Pagina 8 van 8

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: zo feb 26, 2012 23:16
door asennamm
Geen 17 inch meer af fabriek leverbaar en wat zetten we dan op de voorpagina van de prijslijst?
Een punto met 17 inch velgen.............
Italianen hebben een bijzondere vorm van humor.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: zo feb 26, 2012 23:26
door Wesley Abarth
Nee, de Nederlandse importeur heeft een raar selectie beleid.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: ma feb 27, 2012 8:09
door scoop
Inderdaad, van die beslissing is toch echt FIAT NL de boosdoener. Daar hebben de italianen niks mee te maken. Het zijn wel de 15" velgen geshopt naar 17", dat kun je ze dan wél weer aanrekenen... ;-)
hbassen schreef:Zijn het allemaal 5 versnellingsbakken of zit er ook een 6 versnellingsbak in een van de uitvoeringen?
Enkel een 6-bak op de TwinAir (wat dan wel weer uniek is) helaas.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: vr apr 06, 2012 9:32
door jpkramer
De nieuwe reclame voor de Punto Twinair:
CrEWsc6ZYfY

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: vr apr 06, 2012 10:48
door OlafH
Ik heb laatst in een twinair turbo gereden, maar daar is helemaaaal niks mis mee. Alleen stationair staat hij te pruttelen, maar als je rijdt is het heerlijk, eigenlijk beter als een viercylinder... Er is heel vroeg koppel beschikbaar en de motor draait veel rustiger voor je gevoel. Dat komt omdat hij 2 klappen minder maakt per omwenteling, je zit ook zo op de 5.000 toeren en het klinkt allemaal heel rustig en relaxed. Ik ben meer van diesel, maar dit is een zeer goede benzinemotor die Fiat heeft gebouwd!

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: vr apr 06, 2012 13:11
door Bennink
Hahaha leuke reclame met een uithaal naar Ford en VW :-) erg benieuwd hoe het twinairblok in de Punto past, in de Panda is het verrassend goed!

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: vr apr 06, 2012 14:13
door hbassen
OlafH schreef:Ik heb laatst in een twinair turbo gereden, maar daar is helemaaaal niks mis mee. Alleen stationair staat hij te pruttelen, maar als je rijdt is het heerlijk, eigenlijk beter als een viercylinder... Er is heel vroeg koppel beschikbaar en de motor draait veel rustiger voor je gevoel. Dat komt omdat hij 2 klappen minder maakt per omwenteling, je zit ook zo op de 5.000 toeren en het klinkt allemaal heel rustig en relaxed. Ik ben meer van diesel, maar dit is een zeer goede benzinemotor die Fiat heeft gebouwd!

Heel apart.
Ik had laatst een 500 met twinair mee en die reutelde heerlijk als en oude kever moter bij het optrekken. Voor de rest ben ik het met je eens.

ik ben ook benieuwd hoe deze het in de Punto doet.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: vr apr 06, 2012 14:22
door OlafH
Dat zal wel prima zijn in een Punto. Hij komt ook in Alfa's en komende varianten schijnen tot 120 Pk te gaan.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: vr apr 06, 2012 17:36
door Odelot
Ik heb een weekje een 500 twinair gereden maar dat rijdt anders dan je op voorhand verwacht. Verrassend geluid ook. Je zou denken dat dat loeit al een gek maar dat is juist niet.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo mei 02, 2012 18:52
door alfawiel
Onderstaande link van Duits filmpje Punto 2012
http://www.autobild.de/videos/video-fia ... 69602.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo mei 02, 2012 19:53
door Dino
Grappig dat je de bochtenverlichting in actie ziet (00.53 en 1.21)ik had geen idee hoe dat eruit ziet.

[edit] : LOL, hier nog iemand die "cornering lights" heeft aangevinkt op de optielijst:

CVZZpBZ0dgw

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: ma mei 14, 2012 21:14
door Señor Sjon
Ik heb in de Panda gereden met TwinAir, maar dat is echt niets voor mij. Mij iets teveel techniek (turbo e.d.) voor een blokje wat stadskm's moet maken. Nu was de panda ook erg rumoerig en had een onduidelijk dash (niet snel afleesbaar). Je zat zo richting de begrenzer.

Ik vind dit iets te ver gegaan in downsizing... Je kan Twingo's kopen met 130+pk, Clio's en Polo's richting de 200pk, maar een Punto heeft max 85pk... watskeburt?

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: di mei 15, 2012 5:40
door peter1968
Helaba dit lijkt niet op een boxer uit een kevertje ma klinkt als een oude 500. :wink: :lol:
hbassen schreef:
OlafH schreef:Ik heb laatst in een twinair turbo gereden, maar daar is helemaaaal niks mis mee. Alleen stationair staat hij te pruttelen, maar als je rijdt is het heerlijk, eigenlijk beter als een viercylinder... Er is heel vroeg koppel beschikbaar en de motor draait veel rustiger voor je gevoel. Dat komt omdat hij 2 klappen minder maakt per omwenteling, je zit ook zo op de 5.000 toeren en het klinkt allemaal heel rustig en relaxed. Ik ben meer van diesel, maar dit is een zeer goede benzinemotor die Fiat heeft gebouwd!

Heel apart.
Ik had laatst een 500 met twinair mee en die reutelde heerlijk als en oude kever moter bij het optrekken. Voor de rest ben ik het met je eens.

ik ben ook benieuwd hoe deze het in de Punto doet.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: di mei 15, 2012 10:38
door E34
Señor Sjon schreef:Ik vind dit iets te ver gegaan in downsizing... Je kan Twingo's kopen met 130+pk, Clio's en Polo's richting de 200pk, maar een Punto heeft max 85pk... watskeburt?
Dat is ook de reden dat ik geen Evo heb genomen als opvolger van mijn T-Jet aangezien de 135pk in PE niet meer te verkrijgen is.... :(