knipperende kilometerteller

Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

bartike schreef:bij fiat schrijven ze voor om de 30000km, olie filter en luchtfilter dacht ik, en om de 20000km een pollenfilter(aircofilter) en om de 60000km mazoutfilter voor de dieselrijders.

zelf doe ik om de 10000km er nieuwe olie op en om de 20000km filters vervangen :wink:
Jij "gebruikt" je auto dan ook ietsje meer ;) Al zouden mensen die minder rijden en "traag " rijden juist eerder brakke olie krijgen lijkt me, maar goed..
Seat Leon 1.9 TDi
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

Joh@n schreef:
bartike schreef:bij fiat schrijven ze voor om de 30000km, olie filter en luchtfilter dacht ik, en om de 20000km een pollenfilter(aircofilter) en om de 60000km mazoutfilter voor de dieselrijders.

zelf doe ik om de 10000km er nieuwe olie op en om de 20000km filters vervangen :wink:
Jij "gebruikt" je auto dan ook ietsje meer ;) Al zouden mensen die minder rijden en "traag " rijden juist eerder brakke olie krijgen lijkt me, maar goed..
8) :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Overigens ben ik benieuwd wie het eerste gaat komen met een brandend airbaglampje of brandend lampje van de sleutel (code) Dat heb ik nl. met mijn panda ook allebei al gehad, het laatste vorige week nog ;)
Seat Leon 1.9 TDi
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

mijn airbag lampje brand al een tijdje :P maar dat komt nog door het ongval. moet de centrale nog vervangen maar vergeet het telkens of heb er geen zin in :oops: :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edu
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 1:06
Locatie: Amstelveen

Bericht door Edu »

Mijn passagiersairbaglampje (scrable woordje) heeft een dagje gebrand, de volgende dag was hij weer uit. Dat was een maand geleden, sindsdien geen probleem gehad.
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

joedelta schreef:
Señor Sjon schreef:Rest ons alleen nog de vraag waarom de dealer er nou weer afwijkende km-kaartjes instopt.
Bij mijn GP telt hij ook gewoon naar 30.000 KM.
KM-stand op dit moment: 9.277 (mijn god wat heb ik al veel gereden, dat wordt de kilometrage van de verzekering weer omhoog gooien)
resterende KM's tot beurt volgens boordcomputer: 20.723
9277 vind meneer veel....eh 14.600 is al wat meer en volgens mij zijn er zelfs nog wel een paar hier op het forum bij die volgens mij nog iets meer km's hebben gereden en die 14600 had ook meer kunnen zijn, want ik heb 5 weken vakantie gehad sinds ik de GP heb en in die weken heb ik echt amper met de GP gereden (das ook best lastig als je oa in Mexico zit ;) )
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

Mij hebben ze wijs gemaakt in de garage dat ik de eerste keer bij 10000 km al moet binnen komen en daarna om de 30000 km. Die eerste keer zou zijn om de inloopolie te vervangen door "normale" olie. Heb om die reden een afspraak gemaakt voor de eerste week van september (zit nu aan 9000 km).

Hebben ze mij nu bij de garage int zak gezet en moet ik pas bij 30000 km binnen voor de eerste keer?
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

miechiwi schreef:Mij hebben ze wijs gemaakt in de garage dat ik de eerste keer bij 10000 km al moet binnen komen en daarna om de 30000 km. Die eerste keer zou zijn om de inloopolie te vervangen door "normale" olie. Heb om die reden een afspraak gemaakt voor de eerste week van september (zit nu aan 9000 km).

Hebben ze mij nu bij de garage int zak gezet en moet ik pas bij 30000 km binnen voor de eerste keer?
Het kan geen kwaad maar inloopolie, dat is toch iets van grootmoeders tijd? Mijn dealer zegt dat dit allemaal al in de fabriek is gedaan. Ik moet bij 20000Km komen opdraven maar aangezien ik niet zo veel rij moet ik gewoon elk jaar heen voor een beurt.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

de chef werkplaats van mijn dealer zei me dat er geen inloopolie meer gebruikt word.
de olie hoeft pas vervangen te worden bij de eerste beurt.
afhankelijk van de kilometers die je rijdt ( max 30000 / jaar ) of na 1 jaar.

maar volgens hem zal de GP na de eerste olie wissel wel zuiniger in verbruik worden, maar of dat zo is :roll:
joedelta

Bericht door joedelta »

miechiwi schreef:Mij hebben ze wijs gemaakt in de garage dat ik de eerste keer bij 10000 km al moet binnen komen en daarna om de 30000 km. Die eerste keer zou zijn om de inloopolie te vervangen door "normale" olie. Heb om die reden een afspraak gemaakt voor de eerste week van september (zit nu aan 9000 km).

Hebben ze mij nu bij de garage int zak gezet en moet ik pas bij 30000 km binnen voor de eerste keer?
Ik ben bang van wel. :?
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

joedelta schreef:
miechiwi schreef:Mij hebben ze wijs gemaakt in de garage dat ik de eerste keer bij 10000 km al moet binnen komen en daarna om de 30000 km. Die eerste keer zou zijn om de inloopolie te vervangen door "normale" olie. Heb om die reden een afspraak gemaakt voor de eerste week van september (zit nu aan 9000 km).

Hebben ze mij nu bij de garage int zak gezet en moet ik pas bij 30000 km binnen voor de eerste keer?
Ik ben bang van wel. :?
Oei, ok. Hij moet sowieso naar de garage voor andere dingen (handschoenkastje dat scheeft hangt etc...), dus dan zal ik het er eens over hebben.
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
joedelta

Bericht door joedelta »

Patrick schreef: 9277 vind meneer veel....eh 14.600 is al wat meer en volgens mij zijn er zelfs nog wel een paar hier op het forum bij die volgens mij nog iets meer km's hebben gereden en die 14600 had ook meer kunnen zijn, want ik heb 5 weken vakantie gehad sinds ik de GP heb en in die weken heb ik echt amper met de GP gereden (das ook best lastig als je oa in Mexico zit ;) )
Nee, ik had niet de illusie dat ik de meeste KM's had gereden van dit gezelschap, maar ik schrok er zelf van dat ik al zoveel meer KM's had gemaakt dan gepland, maar dat komt doordat mijn vrouw tegenwoordig vaak voor haar werk op stap is met de auto.
joedelta

Bericht door joedelta »

miechiwi schreef: Oei, ok. Hij moet sowieso naar de garage voor andere dingen (handschoenkastje dat scheeft hangt etc...), dus dan zal ik het er eens over hebben.
Zoals ik geloof ik al eerder schreef, zal menig garage die je er mee confronteert een mooi verhaal op kunnen dissen, waarom je al bij 10.000 of 20.000 terug moet komen. Daar hebben ze hun eigen motivatie voor.
Feit blijft wel dat FIAT zelf in alle publicaties gewoon een interval van 30.000 aanhoudt, en niets anders.

Je kunt er ook gewoon niet over hebben en pas bij 30.000 (of na een jaar) terug gaan. Dit kan niet ten koste van je garantie gaan, want in die voorwaarden staat gewoon 30.000 km.
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

joedelta schreef:
miechiwi schreef: Oei, ok. Hij moet sowieso naar de garage voor andere dingen (handschoenkastje dat scheeft hangt etc...), dus dan zal ik het er eens over hebben.
Zoals ik geloof ik al eerder schreef, zal menig garage die je er mee confronteert een mooi verhaal op kunnen dissen, waarom je al bij 10.000 of 20.000 terug moet komen. Daar hebben ze hun eigen motivatie voor.
Feit blijft wel dat FIAT zelf in alle publicaties gewoon een interval van 30.000 aanhoudt, en niets anders.

Je kunt er ook gewoon niet over hebben en pas bij 30.000 (of na een jaar) terug gaan. Dit kan niet ten koste van je garantie gaan, want in die voorwaarden staat gewoon 30.000 km.
Je kan het ook anders bekijken. Puur gezien naar de garantie ga ik volledig akkoord.

Maar anderzijds lijkt mij 30.000 km wel veel. Ik vraag me af of zo'n motor met dit interval bij 300.000 km nog zo proper draait.
Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
Gebruikersavatar
dbs
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma dec 25, 2006 19:12
Locatie: Velserbroek

Knipperende kilometerteler

Bericht door dbs »

Eerste paar honderd kilometer gereden, rijdt goed heb alleen last van een af en toe knipperende kilometerteller, is dit probleem na de laatste post nog eens voorgekomen of weet iemand wat het daadwerkelijk betekend?
Plaats reactie