Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Señor Sjon »

Komt de nieuwe Punto dan toch sneller? Ik snap werkelijk niks van dit gamma. De hot hatch (Abarth) kost gelijk een vermogen en die zie je bijna niet bij dealers staan. Ik zie liever de leuk aangeklede versies rijden zoals ze in het begin leverbaar waren dan allemaal eco-modellen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door alfawiel »

Dat je de Abarth uitvoeringen niet vaak bij de dealers ziet staan, is erg logisch.
Abarth is een zelfstandig merk in de Fiat familie evenals b.v. Alfa Romeo en Lancia.
Het heeft dus ook een eigen dealernetwerk (helaas niet erg groot)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Señor Sjon schreef:Komt de nieuwe Punto dan toch sneller? Ik snap werkelijk niks van dit gamma. De hot hatch (Abarth) kost gelijk een vermogen en die zie je bijna niet bij dealers staan. Ik zie liever de leuk aangeklede versies rijden zoals ze in het begin leverbaar waren dan allemaal eco-modellen.
Eco modellen kon je ook leuk aankleden hoor ;)

Mijn dealer is wel abarth dealer ook, maar daar staan meestal niet veel abarths. Hooguit 2. Meestal maar 1.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door RaydeJee »

Odelot schreef:
Señor Sjon schreef:Komt de nieuwe Punto dan toch sneller? Ik snap werkelijk niks van dit gamma. De hot hatch (Abarth) kost gelijk een vermogen en die zie je bijna niet bij dealers staan. Ik zie liever de leuk aangeklede versies rijden zoals ze in het begin leverbaar waren dan allemaal eco-modellen.
Eco modellen kon je ook leuk aankleden hoor ;)
Het is voor sommige mensen nog even wennen dat je ook lol kunt hebben met een eco model. :wink: Er is niets eco aan de Pevo, het is gewoon een soepele diesel die toevallig belastingvrij is.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Ghehe inderdaad. De mijne is inmiddels ook lekker losgereden.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Wesley Abarth »

En als je hem chipt heb je helemaal een bommetje. Blijf het toch knap vinden van die kleine Italiaantjes ~~
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Señor Sjon »

Alleen de Eco modellen aankleden kost een godsvermogen waarbij je voor de hand liggende opties al niet meer kan krijgen. Inmiddels is er al weer meer online te configureren dan eerst, maar het blijft moeizaam.

Je kan nu een Multijet volhangen voor 17k. Ik heb dat blok in een MiTo gereden en hij gaat idd als de brandweer. Geen vergelijk met benzinemotoren met 85pk en ook niet met mijn eigen 1.4 met (ergens down below) 95 paardjes.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Wesley Abarth schreef:En als je hem chipt heb je helemaal een bommetje. Blijf het toch knap vinden van die kleine Italiaantjes ~~
Een bommetje valt nou ook wel weer mee hoor, maar er is gewoon soepel met het verkeer mee te komen.
Heb jarenlang met gechipte tdi's gereden, maar dat is toch net wat bruter. Vooral een 2.0 leon gechipt naar 170 pk. Dat loopt echt lekker, maar is ook niet echt zuinig meer te noemen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Wesley Abarth »

Ik bedoel natuurlijk voor een belastingvrije diesel de dan nog 1 op 20 rijdt. Is inderdaad niet te vergelijken met 2.0 liter motoren.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door jpkramer »

Ik heb op Facebook Fiat Nederland gevraagd waarom de 135 pk Multiair Sport niet meer leverbaar is. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
Beste Jan Paul, bij de nieuwe Punto richten wij ons op schone en zuinige motoren met een lage CO2 en dito brandstofverbruik, denk daarbij aan de 1.3 MultiJet, de TwinAir 85 en de 1.4 Natural Power. Ondanks dat de 1.4 MultiAir met 105 en 135 pk een bijzonder fijne motor is, past hij helaas niet in dit plaatje. De CO2 van deze motor is hoog en zal als gevolg van de gewijzigde belastingwetgeving veel last gaan krijgen van de BPM waardoor de auto uiteindelijk flink duurder wordt, dit zal helaas een negatief effect hebben op de concurrentiepositie van de auto. De BPM wetgeving is in januari gewijzigd, maar in juli gaat er nog meer veranderen. Dit zou dus betekenen dat de auto in juli weer duurder wordt.
Tevens is de MultiAir niet echt veel verkocht toen hij nog geleverd werd in de Punto Evo. Samen met de gewijzigde belastingwetgeving en de komst van de TwinAir 85, die ook veel rijplezier biedt, hebben wij besloten om de motor niet meer te voeren.
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door ripeba »

Ik had nog een beetje hoop dat er toch nog verandering zou komen maar dit antwoord van FIAT is duidelijk.
Ciao Punto. Het is niet anders. :cry: Maar wel nog een tijdje genieten van mijn huidige GP. :lol:
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Wesley Abarth »

Ik zeg Abarth -]
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door RaydeJee »

Pfff wel bizar hoor, gewoon een 1.4 met 135pk die al te 'vies' is. :shock: Het moet niet gekker worden (kan ook niet meer nu :roll: ). Erg jammer. Gelukkig is er dan nog de Abarth maar succes met daarvoor een dealer in de buurt te vinden. Dat is helaas een groot nadeel.
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Giordino »

Hmm heel vreemd aangezien de 135 1.4 129 gram uitstoot waar dit bij een 1.4 nog 142 gram is.
En nog vreemder is dat je leest dat de co2 grenzen voor diesel sterk naar beneden wordt bijgesteld en dus duurder zou worden.
Al met al een vreemd iets vind ik, je hebt dus eigenlijk hier NL geen andere keuze dan een diesel bij Fiat voor de Punto.
En dit mede dankzij de fijne regering. :cry:
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Nimbus »

jpkramer schreef:Ik heb op Facebook Fiat Nederland gevraagd waarom de 135 pk Multiair Sport niet meer leverbaar is. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
Beste Jan Paul, bij de nieuwe Punto richten wij ons op schone en zuinige motoren met een lage CO2 en dito brandstofverbruik, denk daarbij aan de 1.3 MultiJet, de TwinAir 85 en de 1.4 Natural Power. Ondanks dat de 1.4 MultiAir met 105 en 135 pk een bijzonder fijne motor is, past hij helaas niet in dit plaatje. De CO2 van deze motor is hoog en zal als gevolg van de gewijzigde belastingwetgeving veel last gaan krijgen van de BPM waardoor de auto uiteindelijk flink duurder wordt, dit zal helaas een negatief effect hebben op de concurrentiepositie van de auto. De BPM wetgeving is in januari gewijzigd, maar in juli gaat er nog meer veranderen. Dit zou dus betekenen dat de auto in juli weer duurder wordt.
Tevens is de MultiAir niet echt veel verkocht toen hij nog geleverd werd in de Punto Evo. Samen met de gewijzigde belastingwetgeving en de komst van de TwinAir 85, die ook veel rijplezier biedt, hebben wij besloten om de motor niet meer te voeren.
Balen, ook na 1 juli dit jaar zou voor leaserijders het 135 pk blok nog ruim in de 20% bijtelling vallen.... Helaas valt op deze manier de Punto al helemaal buiten mijn shortlist.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom de Punto Evo sport niet zoveel verkocht is. Tenminste, in vergelijking met de 1.4 TJet sport dan. Ik kan wel iets bedenken, maar dat heeft meer met smaak te maken.
"Shaven, not furred"
Plaats reactie