algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / startstop
algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / startstop
Mijn GP 1.3 Multijet van maart 2011 heeft nu 28000 op de teller.
Nog geen enkel probleem mee gehad, tot gistermiddag.
Gister tijdens het rijden gingen er 2 gele lampjes branden op het dashboard.
De driehoek met uitroepteken erin, de algemene storings melder en het syymbool voor storing inspuitsysteem.
Ik ben eerst zo snel mogelijk gestopt om na te lezen wat de meldingen betekenden.
Na het opnieuw starten bleven de lampjes branden.
Later zag ik dat nu ook het lampje dat aangeeft dat het start/stopsysteem is uitgeschakeld brand.
Het rijden met de auto leek vooralsnog hetzelfde als wanneer de lampjes niet branden.
Via de info van de boordcomputer lijkt het brandstofverbruik ook hetzelfde.
In het instructieboekje lees ik dat je je zo snel mogelijk tot het Fiat Service netwerk moet wenden.
Dat gaat natuurlijk niet lukken in het weekend.....
Ik kan me zo voorstellen dat de koude op het moment een rol kan spelen in de storingsmeldingen.
Zijn er GP rijders die nu ook meldingen krijgen en wie heeft er adviezen wat te doen?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Nog geen enkel probleem mee gehad, tot gistermiddag.
Gister tijdens het rijden gingen er 2 gele lampjes branden op het dashboard.
De driehoek met uitroepteken erin, de algemene storings melder en het syymbool voor storing inspuitsysteem.
Ik ben eerst zo snel mogelijk gestopt om na te lezen wat de meldingen betekenden.
Na het opnieuw starten bleven de lampjes branden.
Later zag ik dat nu ook het lampje dat aangeeft dat het start/stopsysteem is uitgeschakeld brand.
Het rijden met de auto leek vooralsnog hetzelfde als wanneer de lampjes niet branden.
Via de info van de boordcomputer lijkt het brandstofverbruik ook hetzelfde.
In het instructieboekje lees ik dat je je zo snel mogelijk tot het Fiat Service netwerk moet wenden.
Dat gaat natuurlijk niet lukken in het weekend.....
Ik kan me zo voorstellen dat de koude op het moment een rol kan spelen in de storingsmeldingen.
Zijn er GP rijders die nu ook meldingen krijgen en wie heeft er adviezen wat te doen?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Bij mij was dat een kapotte turbodruk sensor. Maar volgens mij is het een vrij algemene melding. Ik heb overigens een T-jet, dus ook al niet vergelijkbaar denk ik.
Foutcode kan je laten uitlezen bij de dealer. Met die code kan je al iets dichter bij de oorzaak komen.
Foutcode kan je laten uitlezen bij de dealer. Met die code kan je al iets dichter bij de oorzaak komen.
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Thankx voor de info iig.
Vandaag toch nog contact weten te leggen en morgen eind van de ochtend kan ik de GP uit laten lezen.
Ik laat het nog weten wat het was.
Vandaag toch nog contact weten te leggen en morgen eind van de ochtend kan ik de GP uit laten lezen.
Ik laat het nog weten wat het was.
- Jarnoootje
- Membre D'Oro
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Even van Facebook geplukt:
Zeker niet ernstig, eerder een fabrieksfout.
Het gaat om een vacuum slang van het Start&Stop systeem, deze zit met zo'n krappe bocht vast dat deze door de grote temperatuursverschillen vaak scheurt.
Is nog geen officiele terugroepactie ma...ar de dealer (Reusink Doetinchem) vervangt al die slangetjes preventief bij de beurt.
Afgelopen week al 3 auto's binnen gekregen met dit probleem.
Overgens in 30 minuten gerepareerd ... erg netjes!
Stelt niet veel voor
Zeker niet ernstig, eerder een fabrieksfout.
Het gaat om een vacuum slang van het Start&Stop systeem, deze zit met zo'n krappe bocht vast dat deze door de grote temperatuursverschillen vaak scheurt.
Is nog geen officiele terugroepactie ma...ar de dealer (Reusink Doetinchem) vervangt al die slangetjes preventief bij de beurt.
Afgelopen week al 3 auto's binnen gekregen met dit probleem.
Overgens in 30 minuten gerepareerd ... erg netjes!
Stelt niet veel voor
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
mijn evo staat in Veghel op het moment.. Toen ik vanmorgen de motor startte het gele driehoekje en het lampje van het inspuitsysteem en de melding 'laat motor controleren'. Op de snelweg had ik wel voldoende vermogen beschikbaar, maar heb het voor de zekerheid maar rustig aan gedaan.. Benieuwd wat ze vinden (hopelijk wel nog vandaag, ze hadden het behoorlijk druk daar).
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Gister de storingen uit laten lezen.
De storing zou in het partikel filter zitten, regenereert waarschijnlijk niet.
Even de storingsmelding uitgezet en alles functioneerde weer, voor een paar kilometer.
Dus nu weer dezelfde storingsmeldingen op het dashbord.
De storing zou in het partikel filter zitten, regenereert waarschijnlijk niet.
Even de storingsmelding uitgezet en alles functioneerde weer, voor een paar kilometer.
Dus nu weer dezelfde storingsmeldingen op het dashbord.
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Gistermiddag kon ik de Evo weer ophalen. Ondanks de drukte mooie snelle service! Bleek een foutmelding van de sensor van de turbodruk te zijn. Dit zou met de weersomstandigheden te maken hebben gehad. Melding is gewist en ik kon weer verder.
Wat me gisteren en vandaag wel opviel is dat de temperatuurmeter, die vanaf de aankoop na ca. 10-15km altijd op precies twaalf uur staat, wegzakt op het moment dat er bijvoorbeeld file wordt gereden.. Net even stil gestaan op de A2 en de meter stond op ca. 10 vóór twaalf..
Wat me gisteren en vandaag wel opviel is dat de temperatuurmeter, die vanaf de aankoop na ca. 10-15km altijd op precies twaalf uur staat, wegzakt op het moment dat er bijvoorbeeld file wordt gereden.. Net even stil gestaan op de A2 en de meter stond op ca. 10 vóór twaalf..
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Klopt,heb ik ook opgemerkt,de temperatuurmeter loopt terug bij lage toerenBruijst schreef:Gistermiddag kon ik de Evo weer ophalen. Ondanks de drukte mooie snelle service! Bleek een foutmelding van de sensor van de turbodruk te zijn. Dit zou met de weersomstandigheden te maken hebben gehad. Melding is gewist en ik kon weer verder.
Wat me gisteren en vandaag wel opviel is dat de temperatuurmeter, die vanaf de aankoop na ca. 10-15km altijd op precies twaalf uur staat, wegzakt op het moment dat er bijvoorbeeld file wordt gereden.. Net even stil gestaan op de A2 en de meter stond op ca. 10 vóór twaalf..
Met deze temperaturen rij ik een versnelling lager als het nodig is,zodat hij rond de 2000 tpm draait en de temperatuurmeter in het midden blijft
De verwarming een stukje lager instellen helpt ook de temperatuurmeter naar het midden te krijgen,maar dan wordt het wel lekker fris
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Bleek de siliconen slang die naar het DPF gaat gescheurd te zijn.
Niet zo vreemd gezien het materiaal wat gebruikt wordt hiervoor, droogt uit door de hitte.
Natuurlijk krap bemeten en met beetje spanning erop scheurt het dan zo maar af.
Niet zo vreemd gezien het materiaal wat gebruikt wordt hiervoor, droogt uit door de hitte.
Natuurlijk krap bemeten en met beetje spanning erop scheurt het dan zo maar af.
glockjock schreef:Gister de storingen uit laten lezen.
De storing zou in het partikel filter zitten, regenereert waarschijnlijk niet.
Even de storingsmelding uitgezet en alles functioneerde weer, voor een paar kilometer.
Dus nu weer dezelfde storingsmeldingen op het dashbord.
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Ik zit met het euvel, dat het motor lampje gaat branden en de asr, esp en hill holder.
Heb een t-jet, dus kan het misschien niet met iedereen vergelijken.
Ze hebben mijn storing uitgelezen en het is bij mij de gaspedaalsensor, toerental loopt soms uit zichzelf omhoog en wanneer ik me gaspedaal soms loslaat blijft de auto even snel gaan (voor even).
Ik heb verder gelezen hier op het forum, dat die andere storing te maken kan hebben met een door pekel aangetaste stekker kan zijn.
Heb ook het gevoel dat ie soms wat zwaarder stuurd(geen lampje of bericht in het dashboard hierover).
Iemand nog suggesties en/of advies?
Heb een t-jet, dus kan het misschien niet met iedereen vergelijken.
Ze hebben mijn storing uitgelezen en het is bij mij de gaspedaalsensor, toerental loopt soms uit zichzelf omhoog en wanneer ik me gaspedaal soms loslaat blijft de auto even snel gaan (voor even).
Ik heb verder gelezen hier op het forum, dat die andere storing te maken kan hebben met een door pekel aangetaste stekker kan zijn.
Heb ook het gevoel dat ie soms wat zwaarder stuurd(geen lampje of bericht in het dashboard hierover).
Iemand nog suggesties en/of advies?
Zaterdag een andere GP T-jet in de kleur New Orleans Blue
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
zwaar sturen kan heel wat zijn. banden spanning, stuurbekrachtegings pomp of lek ergens of wijnig olie.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
stuurbekrachtigings pomp kunnen we uitsluiten. Deze is namelijk elektrisch.
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Ik bedoel, dat de auto na het starten wat zwaarder stuurd en dat verdwijnt weer tijdens het rijden.
Bandenspanning kunnen we dan ook wegstrepen lijkt mij.
Bandenspanning kunnen we dan ook wegstrepen lijkt mij.
Zaterdag een andere GP T-jet in de kleur New Orleans Blue
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Elektrisch, dan zit je bij accu, dynamo, stuurbkr motor. Ik zou zeggen accu het is weg als ie even gelopen heeft. Kijk is naar het oog op je accu. Met motor aan zou je ongeveer een dikke 14V moeten meeten en motor uit dikke 12V.
Laat je bevindingen weten
Laat je bevindingen weten
Re: algemene storingsmelder / storing inspuitssteem / starts
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar waar moet ik kijken op de accu??
Je kan toch geen voltage aflezen??
Alvast bedankt
Je kan toch geen voltage aflezen??
Alvast bedankt
Zaterdag een andere GP T-jet in de kleur New Orleans Blue