knipperende kilometerteller

diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

*pakt popcorn erbij in afwachting van de reactie van hannes*
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
A3A3A3
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 29, 2006 13:44
Locatie: Nieuwegein

Bericht door A3A3A3 »

Hoi, Mijn vorige auto (IDEA) deed dit ook eens een keer.
Is een fout-melding van het systeem, bij mij deed een keer de airco het niet en een andere keer deet de CITY-stand het niet meer.
Knipperende km-teller is dus alleen maar een waarschuwing dat er iets niet goed is, ga maar eens langs de dealer.
GP SPORT exotic red, cruisecontroll, private glass, armsteun, alu dorpelstrips,12V in koffer en Leadtek Speedingmaster
Nieuwegein
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

diabloNL schreef:*pakt popcorn erbij in afwachting van de reactie van hannes*
:D
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:mijn exuses aan Joh@n. :oops:

had er nog nooit van gehoord
zo zie je , je bent nooit te oud om te leren :wink:
Voor mij is dit geheel nieuw. Mijn FIAT Stilo Multiwagon uit 2004 telde gewoon naar de standaardkilometrage en begon vlak ervoor te waarschuwen, of heb ik dan soms een gemiddelde rijstijl?
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Hier had de Stilo ook al last van, kijk maar:

"knipperende kilometerteller"
Laatst gewijzigd door SlippingPenny op di aug 22, 2006 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

heb net ff gekeken na een tip van tony waar ik dat kan zien.

heb inmiddels 5037 km gereden en de interval voor de beurt op de computer geeft aan dat ik nog 24963 km te gaan heb tot de beurt.
ff een optel sommetje : 5037+24963= jawel hoor 30000 km :roll:

dus of ik ben een PERFECTE rijder ( wat ik me helemaal niet kan voorstellen al zou ik het wel willen :lol: :lol: )
of de GP heeft dit idd niet.
wat zal het zijn. :?
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Het knipperen heeft dus te maken met een (korte) storing op het CAN netwerk in de auto of dat het iets te druk is op het netwerk om alle informatie goed te verwerken. Dat is ook wat mij verteld werd bij mijn dealer. Een herstart lost het 9/10x op, blijft het, zou ik toch langs de dealer gaan.
Seat Leon 1.9 TDi
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:heb net ff gekeken na een tip van tony waar ik dat kan zien.

heb inmiddels 5037 km gereden en de interval voor de beurt op de computer geeft aan dat ik nog 24963 km te gaan heb tot de beurt.
ff een optel sommetje : 5037+24963= jawel hoor 30000 km :roll:

dus of ik ben een PERFECTE rijder ( wat ik me helemaal niet kan voorstellen al zou ik het wel willen :lol: :lol: )
of de GP heeft dit idd niet.
wat zal het zijn. :?
Hannes, je bent de perfecte rijder, maar daarnaast is dat door een boordcomputer aanpassen van de resterende km's tot een beurt een beetje onzinnig, het is echt niet zo dat je auto niet op verantwoorde wijze verder kan dan 30.000, zelfs niet bij zwaar gebruik. Die 30.000 is naast een motorisch technische kwestie, ook een garantie- en zelfs een marketingkwestie.
Ik zal zo bij mijzelf eens checken hoe het er bij staat met de intervalberekening.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef: Hannes, je bent de perfecte rijder, maar daarnaast is dat door een boordcomputer aanpassen van de resterende km's tot een beurt een beetje onzinnig, het is echt niet zo dat je auto niet op verantwoorde wijze verder kan dan 30.000, zelfs niet bij zwaar gebruik. Die 30.000 is naast een motorisch technische kwestie, ook een garantie- en zelfs een marketingkwestie.
Ik zal zo bij mijzelf eens checken hoe het er bij staat met de intervalberekening.

bij tony klopte ie in elk geval niet.
tussen de km's die hij gereden heeft en nog volgens de interval te gaan zaten al een paar duizend km.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

ik moet me even corrigeren.. Mijn GP heeft het dus NIET zo'n inteligente interval.... heb we even lelijk vergist, of er goedlangs gekeken. Mijn onderhouds indicator telt idd gewoon vanaf 30000 naar 0 minus de gereden kilometers.... In mijn geval:

30000- 3945 =26055.


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Sorry voor diegene die ik in twijfel bracht. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:ik moet me even corrigeren.. Mijn GP heeft het dus NIET zo'n inteligente interval.... heb we even lelijk vergist, of er goedlangs gekeken. Mijn onderhouds indicator telt idd gewoon vanaf 30000 naar 0 minus de gereden kilometers.... In mijn geval:

30000- 3945 =26055.


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Sorry voor diegene die ik in twijfel bracht. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
geaccepteerd tony. :wink:
( moet wel anders durf ik niet meer naar Someren eind te komen :lol: :lol: )
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Rest ons alleen nog de vraag waarom de dealer er nou weer afwijkende km-kaartjes instopt.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Rest ons alleen nog de vraag waarom de dealer er nou weer afwijkende km-kaartjes instopt.
Bij mijn GP telt hij ook gewoon naar 30.000 KM.
KM-stand op dit moment: 9.277 (mijn god wat heb ik al veel gereden, dat wordt de kilometrage van de verzekering weer omhoog gooien)
resterende KM's tot beurt volgens boordcomputer: 20.723

De GP heeft blijkbaar die "intelligente" versie niet nodig; 30.000 km is volgens FIAT gewoon haalbaar ongeacht de rijstijl.

@Sjon: waarom stoppen sommige dealers (de mijne niet) er kaartjes in waar een afwijkend kilometrage staat voor de eerstvolgende beurt?
Daar kan ik verschillende antwoorden op verzinnen:
a. de dealer, of de medewerker van de dealer die het kaartje schreef, is niet op de hoogte van het feit dat GP een interval van 30.000 km heeft in tegenstelling tot bij mijn weten alle andere recente FIAT-modellen, die een kortere interval hadden.
b. de dealer is er niet blij mee dat je pas na 30.000 hoeft te komen van de FIAT fabriek, en zet er gewoon 20.000 km op in de hoop dat je eerder en dus vaker komt voor een servicebeurt.

Ik weet zeker dat bij sommige dealers, als je hier naar vraagt dat ze wel een mooi verhaal op kunnen dissen waarom de GP niet na 30.000 maar na 20.000 voor een beurt moet komen, maar ik bestempel dat bij voorbaat al als onzin. FIAT is er erg duidelijk over dat de interval 30.000 is (of 1 x per jaar) en niets anders.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik rij ongeveer 15000 Km per jaar dus ik moet gewoon elk jaar komen opdraven. 8)
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

bij fiat schrijven ze voor om de 30000km, olie filter en luchtfilter dacht ik, en om de 20000km een pollenfilter(aircofilter) en om de 60000km mazoutfilter voor de dieselrijders.

zelf doe ik om de 10000km er nieuwe olie op en om de 20000km filters vervangen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie