Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Robse »

Hoi,
Het gebeurt mij nogal eens dat als ik stil sta voor een verkeerslicht of anders, dat er een geur in de auto komt gelijkend als een uitlaatgas. Al rijdend verneem ik het niet.
Eerst denk je dat het de auto is die voor je staat of rijdt maar uiteindelijk komt het denk ik toch van mijn eigen Evo multi-jet dieseltje.
Het is zeker geen diesellucht dat herken je zo, maar meer zoals gezegd een uitlaatgaslucht.

Heb even gezocht hier op forum maar kom niet iets gelijkend tegen.
Moet maar even langs de dealer, maar iemand hier een idee, ervaring mee?

Hoor het graag.
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door dapro »

Dit klinkt bekend. ik denk dat je verstuivers lek zijn. Heb ik ook gehad en er zijn er wel meer op dit forum die dit probleem hebben gehad.
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Robse »

Oeps lek?

Is hier nog ff mee door te rijden??
Of stil laten staan?
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door dapro »

Je kan er wel meerijden maar ik zou er niet te lang mee doorrijden. De moter wordt dan erg vies en moeilijk schoon te maken.
Ik zal zo snel mogelijk naar de dealer gaan. Is een bekend probleem en die maken dat dan onder garantie.
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Robse »

Nou da's mooi. :cry:
Hoop dat de dealer volgende week een plekkie voor me heeft, ben hem dus wel een dag kwijt. Balen!
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
WillyBilly
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 10:28

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door WillyBilly »

Het kan ook een lekke carterontluchting zijn, komt ook regelmatig voor.

Bij mij was het ook een branderplaatje bij cilinder1, dat was eerst een beetje stank, maar het werd steeds erger en zelfs je kleren gingen ernaar ruiken :(
Met jouw deur hoef je niet tegen de mijne te zitten.
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Robse »

Lekke carterontluchting?

Is dat die bewuste slang waar men in ander topic overspreekt om deze te controleren op de smurrie die daar in kan zitten?
Heb die slang 3 weken geleden losgehad en gereinigd.
Ik ben er zeker van dat hij weer goed gemonteerd zit.
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Franky »

Ik heb hier ook last van.
Ik kom net bij de dealer vandaan en die hebben niets kunnen vinden :|
De monteur heeft zelfs nog een stuk met mij meegereden. Maar je zal net zien dat je dan het probleem even niet hebt. :?
Dus niets gevonden.
Conclusie van de monteur: mogelijk ruik je het regenereren. Dan worden verscheidene onderdelen heel warm en kan het onder de motorkap een beetje gaan stinken/ruiken. Mogelijk komt die lucht toch een beetje de cabine in.

Ik ga het in de gaten houden.
Gebruikersavatar
JasperB
Junior Stato
Berichten: 293
Lid geworden op: ma dec 01, 2008 21:12

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door JasperB »

Hier op werk een fiat 500 met hetzelfde probleem gehad. Was idd carter ontluchting.
Fiat GP Sport 1.4 T-Jet 172PK / 275NM
DaDragon

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door DaDragon »

Franky schreef:Ik heb hier ook last van.
Ik kom net bij de dealer vandaan en die hebben niets kunnen vinden :|
De monteur heeft zelfs nog een stuk met mij meegereden. Maar je zal net zien dat je dan het probleem even niet hebt. :?
Dus niets gevonden.
Conclusie van de monteur: mogelijk ruik je het regenereren. Dan worden verscheidene onderdelen heel warm en kan het onder de motorkap een beetje gaan stinken/ruiken. Mogelijk komt die lucht toch een beetje de cabine in.

Ik ga het in de gaten houden.
bullshit denk ik.
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Hans1963 »

@Robse

Lees dit topic maar eens door.

Overigens nog steeds niets van de terugroepactie hiervoor gehoord.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Maarten »

Franky schreef:Ik heb hier ook last van.
Ik kom net bij de dealer vandaan en die hebben niets kunnen vinden :|
De monteur heeft zelfs nog een stuk met mij meegereden. Maar je zal net zien dat je dan het probleem even niet hebt. :?
Dus niets gevonden.
Conclusie van de monteur: mogelijk ruik je het regenereren. Dan worden verscheidene onderdelen heel warm en kan het onder de motorkap een beetje gaan stinken/ruiken. Mogelijk komt die lucht toch een beetje de cabine in.

Ik ga het in de gaten houden.
Dat heb ik ook. Als de motor aan het regenereren is en je rijdt langzaam, in de bebouwde kom of zo, dan ruik je dat heel erg. Ik had het gisteren heel duidelijk, auto ergens geparkeerd en je ruikt zo'n verbrande rubber geur. Stap je in en rij je wel, hangt dat in je hele auto.
DaDragon

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door DaDragon »

iedereen die dit meemaakt, laat je niet afschepen door de dealer.
je mag nooit een uitlaatgas in de auto ruiken, tenzij degene voor je heel erg stinkt.

Meestal zijn het de verstuivers / brandplaatjes die lek zijn geraakt. Laat hier dus goed naar kijken als ze je afschepen en ga desnoods naar een andere fiat dealer.
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Franky »

DaDragon schreef: Meestal zijn het de verstuivers / brandplaatjes die lek zijn geraakt. Laat hier dus goed naar kijken als ze je afschepen en ga desnoods naar een andere fiat dealer.
Die verstuivers zijn het bij mij niet. Dat hebben ze gecontroleerd. Wat zijn die brandplaatjes eigenlijk?
Ik ruik ook geen uitlaatgassen hè. Ik ruik een brand lucht. Alsof er iets aan het smeulen is.
De verklaring van de dealer vond ik nog niet zo gek eigenlijk.

Ik heb trouwens, sinds ik bij de dealer ben geweest, geen problemen meer. Vreemd. Maar het komt me wel goed uit :P
Gebruikersavatar
Roelienke
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 13:54

Re: Uitlaatgassen / verbrandingslucht in interieur??

Bericht door Roelienke »

Net de auto naar de dealer gehad met dit probleem. Ook hier de verstuivers, kan mooi met de jaarbeurt en hoop dat het niet terug komt...
2014 Grande Punto Lounge Twinair 100 Crossover Black ingeruild
Nu: Fiat Tipo Business Lusso SW 1.4 T-Jet
Plaats reactie