knipperende kilometerteller

Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Dealer wist niet waar de knipperende kilometerstand vandaan kwam. Was natuurlijk niet meer te zien toen ik bij de dealer was en de auto had uitgezet.

Maar nu knippert de service interval in het menu (links achter stuur). Is dit bij meer mensen het geval? Ik weet namelijk niet of dit ook eerder al was zo...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Schopje...

Zou iemand voor mij willen kijken in het menu links naast het stuur om te zien of de Service-interval knippert? Bij mij knippert die namelijk...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Nee bij mij knippert die niet Erik.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

hier ook niet Erik
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Bennink schreef:Dealer wist niet waar de knipperende kilometerstand vandaan kwam. Was natuurlijk niet meer te zien toen ik bij de dealer was en de auto had uitgezet.

Maar nu knippert de service interval in het menu (links achter stuur). Is dit bij meer mensen het geval? Ik weet namelijk niet of dit ook eerder al was zo...
vond dit op het alfa forum, hoeft natuurlijk bij de GP niet zo te zijn.
maar je weet maar nooit :roll:

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... 08a7d16bba
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Normaal hoort de service interval ook niet te knipperen, alleen als je zijn waarde overschreid. Ik denk dat ze vergeten zijn de service interval te resetten met de beurt.

Bij mij knippert de interval in ieder geval niet. Even bezoekje dealer zou ik zeggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

tonyvandenbroek schreef:Normaal hoort de service interval ook niet te knipperen, alleen als je zijn waarde overschreid. Ik denk dat ze vergeten zijn de service interval te resetten met de beurt.

Bij mij knippert de interval in ieder geval niet. Even bezoekje dealer zou ik zeggen.
Dank voor het kijken, maar bij mij telt ie netjes af, nog ongeveer 9000 tot de eerste beurt (was toen bij 32000 ofzo, dus nu bij 62000). Maar bij jou knippert die teller dus niet.... raar...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Bennink schreef:Dealer wist niet waar de knipperende kilometerstand vandaan kwam. Was natuurlijk niet meer te zien toen ik bij de dealer was en de auto had uitgezet.

Maar nu knippert de service interval in het menu (links achter stuur). Is dit bij meer mensen het geval? Ik weet namelijk niet of dit ook eerder al was zo...
Bennink,

Ik ben natuurlijk geen monteur, maar het probleem dat je omschrijft lijkt natuurlijk verdacht veel op het "knipperende kilometerteller" probleem. Als je zeker weet dat de service interval gereset is bij de beurt, wieweet dat een zgn. "proxy alignment" - wat inhoudt dat alle apparaten aangesloten op de CAN-bus gesynchroniseerd worden met elkaar - het probleem oplost? Dat wordt namelijk voor dat probleem uitgevoerd.

Anderzijds zou je toch wel verwachten dat een dealer dit wel zou weten, mocht dit de oorzaak zijn. Het is maar een idee dus...
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

scoop schreef:
Bennink schreef:Dealer wist niet waar de knipperende kilometerstand vandaan kwam. Was natuurlijk niet meer te zien toen ik bij de dealer was en de auto had uitgezet.

Maar nu knippert de service interval in het menu (links achter stuur). Is dit bij meer mensen het geval? Ik weet namelijk niet of dit ook eerder al was zo...
Bennink,

Ik ben natuurlijk geen monteur, maar het probleem dat je omschrijft lijkt natuurlijk verdacht veel op het "knipperende kilometerteller" probleem. Als je zeker weet dat de service interval gereset is bij de beurt, wieweet dat een zgn. "proxy alignment" - wat inhoudt dat alle apparaten aangesloten op de CAN-bus gesynchroniseerd worden met elkaar - het probleem oplost? Dat wordt namelijk voor dat probleem uitgevoerd.

Anderzijds zou je toch wel verwachten dat een dealer dit wel zou weten, mocht dit de oorzaak zijn. Het is maar een idee dus...
Scoop, dank voor de tip :) Even bedenken of ik dan nu langs de dealer rijdt of met de 60.000km beurt ga.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
zeemeeuw
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di jul 24, 2007 21:59
Locatie: alblasserdam

Bericht door zeemeeuw »

Mijn kilometerteller knippert nu ook. De climatcontrol werkt ook helemaal niet meer. Wel lastig zonder enige luchtcirculatie. Ik heb woensdag as een afspraak met dealer. Ben benieuwd.
GP sport | 1.4 T-jet 120 PK | 17 inch | climat | cruise control | 5 deurs | ESP-ASR-HBA-Hill holder
nelis h
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: za jul 07, 2007 22:33

Bericht door nelis h »

die van mij knippert ook al een paar duizend kilimoter

Zeemeeuw, wil je woensdag melden wat de oorzaak was ?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Dupje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 636
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 16:19

Bericht door Dupje »

Bennink schreef:Schopje...

Zou iemand voor mij willen kijken in het menu links naast het stuur om te zien of de Service-interval knippert? Bij mij knippert die namelijk...
Waar zit die service-interval? Of heb je die enkel als je het multifunctionele display hebt?
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Service interval zit inderdaad in het menu aan de linkse zijde van het stuur. Ik weet niet of elke uitvoering (active) ook deze interval hebben in het menu. Op mijn Sport zit er een interval op, en deze KNIPPERT niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zeemeeuw
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di jul 24, 2007 21:59
Locatie: alblasserdam

Bericht door zeemeeuw »

zeemeeuw schreef:Mijn kilometerteller knippert nu ook. De climatcontrol werkt ook helemaal niet meer. Wel lastig zonder enige luchtcirculatie. Ik heb woensdag as een afspraak met dealer. Ben benieuwd.
Ik heb mijn auto weer terug. Alles doet het weer. Het bleek een losse stekker ergens in het dashboard te zijn. De teller knippert ook niet meer.
GP sport | 1.4 T-jet 120 PK | 17 inch | climat | cruise control | 5 deurs | ESP-ASR-HBA-Hill holder
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Vanmorgen knipperde mijn kilometerteller ook :!: :roll:
Bij herstart geen last meer van.
Moet binnenkort toch naar de dealer.
Plaats reactie