weer een xenon vraag

explosiveex
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: zo dec 19, 2010 23:43

weer een xenon vraag

Bericht door explosiveex »

hallo,
ik wil graag xenon in mijn fiat laten zetten en nu zie ik op marktplaats een nieuwsetje staan van 50,00
het gaat om Xenon PILOT HID kits H1 H4 H7 slim canbus Storings Vrij ! van kingco

heeft iemand hier ervaring mee?
of wat voor setje kan kan ik anders het beste kopen
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door rdcmrt »

Bij setjes van € 50 krijg ik altijd snel mijn bedenkingen (net zoals die setjes die je voor € 50 bij "Slager" enz kan halen, zelfs het personeel daar raadde mij dit soort setjes af).

Kijk zeker uit met "Pilot Xenon" setjes die over het internet verkocht worden, dit is voor deze bedragen vaak goedkope namaak met slechte kwaliteit ballasten en/of Xenon lampen.

Ik heb zelf "Well Done" Xenon (op aanraden van Sunrise) en ben heel erg over de kwaliteit te spreken.
Voor mijn set heb ik dan ook € 250 (incl. montage ca. 1 uur) neer moeten leggen.

Andere mensen zeggen weer dat € 250 erg/te duur is voor Xenon. Toch ben ik van mening dat de kwaliteit van zeker de lampen enorm verschilt (Well Done reserve lampen kosten al snel € 60 p/s).

Bepaal zelf, maar denk goed na voor dat je met een (mogelijk) slechte set opgescheept zit (dan worden ook lampen van € 30 p/s al snel een dure bedoening).

TIP: plaats ook even een link (linkjes) naar de advertentie, vaak kan daaraan ook al heel veel gezien worden.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Mischa Kamerling
Senior Stato
Berichten: 650
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 13:27
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door Mischa Kamerling »

heb navraag gedaan ... kreeg het volgende :

"De prijs voor Dimlicht en mistlampen in xenon is 350 euro
Dan zijn de lampen ook van dezelfde kleur en heb je dus geen kleurverschil
Eigelijk is de hele regeling omtrend de xenon op het moment zo dat het ten alle tijden mag
Mits je lichtbeeld niet goed is"

Maar dan heb je wel goede kwaliteit lampen , en absoluut geen Lowbudget troep...
2011 - 2014 Fiat Grande Punto'09 1.4 8v Edizione X Tricolore
Abarth Punto Evo '11 Grigio Campovolo
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door swans »

ten alle tijden mag?


nee,... het mag als je auto van VOOR 2008 is of als je de lampen zodanig aanpast zodat je automatische hoogte verstelling en koplampsproeiers hebt!
Voor apk is het geen probleem, maar voor oom agent wel!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door Wesley Abarth »

Nee hoor, dit is niet (meer) zo. Als het lichtbeeld goed is, is het geen enkel probleem.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door rdcmrt »

@swans, zoals vandaag voor mij ook nieuw. Dat WAS zo ... alleen dan andersom. Probleem voor de APK, politie gedoogde het ;)
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: weer een xenon vraag

Bericht door paco »

zijn beste prijzen wat ik zo lees :? ik rij altijd met me zaklantaarn uit het raam ,staat ook sportief hoor :mrgreen: en als ik voor de apk moet laat ik natuurlijk niet me zaklamp zien :mrgreen:
Afbeelding
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: weer een xenon vraag

Bericht door meloenie »

 Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, bij moderne voertuigen niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.Deze twee permanente eisen werden na enige discussie in 2006 geïntroduceerd, maar worden nu weer geschrapt, omdat ze niet langer in alle gevallen van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie als deze meer dan 2.000 lumen produceren.

In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten.
Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen die minder produceren dan 2.000 lumen en dus geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling tussen koplampreinigingsinstallatie en gasontladingslampen is daarmee niet langer actueel. Hetzelfde geldt voor de automatische hoogteverstelling.

Om te voorkomen dat voertuigen met een typegoedkeuring aangepast zouden moeten worden, worden beide permanente eisen geschrapt uit de Regeling Voertuigen. Daarmee wordt tevens de achteraf inbouw van Xenon-dimlicht bij voertuigen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, weer een stuk eenvoudiger.
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door rdcmrt »

kijk daar hebben we wat aan, pure duidelijkheid niets meer niets minder.
Thanks meloenie!
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: weer een xenon vraag

Bericht door meloenie »

Maar dan blijft de vraag nogsteeds :lol:
Wat is een goed xenon setje voor de punto(evo/2012)?

En ohja... Welke kleur?
Ik zelf vind 4300k/5000k het netste staan
Laatst gewijzigd door meloenie op zo apr 08, 2012 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door Wesley Abarth »

Pilot 6000k Bi-Xenon ~~
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door Roderick »

Net zoals Wes, heb ik ook Pilot Xenon 6000k... Ik heb het al een aantal jaar, wel 2x wat problemen mee gehad (kapot relais en een kapotte lamp, met starten gaat er wel eens 1 lamp uit en daarnaast heb ik geen perfect lichtbeeld, zie dit topic.. klik).. alles onder garantie vervangen en dat betekend dus ook een dikke pluim voor de shop waar ik het spul toentertijd heb gekocht :)


Eigenlijk ben ik er heel tevreden mee, maar zou wellicht een iets koeler licht willen en een beter lichtbeeld... kan t nog steeds niet uitstaan dat er geen Punto geleverd is met xenon en in een Fiatje 500 wel! Argh....
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door rdcmrt »

Heb toevallig laatst een gesprek gehad dat de merknaam "Pilot" door de community en bedrijven enorm is opgeblazen en deze xenonsets kwalitatief helemaal niet zo goed zijn en blijken te zijn als er beweerd word.
Daarnaast zijn deze sets (ook) gewoon "made in China" en worden er via ebay als warme broodjes exacte replica's van deze setjes verkocht die achteraf totale "crap" blijken te zijn.

Ik weet niet wat daar precies van klopt, maar ... Als ik het verhaal van Roderick zo lees .. kan ik het niet helpen dat ik dat toch wel aardig begin te geloven.

@meloenie, ik zou sowieso voor 6000K gaan, meeste lichtopbrengst en (vind ik persoonlijk) de mooiste Xenon kleur.
Bi of enkel xenon vind ik persoonlijk niet echt interessant, met Xenon gebruik je groot licht eigenlijk toch niet meer.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Fox-Racing
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 12:33
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door Fox-Racing »

meloenie schreef: Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, bij moderne voertuigen niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.Deze twee permanente eisen werden na enige discussie in 2006 geïntroduceerd, maar worden nu weer geschrapt, omdat ze niet langer in alle gevallen van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie als deze meer dan 2.000 lumen produceren.

In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten.
Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen die minder produceren dan 2.000 lumen en dus geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling tussen koplampreinigingsinstallatie en gasontladingslampen is daarmee niet langer actueel. Hetzelfde geldt voor de automatische hoogteverstelling.

Om te voorkomen dat voertuigen met een typegoedkeuring aangepast zouden moeten worden, worden beide permanente eisen geschrapt uit de Regeling Voertuigen. Daarmee wordt tevens de achteraf inbouw van Xenon-dimlicht bij voertuigen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, weer een stuk eenvoudiger.
En van welke bron heb je deze info??
Grande Punto 1.4 16v Sport | Facebook | Twitter | LinkedIn | Website
Mischa Kamerling
Senior Stato
Berichten: 650
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 13:27
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Re: weer een xenon vraag

Bericht door Mischa Kamerling »

(net zoals die setjes die je voor € 50 bij "Slager" enz kan halen, zelfs het personeel daar raadde mij dit soort setjes af)
Ehm... rdcmrt, wat is dit een negatieve bedoening?... :P ., bij ons in de slager hebben we alleen Kwaliteit!, tegen een eerlijke prijs :D
2011 - 2014 Fiat Grande Punto'09 1.4 8v Edizione X Tricolore
Abarth Punto Evo '11 Grigio Campovolo
Plaats reactie