Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Delvenaartje »

Goedenavond!

Hoop dat ik hier een beetje goed zit, aangezien ik hard aan het rondkijken voor een GP.

Ik rijd momenteel een oldtimer (BMW e30) uit 1985, maar toen ik vorige week een 'wat nieuwere auto' van mijn werk mee mocht nemen.. wist ik het zo goed als zeker: Ik wil iets nieuwers!!!

Aangezien ik zelf bij de Fiat Dealer werk (naam niet interessant op dit moment) zie ik uiteraard genoeg panda's, punto's, grande punto's, bravo's, 500-tjes.. maar toch blijft de Grande Punto trekken.. het design, de uitrusting en de ervaringen van mensen, collega's die monteur zijn en zeggen dat er vrij weinig 'problemen' met deze type auto's zijn.

Ik weet wat ik wil, waar ik naar op zoek ben maar vraag me eigenlijk af aan de mensen die hier een 1.4 16v 6-bak hebben, HOE dat rijdt?
Zit er pit in? Is het ideaal rijden op de snelweg? Rijdt de auto zuinig?

Wordt dus tijd dat ik een ritje maak in zo'n auto, maar hij is momenteel niet aanwezig dus 't gaat niet..


Ik hoop hier veel te leren en van jullie te horen!


Gr. Myrthe - Delvenaartje.
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Richard20 »

Welkom en ik weet zeker dat je een GP gaat rijden -]
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door OlafH »

Zit je ook op de E30fansite forum toevallig? E30 niet zomaar wegdoen hoor, blijft een van de lekkerste rijders auto's!
Gebruikersavatar
Junkie_AKA_TTJ
Senior Stato
Berichten: 667
Lid geworden op: za mei 26, 2012 19:44
Locatie: Nieuwveen
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Junkie_AKA_TTJ »

Richard20 schreef:Welkom en ik weet zeker dat je een GP gaat rijden -]
we pushen je wel een beetje de goeie richting op.. -]

welkom!! :D
Afbeelding
GP 2008 1.2 8V

-Powerbox 75PK
-Eibach Sportline
-17inch Black/Redlip (breedte-set)
-Poliset Backspoiler Special Edition
-Red/Smoke-LED's
-DTM-Demper
-Booskijkers Stile-Italia.net
-Middenarmsteun
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Señor Sjon »

Check, hier een 1.4 16v 6 bak rijder.

één advies: zoek een T-Jet. IMO is het 95pk blok alleen in de folder voorzien van 95 paardjes. De motor heeft vrijwel geen tuningmogelijkheden en is gevoelsmatig lui, alsof je met een elastiek ergens aan vast zit. Het suffe polo voorlopertje van mijn werk (1.2 70pk) voelt pittiger aan.

Als ik opnieuw voor de keuze stond, had ik het motorblok niet gekozen. Voor de rest een prima auto hoor, alleen de motor is dus geen feestbeest.

Owja, als je denkt dat ie dan wel zuinig is... dat valt ook tegen. Op 95.500km (ik heb hem nieuw gekocht) is het gemiddelde ~1:12.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door hbassen »

Dan doe je toch iets niet goed senor. Ik zit op een gemiddelde van 1 op 15, dit zijn dan wel voornamelijk snelweg km. De motor gaat pas een beetje trekken bij 4000 toeren. Maar kan goed mee met het verkeer als je bij 2500 schakelt. Verwacht bij de 1.4 16v geen race monster.

Ik heb nu mijn 2de 1.4 16v en het bevalt mij prima. Er zit dan wel geen turbo op, maar dan kan hij ook niet stuk gaan.

Als je met de 1.4 16v in de 6de versnelling rijd dan doet hij 3000 toeren bij 120 km/h.

Als je dan wel een beetje geld achter de hand hebt en je wilt dan wel een turbo, dan zou ik voor de Abarth gaan. Dan heb je en vermogen en een 6 bak.

Veel succes met zoeken.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Señor Sjon »

Als je je aan de maximale snelheden op de GPS houdt, gaat het fout. Dan rijd je 130 op de teller en is het verbruik hoog. De GP is namelijk een vrije hoge auto en dat kost gewoon benzine. Ik merkte wel dat de auto zuiniger werd na mijn verhuizing, maar toen was 1:13-14 wel de max. Ik heb veel snellere auto's gereden die maar marginaal meer verbruikten.

Ik hou wel van doorrijden, maar ga niet lopen smijten met een auto. Het is gewoon op de snelweg dat ie bij de toegestane max snelheid al veel verbruikt.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door paco »

welkom en succes met kiezen !
Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door swans »

Een 1.4 16v met 6 bak is niet slecht natuurlijk, maar een t-jet (met 5 bak is wel een stuk sneller) en het verbruik valt ook niet tegen
ik doe gemiddeld 1:14 maar kan als ik mijn best doe ook 1:17 en dan kan je dus 700km op 1 tank!

Wat ik niet snap dat als je bij een fiat dealer werkzaam bent je niet weet hoe de verschillende auto's/motoren rijden!

Als je dan wel een beetje geld achter de hand hebt en je wilt dan wel een turbo, dan zou ik voor de Abarth gaan. Dan heb je en vermogen en een 6 bak.
True, maar hoe zit het met het verbruik dan? hoewel wat maakt het uit, auto rijden moet leuk zijn!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Delvenaartje »

swans schreef: Wat ik niet snap dat als je bij een fiat dealer werkzaam bent je niet weet hoe de verschillende auto's/motoren rijden!
Dat komt omdat ze er ten eerste niet zo happig op zijn dat ik zomaar een auto'tje meeneem, en ten tweede hebben we hier niet HEEL veel variatie qua modellen op de vestiging waar ik werk staan.

Dus dan moet ik weer ff 'filiaalhoppen' en dat moet dan in mijn eigen tijd.
Maar aangezien ik sinds vorige week helemaal Punto-minded ben PLUS echte plannen om er een aan te schaffen, ben ik nu dus aan het rondkijken.

Veel mensen zeggen dat een 6-bak lekkerder rijd qua verbruik, en een T-jet heb ik ook uitgeprobeerd maar dat is mij lucifers geven terwijl ik naast een fikkie sta.. :twisted:

Dus ik wil een auto waarbij er wel wát pit in zit, maar waarbij ik ook goede afstanden kan rijden (voor vakanties etc)
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door swans »

Maar moet je dan nooit eens proefrijden?

Naja doet er ook niet toe,...

voor de lange afstanden is het zeker geen slechte auto! Vraag maar aan Tony, die heeft zijn oude 1.4 16v toch ook al heel wat hoeken van europa laten zien, en met hem nog meerdere mensen!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Thegroov »

Welkom Myrthe, veel plezier op het forum!
Goliathus
Junior Stato
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 20:11

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Goliathus »

hbassen schreef:Dan doe je toch iets niet goed senor. Ik zit op een gemiddelde van 1 op 15, dit zijn dan wel voornamelijk snelweg km.

HB

Doen jullie het beide niet goed :mrgreen:
Ik haal gemiddeld 1 op 17. met mijn 8 klepper en zijn normaal gesproken juist minder zuinig.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door ed.de.vries »

:lol: In godsnaam: kijk niet naar wat gebruikt van een Grande Evo Abah, kijk liever naar wat voor een RIJ plezier je beleef!
:D Gewoon lekker tuffen, en effekes niet op een paar litertjes meer, of minder letten, Rijden met die hap.
Stel je rij 20.000 km in twaalf maandjes op de teller. ( wie doen dat eigenlijk als Prive (T) jet.bezitter)
Je rij lekker!!!!! en denkt niet aan de benzine prijs/hoeveelheid! bij 1:13 gem..
een ander denkt er steeds aan maar rijdt niet zo Lekker!!!! zit meer te rekenen :?: :roll:
en tuft 1;16 :!: reken eens uit hoeveel deze laatste bespaard over 1 jaar.12 maanden 52 weken!!!!!!
Laat per week/dag enkele pilsjes staan en je rij met plezier, en zit niemand in de weg. Veel s6 met berekenen.
Ik R I J in iedergeval. groetsels :der Alte: :-]
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door swans »

Ed, ik reedt in de eerste twee jaren dat ik de t- jet had een kleine 35000 per jaar en ja gewoon prive!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie