18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Gebruikersavatar
Prestje
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: di feb 02, 2010 18:38

18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Prestje »

weet er iemand als je met 18 " velgen door de keuring kan in Belgie ??
maten zijn 7j18"
banden maat 215/35/18
en als je wil weten welke ik graag zou plaatsen

http://www.4velgen.com/nl/velgen-fiat-g ... -148-6.htm

Grtz Prestje
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Thegroov »

Jullie hebben het wel zwaar in den Bels, als ik het zo lees. Dat bijna alles verboden is om te pimpen.
Ik dacht dat NL al zo'n regeltjes-land was....
Gebruikersavatar
Prestje
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: di feb 02, 2010 18:38

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Prestje »

Thegroov schreef:Jullie hebben het wel zwaar in den Bels, als ik het zo lees. Dat bijna alles verboden is om te pimpen.
Ik dacht dat NL al zo'n regeltjes-land was....
lol idd we hebben het zwaar :p vriend van mij had op peugeot 205 van 20 jaar oud een zonneband gekleefd
en kwam bij de keuring zeiden ze jamaar dat is tuning + 50 euro :s
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Sunrise »

:shock: ...is het maar goed dat ik alleen in België rij naar de familie en er niet woon. Kon'k volgens mij bij de autokeuring m'n eigen blauw betalen :twisted:
Gebruikersavatar
Prestje
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: di feb 02, 2010 18:38

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Prestje »

Sunrise schreef::shock: ...is het maar goed dat ik alleen in België rij naar de familie en er niet woon. Kon'k volgens mij bij de autokeuring m'n eigen blauw betalen :twisted:
ja maar heb nu ng geluk moet pas volgend jaar de 1 ste maal naar de keuring
is dat in NL ook zo als je nieuwe wagen koopt dat je de eerste 4 jaar niet naar de keuring hoef te gaan ?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Jarre »

geen probleem hier in belgie, je moet gewoon zorgen dat je wielomtrek hetzelfde blijft als op je gelijkvormigheidsattest.

kan je oa hier berekenen:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Sunrise »

Prestje schreef:...is dat in NL ook zo als je nieuwe wagen koopt dat je de eerste 4 jaar niet naar de keuring hoef te gaan ?
...eerste APK na 4 jaar, daarna eens per 2 jaar en als de auto 8 jaar of ouder is, jaarlijks ~] .
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door tonyvandenbroek »

Sunrise schreef:
Prestje schreef:...is dat in NL ook zo als je nieuwe wagen koopt dat je de eerste 4 jaar niet naar de keuring hoef te gaan ?
...eerste APK na 4 jaar, daarna eens per 2 jaar en als de auto 8 jaar of ouder is, jaarlijks ~] .
voor benzine uitvoeringen, diesel mogen al na drie jaar voor de eerste keer.
Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door swans »

Sunrise schreef::shock: ...is het maar goed dat ik alleen in België rij naar de familie en er niet woon. Kon'k volgens mij bij de autokeuring m'n eigen blauw betalen :twisted:

nee want de tuning aan de a gp is een "accesoire" :wink: althans fabrieks uitvoering,... en zo dus eigenlijk niet aftermarket,... in direct weer wel natuurlijk,... hmmm moeilijk verhaal :roll:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Maxximum »

Komt er eigenlijk op neer dat motorisch en technisch niets anders mag zijn dan in het "instructieboekje" van de auto.
(toch?)
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Jarre »

idd, anders is het in belgie "tuningrapport"
had het zelfs op mn vorige standaard auto omdat die geblindeerde ruiten af-fabriek had :roll:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Goose »

ik heb 't zeker voor 't onzekere genomen, en dus in het onderhoudsboekje gekeken, hier staat max 17 inch onder een standaard gp, en zoals ze hier vantegenwoordig over alles vallen, hou je je best aan de maten die je in het boekje vind.

Enkele maanden geleden vol overtuiging naar de keuring, omdat m'n 17" volledig overeenkomen met het boekje, snelheidsindex , alles zoals het hoort, die ene al eens tegen die andere, mag dat wel 17 ? ja ja, geen probleem, ...

echter, afgekeurd !

door te wisselen van 15" naar 17" schenen mijn lichten ongeveer 2 à 3 mm te hoog, ze overdrijven echt sterk,
dus naar de garage, lichtjes laten bijregelen, en blanco gekeurd, de fun is er hier in België echt af, ...

Op mijn eerste keuring 1 dag te laat, dan nog wel omdat zij die maandag onverwacht gesloten waren, ik had tijd genoeg gehad om daarvoor te komen, dus ipv 2 jaar later pas te moeten gaan, een boete omdat ik te laat was, + keuring het jaar nadien, ...

Dit jaar dus 't zelfde , omdat die lichtjes millimeters te hoog stonden, ipv binnen 2 jaar, terug volgend jaar,
ze weten echt altijd iets, ...

Bij mijn vriendin, eerst keuring van haar wagen, 20€ tuningtoeslag omdat de achterste ruiten geblindeerd zijn, and so on and so on, ...
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Jarre »

ik ben met 18" naar de keuring gegaan, op mijn attest staat enkel 15".
keuring geen probleem.

uw lichten gaan niet hoger staan door andere velgen te steken, enkel als je de VERKEERDE maat van band gebruikt.
toch de juiste maat = uw lichten niet goed afgesteld.

keuring niet open? Je bent vrij om je keuringscentra te kiezen. je hebt ruim de tijd om naar de keuring te gaan... :roll:

tuningattest is idd bullshit, mijn lancer heeft standaard zijschorten en spoiler = tuningattest... begrijpe wie begrijpe kan!

hoeveel km heeft je punto en hoe oud is hij?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Prestje
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: di feb 02, 2010 18:38

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Prestje »

nu iet van 57000km maar zal 17 leggn over 4weken met novitec veren :D
dit worden ze
http://www.google.be/imgres?q=rc+design ... 0,s:0,i:70" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rune
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 14:40
Locatie: Genk

Re: 18" velgen voor de keuring in Belgie ???

Bericht door Rune »

Bij mij deden ze ook moeilijk over de 17inch velgen die ik had liggen... kwamen volgens hun net uit de wielkast... Afgekeurd en mijn oude velgen moeten opleggen voor die kl*tekeuring hier :)
Plaats reactie