Inryden ja of nee, en hoe??
No worries hij is verre van traag als hij los komt. Het is natuurlijk een persoonlijke ervaring maar ik vind hem snel genoeg optrekken.Ice-Angel schreef:Dorisje schreef:Want ik heb in jaren niet zo'n trage auto gehad. Stoplichtsprintjes doe ik met de GP niet meeer aan, aangezien al die juppenauto's nu veel sneller zijn.
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Ach het geeft ook niet jongens (en meisjes). Laten we nou eerlijk zijn, we hebben te maken met 1.4 16v 95 pk 125nm. Dit is gewoon een leuke motor waarmee je vlot mee kunt komen met het verkeer en daar is echt alles mee gezegd. Als je meer vermogen wil dan moet je even geduld hebben op de 1.6 of zelfs een 1.8 heb ik begrepen. Dan kun je een keer serieus een sprintje aangaan met de snellere jongens.joedelta schreef:Nou, ik heb toch ook al diverse auto's achter me gelaten bij stoplichtsprintjes hoor, en niet alleen GP's met een 1.2 motor. Is een kwestie van reactievermogen in combinatie met gevoel voor je auto hebben.hannes schreef:welke :roll:Koen schreef:Heb hem ook ni ingereden, naar het schijnt ni nodig.
En hij is heel vlot, al verschillende auto's achtergelaten aan de verkeerslichten
In de eerste versnelling krijg je meestal als je effe het gas (in twee fasen) doortrapt een enorme duw in de rug, en zijn de eerste meters voor de GP, daarna gewoon strak doorschakelen en de "race" kan voor jou zijn, is mijn ervaring.
Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!!
TYPE: Sport 1.4 16v
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
KLEUR: Crossover Black
VELG: Chrome Shadow 17"
INTERIEUR: Oranje
OPTIES:** Blue&Me ** middenarmsteun ** 12v aansluiting ** getinte ramen **mp3 cdspeler **
Helemaal correct beschreven renzo4000, gewoon lekker vlot, maar geen racemonster. Die indruk wilde ik ook niet wekken, ik heb wel de ervaring dat er ook een hoop tragere auto's en automobilisten zijn op de Nederlandse wegen en ik heb het geluk dat ik die altijd tref in stoplichtsprintjes . Ik heb er zelfs een SEAT Leon TDI uitgereden, nou dan moet er wel een hele bagger chauffeur in die Leon gezeten hebben, of de Leon had een technisch probleem, maar het lukte me dus wel (en die SEAT-rijder probeerde het wel, daar ben ik van overtuigd, die Turbo was me toch aan het loeien)renzo4000 schreef: Ach het geeft ook niet jongens (en meisjes). Laten we nou eerlijk zijn, we hebben te maken met 1.4 16v 95 pk 125nm. Dit is gewoon een leuke motor waarmee je vlot mee kunt komen met het verkeer en daar is echt alles mee gezegd. Als je meer vermogen wil dan moet je even geduld hebben op de 1.6 of zelfs een 1.8 heb ik begrepen. Dan kun je een keer serieus een sprintje aangaan met de snellere jongens.
Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!!
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
joedelta schreef:Helemaal correct beschreven renzo4000, gewoon lekker vlot, maar geen racemonster. Die indruk wilde ik ook niet wekken, ik heb wel de ervaring dat er ook een hoop tragere auto's en automobilisten zijn op de Nederlandse wegen en ik heb het geluk dat ik die altijd tref in stoplichtsprintjes . Ik heb er zelfs een SEAT Leon TDI uitgereden, nou dan moet er wel een hele bagger chauffeur in die Leon gezeten hebben, of de Leon had een technisch probleem, maar het lukte me dus wel (en die SEAT-rijder probeerde het wel, daar ben ik van overtuigd, die Turbo was me toch aan het loeien)renzo4000 schreef: Ach het geeft ook niet jongens (en meisjes). Laten we nou eerlijk zijn, we hebben te maken met 1.4 16v 95 pk 125nm. Dit is gewoon een leuke motor waarmee je vlot mee kunt komen met het verkeer en daar is echt alles mee gezegd. Als je meer vermogen wil dan moet je even geduld hebben op de 1.6 of zelfs een 1.8 heb ik begrepen. Dan kun je een keer serieus een sprintje aangaan met de snellere jongens.
Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!!
Goedzo JOE, een seat eruit gereden. Je hebt wel flink je best moeten doen denk ik dan. Want een TDI trek je er met een 1.4 niet gemaakelijk uit. Of het is inderdaad een bagger chauffeur geweest.
- Joh@n
- Junior Stato
- Berichten: 459
- Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Enige wat jij weer ervoor terugkrijgt met een 1.4 16V is een geluid dat veel aangenamer in het gehoor ligt dan dat van de 1.9 JTD. Verder is een Sport echt zo idioot snel De twee keer dat ik erin gereden heb, reed ik echt zo rond :renzo4000 schreef: Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!!
Seat Leon 1.9 TDi
Tis maar net hoe goed je erin bent en oplet wanneer het groen is (ok het helpt soms als je de situatie kent natuurlijk ...de 1.4 16v is wat dat betreft niet veel trager als bv mijn oude 1.9jtd punto...ja hij is trager maar het valt me dus mee...Dorisje schreef:Volgens mij was je de enige die vol gas gaf. Want ik heb in jaren niet zo'n trage auto gehad. Stoplichtsprintjes doe ik met de GP niet meeer aan, aangezien al die juppenauto's nu veel sneller zijn.
Goed bezig geweets Joe!joedelta schreef: ....
Helemaal correct beschreven renzo4000, gewoon lekker vlot, maar geen racemonster. Die indruk wilde ik ook niet wekken, ik heb wel de ervaring dat er ook een hoop tragere auto's en automobilisten zijn op de Nederlandse wegen en ik heb het geluk dat ik die altijd tref in stoplichtsprintjes . Ik heb er zelfs een SEAT Leon TDI uitgereden, .....
Johan, over 2 dagen hoop ik ook met zo'n glimlach rond te rijden want dan kan ik mijn 1.9 JTD Sport ophalen!!!!Joh@n schreef:Enige wat jij weer ervoor terugkrijgt met een 1.4 16V is een geluid dat veel aangenamer in het gehoor ligt dan dat van de 1.9 JTD. Verder is een Sport echt zo idioot snel De twee keer dat ik erin gereden heb, reed ik echt zo rond :renzo4000 schreef: Wat betreft de 1.9 JTD dieselboys en girls hier ..... IK WIL WEL RUILEN!!
Ik hoop niet dat ik teleurgesteld zal zijn over de acceleratie...
Auto: GP 1.9 Multijet Sport
Kleur: Crossover Black Metallic
Bekleding: Inox Orange
Velgen: 17" Stemvork
Opties: Cruise control, Blue&Me,
Armsteun, Privacy Glass
Levering: Eind augustus 2006
Kleur: Crossover Black Metallic
Bekleding: Inox Orange
Velgen: 17" Stemvork
Opties: Cruise control, Blue&Me,
Armsteun, Privacy Glass
Levering: Eind augustus 2006
reken maar dat de 130 pk multijet je niet teleurstelt wat betreft acceleratie....die gaat als de brandweer....moet je hem natuurlijk wel kunnen bedienenScippy schreef: Johan, over 2 dagen hoop ik ook met zo'n glimlach rond te rijden want dan kan ik mijn 1.9 JTD Sport ophalen!!!!
Ik hoop niet dat ik teleurgesteld zal zijn over de acceleratie...
Weer gelukt, om een onwaarschijnlijke stoplichtsprint te winnen.tonyvandenbroek schreef: Goedzo JOE, een seat eruit gereden. Je hebt wel flink je best moeten doen denk ik dan. Want een TDI trek je er met een 1.4 niet gemaakelijk uit. Of het is inderdaad een bagger chauffeur geweest.
Het was een Alfa 156 1.8 T-spark.
de bestuurder van de Alfa was van mijn leeftijd, dus nog geen opa of zo, en zat wat betreft reactievermogen gelijk, maar ja.....op de een of andere manier wilde de Alfa er niet langs.....onwaarschijnlijk, maar toch echt gebeurd.
(Ik weet het, zo'n Alfa is veel sneller dan mijn GP, dus zal wel weer geluk zijn, maar dat heb ik dus blijkbaar vaak en dat is best lachen.)
Gaat prima...dat bedienen... jammer dat je niet zo ver kan doortrekken in de een en twee :roll:joedelta schreef:reken maar dat de 130 pk multijet je niet teleurstelt wat betreft acceleratie....die gaat als de brandweer....moet je hem natuurlijk wel kunnen bedienenScippy schreef: Johan, over 2 dagen hoop ik ook met zo'n glimlach rond te rijden want dan kan ik mijn 1.9 JTD Sport ophalen!!!!
Ik hoop niet dat ik teleurgesteld zal zijn over de acceleratie...
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag