knipperende kilometerteller

tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

knipperende kilometerteller

Bericht door tantepoes »

Toen ik de GP pas had, knipperde de kilometerteller wel eens. (dus de cijfers die de het aantal gereden kilometers aangeven.)

Update laten doen bij Falco en het probleem was voorbij.
Afgelopen week hield de motor even in, sloeg bijna af en alle meters in het dashboard sloegen op tilt, incl. de boardcomputer. Stop de motor!! Koelvloeistof te heet! Onzin natuurlijk omdat ik net 10 meter had gereden.

Toch maar even de motor uitgezet en opnieuw gestart......en ja hoor de kilometerteller knipperde weer!

Overigens is het nu weer over en alles werkt weer zoals het hoort.
Maar kan iemand mij vertellen wat een knipperende km-teller betekent?
Falco weet het niet en ik weet het ook niet.

Ik vermoed dat het te maken heeft met een elektronische storing of een signaal dat de boel op een noodprogramma loopt.......Maar zeker ben ik natuurlijk niet.
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Hoi tantepoes,

Misschien dat het hiermee te maken heeft:

Klik

Ik heb ergens anders gelezen dat bij sommige GP's de connector van de ECU (boordcomputer) niet goed vast zit waardoor je dit soort rare problemen kan krijgen.

Tip: Als hij het weer doet probeer dan een filmpje te maken met bv een mobiele telefoon zodat je het aan je dealer kan laten zien.

Succes! :wink:
Laatst gewijzigd door Bennink op vr apr 08, 2011 9:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL gefixed
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Kijk eens in het mycar menu wanneer de auto weer een beurt moet hebben.
Misschien hebben ze dat bij aflevering niet gereset voor de 0-beurt en probeert ie dat nu angstvallig aan te geven?
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Ik weet dat ook een defect contactslot dit soort problemen kan veroorzaken (knipperende waarschuwingslampjes, lampjes die blijven branden tot zelfs het afslaan of niet willen starten van de motor). Zou een goede monteur moeten weten........
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Bericht door tantepoes »

diabloNL schreef:Hoi tantepoes,

Misschien dat het hiermee te maken heeft:

Klik
Diablo, dank je wel! Zo ernstig als hier in het forum beschreven is het niet...... Gelukkig maar!
Maar een knipperende kilometerstand vind ik raar.

Als het een indicatie voor een beurt zou zijn, dan zou ik het in het instructieboekje moeten kunnen vinden. Maar helaas!

We blijven zoeken.......
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Señor Sjon schreef:Kijk eens in het mycar menu wanneer de auto weer een beurt moet hebben.
Misschien hebben ze dat bij aflevering niet gereset voor de 0-beurt en probeert ie dat nu angstvallig aan te geven?
Het leuke met dat is dat bij mij hij afteld vanaf 30000Km terwijl ik moet bij 20000KM. Een vriend van mij met een Idea heeft het net andersom. Hij moet bij 30000 Km een beurt maar de computer zeurt na 20000Km. :P
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

diabloNL schreef: Het leuke met dat is dat bij mij hij afteld vanaf 30000Km terwijl ik moet bij 20000KM. Een vriend van mij met een Idea heeft het net andersom. Hij moet bij 30000 Km een beurt maar de computer zeurt na 20000Km. :P
Heeft ook te maken met je rijstijl. Aan de hand daarvan bepaald hij dat tenminste. Mijn Panda heeft ook wel eens een knipperende teller gehad, keer contact uit en aan en het is over :)
Seat Leon 1.9 TDi
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Joh@n schreef:
diabloNL schreef: Het leuke met dat is dat bij mij hij afteld vanaf 30000Km terwijl ik moet bij 20000KM. Een vriend van mij met een Idea heeft het net andersom. Hij moet bij 30000 Km een beurt maar de computer zeurt na 20000Km. :P
Heeft ook te maken met je rijstijl. Aan de hand daarvan bepaald hij dat tenminste.

dat lijkt me dus echt sterk :lol: :lol: :lol: :lol:
de fantasie slaat toch niet op hol Joh@n :roll:
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Je onderhoudsinterval is afhankelijk van je rijstijl. Dat is bij Mercedes/BMW en vele andere merken ook zo.
Seat Leon 1.9 TDi
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:
Joh@n schreef:
diabloNL schreef: Het leuke met dat is dat bij mij hij afteld vanaf 30000Km terwijl ik moet bij 20000KM. Een vriend van mij met een Idea heeft het net andersom. Hij moet bij 30000 Km een beurt maar de computer zeurt na 20000Km. :P
Heeft ook te maken met je rijstijl. Aan de hand daarvan bepaald hij dat tenminste.

dat lijkt me dus echt sterk :lol: :lol: :lol: :lol:
de fantasie slaat toch niet op hol Joh@n :roll:

Toch wel Hannes,

Ook bij mijn vorige auto, en nu ook met mijn GP telt de service inerval sneller naar mate je korte stukken rijd.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

mijn exuses aan Joh@n. :oops:

had er nog nooit van gehoord
zo zie je , je bent nooit te oud om te leren :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:mijn exuses aan Joh@n. :oops:

had er nog nooit van gehoord
zo zie je , je bent nooit te oud om te leren :wink:
:wink: het beste zo hannes
Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik wist dat ook niet! Dat ik mijn dealer erna vroeg waarom er 30000 op de interval staat (wat trouwens ook zo is bij de GP volgens het boekje) zei hij dat hij er niets aan kon veranderen en dat ik gewoon 20000 aan moest houden of één jaar.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

hannes schreef:mijn exuses aan Joh@n. :oops:
had er nog nooit van gehoord
zo zie je , je bent nooit te oud om te leren :wink:
Maakt niet uit hoor. Zo zijn er nog wel meer dingen die veel mensen niet weten :) Niet dat ik alwetend ben, maar ik probeer van wat ik zeg wel zo zeker mogelijk te zijn dat het waar is.
Seat Leon 1.9 TDi
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

Joh@n schreef:
diabloNL schreef: Het leuke met dat is dat bij mij hij afteld vanaf 30000Km terwijl ik moet bij 20000KM. Een vriend van mij met een Idea heeft het net andersom. Hij moet bij 30000 Km een beurt maar de computer zeurt na 20000Km. :P
Heeft ook te maken met je rijstijl. Aan de hand daarvan bepaald hij dat tenminste.
Grande Punto heeft dit niet :wink:

enkel de Fiat Croma heeft dit :wink:

naar mate van de olie vervuiling en dichtheid en dergelijke geeft die zelf aan wanneer dit vervangen moet worden tussen de 30000km en de 50000km :wink:
Afbeelding
Plaats reactie