Maandag ochtend auto

Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Maandag ochtend auto

Bericht door Vin_cent »

Wij hebben nu een klein jaartje de auto en 35.000 km gereden. Nu hebben wij behoorlijk wat reparaties gehad. In één jaar al meer dan de laatste auto's van de afgelopen jaren samen. Ik heb sterk het idee dat ik een maandag ochtend auto heb. Ik ben dan ook erg huiverig voor de periode na de garantie.

Problemen:
- Kofferbakslot reeds 2x vervangen
- Blue and Me unit vervangen
- Mediaplayer vervangen (probleem nog niet verholpen)
- Poreuze brandstofslang vervangen
- Iso-fix niet gemonteerd

Kan ik van Fiat NL wat verwachten?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Wesley Abarth »

Het zijn vervelende problemen, en verwacht je niet te hebben met een nieuwe auto. Je kan van Fiat verwachten dat ze het op de juiste manier oplossen, wat wilde je verder nog?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Señor Sjon »

Zulke drama dingen zijn dat toch niet? B&M en Mediaplayer zijn uit mijn hoofd hetzelfde apparaat. Brandstofslang is wel slecht en ISOfix is eerder een blunder van de dealer denk ik? Nu is de FIAT groep wel een ramp met optielijstjes. Ik heb online wel eens een Guiletta geprobeerd in elkaar te zetten, maar je zit op een gegeven moment vast in tegenstrijdige pakketten en dubbeltellingen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Vin_cent »

Nou als dit soort problemen in de toekomst door gaan krijg ik hoge garagerekeningen. Daar zit ik niet op te wachten en zeker niet op problemen die veel ongemak met zich mee brengen.

Poreuze brandstofslang gaf een motorstoring, dus noodloop.
Kofferbak wilde niet open met iets groots en zwaars er in, probeer dat er maar eens uit te krijgen via de zijdeuren.


Iso-fix is fabrieksfout. Deelbare achterbank is altijd met Iso-fix.
Blue en me en mediaplayer zijn verschillende apparaten volgens dealer.
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Frank1986 »

Van Fiat Nederland hoef je niks te verwachten. Zit met het zelfde probleem, wat als de garantie is verlopen.... Heb zelf ook een drama fiat... In 1 jaar tijd ongeveer 11 keer bij de garage gestaan! Antwoord van Fiat Nl: "hij is nu toch goed"..
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Señor Sjon »

Weet je het heel zeker van die achterbank? De Actual is een crisisversie waar ook standaard geen afstandsbediening bij zit. Dan moet je dus in de auto kruipen om hem open te doen voordat je je boodschappen in kan laden.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Wesley Abarth »

En dat is ook zo. Als je auto is gerepareerd is ie weer goed. Heb je een nieuw probleem dan laat je dat ook weer maken. Ben blij met je 2 jaar garantie. Ik ben goed te spreken over de service en coulance van fiat
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Vin_cent »

Ik weet het heel zeker van de achterbank. Anders zet de dealer hem er niet gratis in lijkt me? Kost een paar honderd euro aan materiaal en een paar uur werk.

Het is de eerste keer dat ik fiat rij (en waarschijnlijk de laatse keer), als ik het zo hoor lijkt het als of het normaal is dat een auto gebreken krijgt terwijl de auto amper een jaar oud is. De eerste gebreken kwamen al binnen 10.000 km.

Ik heb hiervoor een Nissan Almera gehad, vastgelopen remklauw bij 270.000 km en olielekkage bij keerring bij 310.000.
Daarvoor een Golf VI alleen een luchtmassameter bij 170.000 km, verkocht met 280.000 km 4 jaar geleden en de auto rijdt nog steeds rond zover wij weten. Daarvoor een Peugeot 406, geen gebreken tot 220.000. Daarvoor een mazda 323 tot 290.000 km probleemloos gereden.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Wesley Abarth »

Het hoort zeker niet, dat voorop gesteld. Maar als het dan al voorkomt en het wordt netjes verholpen is het toch prima? De meeste onder ons hebben nooit problemen. Ik bijvoorbeeld ben aan mijn 4e punto bezig en nooit gekke dingen gehad.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door tonyvandenbroek »

Je kunt het altijd treffen. Ik denk ook gewoon domme PECH!
Wil niet zeggen dat het altijd goed is bij andere merken. Ik heb zelf allerlei merken gereden. Nu al aan mijn tweede Fiat, en nog steeds met een smile.
Ook een Peugeot van 26,5 duizend heeft me vaak laten staan. Ik zie vaak "degelijke" Duitsers op de sleepwagen. De weg naar Spanje zie ik alleen maar Duitsers en andere dure merken lang de kans staan. Mijn Fiat(je) heeft me altijd probleem-loos overal heen gebracht. Hopelijk houden we dit nog wel een tijdtje.

Ik kan alleen maar zeggen, dat als je eenmaal pech hebt, het erop lijkt dat alles komt. Succes verder...
enne Fiat NL....forget it.... (weinig tolerantie als het daar op aankomt. Een goede dealer is vele male beter.)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Wesley Abarth »

Tuurlijk, een goede dealer is veel meer waard dan een goede importeur. Maar ik heb ze zelf 1 keer nodig gehad, en werd prima geholpen. Er werd zelfs na enige tijd nog teruggebeld of ik tevreden was over de uitvoering van de reparatie door de dealer en de service van fiat.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door paco »

ik begrijp allemaal best dat het niet leuk is ,maar ik vind wel dat als het netjes opgelost is en je dealer doet daar gewoon zijn best voor ,dat je dan eigenlijk geen probleem meer hebt ,op deze manier maak je een probleem van iets wat al opgelost is ! En de problemen die jij nu opnoemt zijn echt niet merk gebonden . Als we morgen bv beide precies de zelfde nieuwe Opel kopen kan het zijn dat ik er jaren niks aan heb en jij elke maand in de garage staat .

Maar hoop dat je in de toekomst gewoon lekker zorgeloos van je Fiat kan genieten :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door skippy47 »

hoi Vin_cent, ik begrijp wat jij voelt, ik had ook een nieuwe punto(2000) model , ik heb ook heel veel problemen met die auto gehad, zo erg dat in het begin was ik zo kwaad :evil: dat ik hem in de fik zo zetten om vanaf te zijn. ik moet wel zeggen na een brief stuuren naar de importer was alles netjes opgelost :lol: en 1 jaar garantie erbij, maar na de garantie had ik toch nog wat dingen (stuurbekrachting kapot) enz, heb ik zelf moeten betalen en nog meer kleine dingen, maar na 4 jaar was alles goed en ik heb die auto nog 4 jaar gehad zonder verder problemen. de GP wat ik nu heb was 2 jaar oud toen ik hem kocht daar heb ik ook wat problemen mee gehad, een paar onder garantie (gelukig) een wat niet onder garantie, de stuur bekrachting alweer :( wat mijn veel geld heb gekost, ik heb ook mijn vertrouwen in fiat wat kwijt geraakt, mijn zoon heeft een opel corsa van 2003 en hij heeft daar niks aan gehad, ja de normale dingen (uitlaat, accu, een stuurkogel) maar voor de rest niks. dus ik denk dat ons volgende auto geen fiat is, toch vind ik het jammer want de auto rijd toch heel fijn.. ~]
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Vin_cent »

Ik hoop echt van harte dat het hier bij blijft. Natuurlijk worden de gebreken opgelost maar het kost mij veel tijd en ook ergenis. Daarnaast is nu opgelost nog geen garantie dat het opgelost blijft. Kofferbak slot is al voor de tweede keer vervangen. Eerste keer was de reactie van de dealer "ja bekend kwaaltje, er komt een gemodificeerd slot in en dan is het probleem opgelost. Sta je binnen 3 maanden weer bij de dealer met het zelfde probleem.

Hoe zit het met reparaties? Zit hier 1 of 2 jaar garantie op?
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Maandag ochtend auto

Bericht door Deantjuh »

Volgens mij als een probleem zich blijft voor doen tijdens garantie dan blijft dit altijd onder garantie als ik mij niet vergis :)
Afbeelding
Plaats reactie