Mooi in het donker...

Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Thegroov »

Je ziet natuurlijk voornamelijk reflecties. Als er geen licht is, zal je het effect niet bereiken.
Wij hebben hier een pikdonkere straat met een witte lantaarnpaal voor de deur.ik denk dat we hier nooit een mooie nachtfoto zullen kunnen maken. En al helemaal niet omdat we twee zwarte auto's hebben. misschien eens proberen straks...
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

ik heb toch wel eens het idee als ik aan de instellingen heb lopen rommelen dat hij opeens op geen een stand meer de juiste foto's maakt :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Volgens mij moet het met een zwarte auto ook lukken. Ligt er alleen aan in watvoor omgeving denk ik. Een plek zoals die eerste foto's van mij zal het wel lukken denk ik.

Had trouwens nog een hele mooie foto van die eerste sessie, maar die bewaar ik voor de fotocontest van april. Dat was de mooiste die erbij was vond ik zelf. Wilde m voor maart insturen omdat ik dacht dat glanzen/glans/glanzend het thema van maart was, maar dat bleek het thema van april te zijn...

@Paco: Dat gevoel ken ik wel :mrgreen:
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

Komt ook omdat ik onzeker ben in wat ik doe ,ben er gewoon nog niet genoeg in thuis en weet ook de standaard waarde niet als ik hem dan weer terug moet zetten :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Nou, ik ben ook niet zo zeker van de instellingen hoor. Meestal probeer ik maar wat. Overdag zijn ze bij mij altijd overbelicht. Als ik niet uitkijk zelfs 's nachts :mrgreen:
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mooi in het donker...

Bericht door paco »

:mrgreen: :mrgreen: dacht dat het aan mij lag ,maar het is ook wel vrij uitgebreide materie Odelot :wink:
Afbeelding
maart
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 12, 2012 20:24
Locatie: midden nederland

Re: Mooi in het donker...

Bericht door maart »

superrrr foto,s
MmarkM
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: do jun 30, 2011 21:01

Re: Mooi in het donker...

Bericht door MmarkM »

Met wat voor camera en lens heb je ze gemaakt? Of lees ik daar nou zo overheen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

Ik heb een canon eos 450D met standaard 18-55 mm lens gebruikt.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
MmarkM
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: do jun 30, 2011 21:01

Re: Mooi in het donker...

Bericht door MmarkM »

Mooie foto's hoor! Helemaal omdat je door de lange sluitertijd van die mooie effecten krijgt.

Het zal nog mooier zijn als je hem van iets verder neemt en van andere hoek, dat je de snelweg goed op de achtergrond krijgt van de Fiat. Dan krijg je een super mooi effect!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Mooi in het donker...

Bericht door Odelot »

MmarkM schreef:Mooie foto's hoor! Helemaal omdat je door de lange sluitertijd van die mooie effecten krijgt.

Het zal nog mooier zijn als je hem van iets verder neemt en van andere hoek, dat je de snelweg goed op de achtergrond krijgt van de Fiat. Dan krijg je een super mooi effect!
Heb ik ook gedaan. Die staat bij foto van de maand van april volgens mij.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie