Pagina 5 van 8

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo jan 11, 2012 16:09
door Señor Sjon
Komt de nieuwe Punto dan toch sneller? Ik snap werkelijk niks van dit gamma. De hot hatch (Abarth) kost gelijk een vermogen en die zie je bijna niet bij dealers staan. Ik zie liever de leuk aangeklede versies rijden zoals ze in het begin leverbaar waren dan allemaal eco-modellen.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo jan 11, 2012 16:51
door alfawiel
Dat je de Abarth uitvoeringen niet vaak bij de dealers ziet staan, is erg logisch.
Abarth is een zelfstandig merk in de Fiat familie evenals b.v. Alfa Romeo en Lancia.
Het heeft dus ook een eigen dealernetwerk (helaas niet erg groot)

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo jan 11, 2012 19:22
door Odelot
Señor Sjon schreef:Komt de nieuwe Punto dan toch sneller? Ik snap werkelijk niks van dit gamma. De hot hatch (Abarth) kost gelijk een vermogen en die zie je bijna niet bij dealers staan. Ik zie liever de leuk aangeklede versies rijden zoals ze in het begin leverbaar waren dan allemaal eco-modellen.
Eco modellen kon je ook leuk aankleden hoor ;)

Mijn dealer is wel abarth dealer ook, maar daar staan meestal niet veel abarths. Hooguit 2. Meestal maar 1.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo jan 11, 2012 21:10
door RaydeJee
Odelot schreef:
Señor Sjon schreef:Komt de nieuwe Punto dan toch sneller? Ik snap werkelijk niks van dit gamma. De hot hatch (Abarth) kost gelijk een vermogen en die zie je bijna niet bij dealers staan. Ik zie liever de leuk aangeklede versies rijden zoals ze in het begin leverbaar waren dan allemaal eco-modellen.
Eco modellen kon je ook leuk aankleden hoor ;)
Het is voor sommige mensen nog even wennen dat je ook lol kunt hebben met een eco model. :wink: Er is niets eco aan de Pevo, het is gewoon een soepele diesel die toevallig belastingvrij is.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo jan 11, 2012 21:40
door Odelot
Ghehe inderdaad. De mijne is inmiddels ook lekker losgereden.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo jan 11, 2012 22:13
door Wesley Abarth
En als je hem chipt heb je helemaal een bommetje. Blijf het toch knap vinden van die kleine Italiaantjes ~~

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo jan 11, 2012 22:22
door Señor Sjon
Alleen de Eco modellen aankleden kost een godsvermogen waarbij je voor de hand liggende opties al niet meer kan krijgen. Inmiddels is er al weer meer online te configureren dan eerst, maar het blijft moeizaam.

Je kan nu een Multijet volhangen voor 17k. Ik heb dat blok in een MiTo gereden en hij gaat idd als de brandweer. Geen vergelijk met benzinemotoren met 85pk en ook niet met mijn eigen 1.4 met (ergens down below) 95 paardjes.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: wo jan 11, 2012 23:20
door Odelot
Wesley Abarth schreef:En als je hem chipt heb je helemaal een bommetje. Blijf het toch knap vinden van die kleine Italiaantjes ~~
Een bommetje valt nou ook wel weer mee hoor, maar er is gewoon soepel met het verkeer mee te komen.
Heb jarenlang met gechipte tdi's gereden, maar dat is toch net wat bruter. Vooral een 2.0 leon gechipt naar 170 pk. Dat loopt echt lekker, maar is ook niet echt zuinig meer te noemen.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: do jan 12, 2012 6:35
door Wesley Abarth
Ik bedoel natuurlijk voor een belastingvrije diesel de dan nog 1 op 20 rijdt. Is inderdaad niet te vergelijken met 2.0 liter motoren.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: do jan 12, 2012 18:11
door jpkramer
Ik heb op Facebook Fiat Nederland gevraagd waarom de 135 pk Multiair Sport niet meer leverbaar is. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
Beste Jan Paul, bij de nieuwe Punto richten wij ons op schone en zuinige motoren met een lage CO2 en dito brandstofverbruik, denk daarbij aan de 1.3 MultiJet, de TwinAir 85 en de 1.4 Natural Power. Ondanks dat de 1.4 MultiAir met 105 en 135 pk een bijzonder fijne motor is, past hij helaas niet in dit plaatje. De CO2 van deze motor is hoog en zal als gevolg van de gewijzigde belastingwetgeving veel last gaan krijgen van de BPM waardoor de auto uiteindelijk flink duurder wordt, dit zal helaas een negatief effect hebben op de concurrentiepositie van de auto. De BPM wetgeving is in januari gewijzigd, maar in juli gaat er nog meer veranderen. Dit zou dus betekenen dat de auto in juli weer duurder wordt.
Tevens is de MultiAir niet echt veel verkocht toen hij nog geleverd werd in de Punto Evo. Samen met de gewijzigde belastingwetgeving en de komst van de TwinAir 85, die ook veel rijplezier biedt, hebben wij besloten om de motor niet meer te voeren.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: do jan 12, 2012 19:11
door ripeba
Ik had nog een beetje hoop dat er toch nog verandering zou komen maar dit antwoord van FIAT is duidelijk.
Ciao Punto. Het is niet anders. :cry: Maar wel nog een tijdje genieten van mijn huidige GP. :lol:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: do jan 12, 2012 19:36
door Wesley Abarth
Ik zeg Abarth -]

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: do jan 12, 2012 19:41
door RaydeJee
Pfff wel bizar hoor, gewoon een 1.4 met 135pk die al te 'vies' is. :shock: Het moet niet gekker worden (kan ook niet meer nu :roll: ). Erg jammer. Gelukkig is er dan nog de Abarth maar succes met daarvoor een dealer in de buurt te vinden. Dat is helaas een groot nadeel.

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: do jan 12, 2012 21:13
door Giordino
Hmm heel vreemd aangezien de 135 1.4 129 gram uitstoot waar dit bij een 1.4 nog 142 gram is.
En nog vreemder is dat je leest dat de co2 grenzen voor diesel sterk naar beneden wordt bijgesteld en dus duurder zou worden.
Al met al een vreemd iets vind ik, je hebt dus eigenlijk hier NL geen andere keuze dan een diesel bij Fiat voor de Punto.
En dit mede dankzij de fijne regering. :cry:

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Geplaatst: do jan 12, 2012 22:57
door Nimbus
jpkramer schreef:Ik heb op Facebook Fiat Nederland gevraagd waarom de 135 pk Multiair Sport niet meer leverbaar is. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
Beste Jan Paul, bij de nieuwe Punto richten wij ons op schone en zuinige motoren met een lage CO2 en dito brandstofverbruik, denk daarbij aan de 1.3 MultiJet, de TwinAir 85 en de 1.4 Natural Power. Ondanks dat de 1.4 MultiAir met 105 en 135 pk een bijzonder fijne motor is, past hij helaas niet in dit plaatje. De CO2 van deze motor is hoog en zal als gevolg van de gewijzigde belastingwetgeving veel last gaan krijgen van de BPM waardoor de auto uiteindelijk flink duurder wordt, dit zal helaas een negatief effect hebben op de concurrentiepositie van de auto. De BPM wetgeving is in januari gewijzigd, maar in juli gaat er nog meer veranderen. Dit zou dus betekenen dat de auto in juli weer duurder wordt.
Tevens is de MultiAir niet echt veel verkocht toen hij nog geleverd werd in de Punto Evo. Samen met de gewijzigde belastingwetgeving en de komst van de TwinAir 85, die ook veel rijplezier biedt, hebben wij besloten om de motor niet meer te voeren.
Balen, ook na 1 juli dit jaar zou voor leaserijders het 135 pk blok nog ruim in de 20% bijtelling vallen.... Helaas valt op deze manier de Punto al helemaal buiten mijn shortlist.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom de Punto Evo sport niet zoveel verkocht is. Tenminste, in vergelijking met de 1.4 TJet sport dan. Ik kan wel iets bedenken, maar dat heeft meer met smaak te maken.