Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
k0ewl
Berichten: 4
Lid geworden op: do mei 17, 2012 12:05

Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door k0ewl »

Beste clubleden,

Voor mijn schoonvader ben ik met een project begonnen om een schadepunto op te knappen. Alles is best voorspoedig gegaan tot aan eergisteren. Eergisteren was ik de Evo weer aan het opbouwen. Ik pak de gordel van de bestuurder. Ik had een nieuwe gordelspanner besteld omdat die dingen altijd kapot gaan. Dus ik zet alles erin, blijkt de oprolautomaat niet meer op te rollen! Ik alle sloopbedrijf in nederland en noord belgie afgebeld, maar niemand heeft een gordel van de bestuurder! Ik met Tuynder en de dealer bellen, niet eerder te leveren dan dinsdag ivm hemelvaartsdag.

Nu is dus het stomme dat mijn schoonvader gisteren op vakantie ging naar Texel en door dit punt opeens een auto moest huren. Nu zal hij maandag weer naar zijn werk moeten, maar als ik die gordel niet heb, kan ik hem niet verder opbouwen.

Heeft er iemand zo'n ding liggen?
Heb ook al bedacht dat ik wel een nieuwe wil bestellen en bij iemand een tijdelijk kan lenen? Klinkt stom, maar ik wil die man gewoon helpen.

Hier nog even een fotoverslag:

Afbeelding
Afbeelding

En na een paar puntlasje uitgeboord te hebben stond hij er zo bij:
Afbeelding

En toch wel een behoorlijk domme melding van je BC:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Diezelfde middag nog een Punto Evo gestript op de sloop. in 45 minuten, een achterbank, bestuurderstoel, a-stijl, b-stijl, c-stijl, deurbkleding, achterpaneel bekleding, dorpelbekleding, modderkuip, sideskirt en 2 airbags losgetoverd.

En de donor:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog wat nieuwe foto's, maar die heb ik nog niet op de pc gezet.

Kan er iemand alsjeblieft helpen?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Wesley Abarth »

Knap werk :-] mooi project, helaas kan ik je niet verder helpen met je gordel.
k0ewl
Berichten: 4
Lid geworden op: do mei 17, 2012 12:05

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door k0ewl »

Ik kan natuurlijk morgen een nieuwe bestellen en dan bij iemand anders eruit schroeven en dinsdag er weer terug inzetten?
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door paco »

Sorry kan je ook niet helpen ,maar wel knap werk zeg !!! Succes met je zoektocht :-]
Afbeelding
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door OlafH »

zoooo! Mooie klus zeg, netjes gelast .) . Je hebt wel fijn materiaal om mee te werken.
Giovanni-24V
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mei 21, 2012 23:53

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Giovanni-24V »

Zal me binnenkort uitgebreid voorstellen. Hier zijn alvast de rest van de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al is de Punto pas 1 jaar oud, en het ingelaste stuk pas 2 jaar oud, het roestspook mag geen kans krijgen natuurlijk! Helemaal volgeblazen met ML:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de opbouwfase:

Verse gordijnairbag:
Afbeelding

Mooi nieuw hemeltje, de oude was helemaal opengescheurd:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even mee proefgereden, remt snoeihard en kaarsrecht, trekt niet in het stuur, loopt hartstikke mooi rechtuit, suist nergens in de naden, en schakelt als een dolle met een bult tussengas terug als je 2 tandjes verzet terug gaat. Jaja, een geëvolueerde versie van de aloude selespeed uit de 156 Notworthy Notworthy Notworthy Het motortje moet nog wel ff aan het goeie leven wennen, want bij 80 ploft ie hem al in 5, en is ie bij 110 zo dood als een pier! Rustige rijder geweest dus.


Oja, de gordel is geregeld, het wagentje rijd z'n rondjes alweer sinds gister ;)

Veel plezier allemaal met jullie Grande Punto's, het zijn sublieme karretjes! Met het exemplaar van Odie1976 ben ik regelmatig onderweg. Inmiddels 254.000km op de teller, en vlamt gewoon door naar de 215km/u op het metertje :D Zal die auto in m'n voorsteltopic verwerken, heb hem momenteel onderhanden. Het ding kon wel een nieuw verfje gebruiken op zo'n kilometerstand. Ben nog blij dat Odie het ding gekocht heeft op mijn aanraden, ik was het gesleutel aan zijn vorige auto (Renault) al meer dan beu, en dan zeg ik het nog netjes :wink:
k0ewl
Berichten: 4
Lid geworden op: do mei 17, 2012 12:05

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door k0ewl »

Giovanni-24V schreef:Zal me binnenkort uitgebreid voorstellen.
De schadehersteller heeft zich ondertussen al gemeld zie ik.

De eigenaar van de Evo is helemaal blij. Al is de man al 50, hij was zo blij als een kind met de auto.

Heeft er iemand hier op het forum ervaring met het resetten van de airbag ecu na een crash?
Gebruikersavatar
Bluestorm
Nuovo Arrivato
Berichten: 88
Lid geworden op: wo jan 18, 2012 20:29
Locatie: Nabij Utrecht

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Bluestorm »

Nee geen ervaring mee

Ik weet alleen dat de (erkende)schadehersteller die in mijn punto nieuwe airbags heeft geplaatst nadat deze gejat waren :twisted: :evil: :evil: :twisted:
speciaal hiervoor naar de dealer is geweest.
Giovanni-24V
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mei 21, 2012 23:53

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Giovanni-24V »

Bluestorm schreef:Nee geen ervaring mee

Ik weet alleen dat de (erkende)schadehersteller die in mijn punto nieuwe airbags heeft geplaatst nadat deze gejat waren :twisted: :evil: :evil: :twisted:
speciaal hiervoor naar de dealer is geweest.

Bij gejatte airbag's hoeft de ecu niet gereset te worden. Dat is dan meteen het enige pluspunt bij zo'n kansloze aktie :shock:
Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Phantom »

Zover ik weet kan de dealer deze resetten.

En knap staaltje werk moet ik zeggen.
Giovanni-24V
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mei 21, 2012 23:53

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Giovanni-24V »

Dank voor het compliment!

Morgen maar eens bellen, de andere Grande Punto moet ook nog gereset worden na z'n beurt.

M'n voorsteltopic komt eraan overigens, ik denk donderdag of vrijdag 8)
Gebruikersavatar
Bluestorm
Nuovo Arrivato
Berichten: 88
Lid geworden op: wo jan 18, 2012 20:29
Locatie: Nabij Utrecht

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Bluestorm »

Giovanni-24V schreef:
Bij gejatte airbag's hoeft de ecu niet gereset te worden. Dat is dan meteen het enige pluspunt bij zo'n kansloze aktie :shock:

mmm oke dan was het misschien omdat de hele kabelboom vervangen is (was stekkertje afgeknipt)
Giovanni-24V
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mei 21, 2012 23:53

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Giovanni-24V »

Bluestorm schreef:
Giovanni-24V schreef:
Bij gejatte airbag's hoeft de ecu niet gereset te worden. Dat is dan meteen het enige pluspunt bij zo'n kansloze aktie :shock:

mmm oke dan was het misschien omdat de hele kabelboom vervangen is (was stekkertje afgeknipt)

O wacht, ik was niet duidelijk genoeg .)

Bij een normale airbagstoring is enkel een reset met de examiner genoeg. In geval van een crash kon je vroeger de ecu meteen weggooien. Tegenwoordig is zo'n ding nog 1 en vaker zelfs 2 keer te resetten voor ie definitief stuk is en de container in kan.
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Giordino »

knap project mooi om te zien ook !
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Hulp niodig met gordel bestuurder 3-deurs

Bericht door Xander »

Die Punto ziet er weer netjes uit!

Hoe is het totale kostenplaatje nu als ik vragen mag? En heb je alles uitbesteed aan de schadehersteller of heb je alles op het las- en spuitwerk na zelf gedaan?
Plaats reactie