets van 28.000 en nog wat kilometer.

In een menu stap verder heb ik iets volgens mij iets veranderd want toen ik weer uit het menu ging was het knipperen voorbij en ook Blue & Me werkt weer als van ouds. ~~

Even terug gekeken in het menu: de service stand staat nog steeds op dezelfde stand alleen knippert deze niet meer..... :o

Misschien dat anderen hier ook wat aan hebben.
Afbeelding Afbeelding


EVO - Multijet 85 pk -Corssoverblack - Blauw interieur
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door Señor Sjon »

Dat was wel een kick van dik 4 jaar. Ach, hier knippert ie ook weleens. Soort van uitsloven vind ik het maar, want er is niets aan de hand met de auto en alles werkt gewoon.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schultz
Junior Stato
Berichten: 301
Lid geworden op: zo mar 25, 2012 10:05
Locatie: Budel

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door Schultz »

Zie em ook wel eens ooit knipperen, maar alles werkt buj mij dan nog. (heb geen bleu&me)

vanmorge zelfs begon de kilometerstand spontaan te knipperen op de snelweg terwijl die dat niet deed toen ik wegreed.

Heb het hele instructieboekje uitgelezen maar kan er helemaal niets over vinden :\

km-stand staat trouwens op 39.930
Afbeelding
Jann
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 20:24

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door Jann »

Hier knipperde hij laatst ook een keer en opeens de volgende dag was het ook weer over,

Wat ik hier las dat er in het beeld kwam te staan zet de auto stil en ga naar de dealer had ik ook een keer, ik wachtte even en toen was alles weer normaal ..
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: knipperende kilometerteller

Bericht door tonyvandenbroek »

Als alleen je KM stand knippert, lekker laten knipperen. Na een volgende startbeurt zal het wel weer weg zijn.
Heb het in mijn vorige GP met regelmaat gehad. Na opnieuw starten was het meestal weg.

Dan hebben ze nog wel eens over service beurten e.d. maar dit is minder waar. Is gewoon een of andere Canbus Bug die er in zit.
Afbeelding
Plaats reactie