Almere, Bochane
Almere, Bochane
Mijn ervaringen met Bochane Almere zijn niet dat ik sta te juigen van de service die je bij de aanschaf van een nieuwe auto zou verwachten.
Het is niet zo dat ze onaardig zijn wanneer je vragen hebt, maar ik kreeg wel een klein beetje het gevoel dat het niet echt welkom was. (beetje de auto is toch verkocht gevoel)
Vragen over levering kunnen of willen ze niet geven. Alleen een schatting of hier nou iets vanaf hangt of niet. Weinig duidelijkheid. Ik had graag gezien als ze denken dat een bepaalde datum niet gered gaat worden. Dat ze dan gewoon eerlijk zijn en met een advies komen.
Alles is uiteindelijk goed op zijn plaats gekomen met de levering, maar ik ben niet echt warm geworden van Bochane.
Bij het ophalen is mijn gevoel ook wel bevestigd, want je krijgt niks mee. Ik dacht dat altijd gebruikelijk was. Bloemetjes ofzo.. Al is het als gebaar.
Ik mis het niet maar wel apart.
Het is niet zo dat ze onaardig zijn wanneer je vragen hebt, maar ik kreeg wel een klein beetje het gevoel dat het niet echt welkom was. (beetje de auto is toch verkocht gevoel)
Vragen over levering kunnen of willen ze niet geven. Alleen een schatting of hier nou iets vanaf hangt of niet. Weinig duidelijkheid. Ik had graag gezien als ze denken dat een bepaalde datum niet gered gaat worden. Dat ze dan gewoon eerlijk zijn en met een advies komen.
Alles is uiteindelijk goed op zijn plaats gekomen met de levering, maar ik ben niet echt warm geworden van Bochane.
Bij het ophalen is mijn gevoel ook wel bevestigd, want je krijgt niks mee. Ik dacht dat altijd gebruikelijk was. Bloemetjes ofzo.. Al is het als gebaar.
Ik mis het niet maar wel apart.
Laatst gewijzigd door burn86 op di okt 09, 2012 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Bogane Almere
Ja beetje vage dealer, ik zat bij vestiging lelystad maar je voelt een beetje een afstand tussen dealer en klant, zullen niet snel hun best voor je doen.
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Re: Bogane Almere
Ervaringen met een niet-bestaand bedrijf? Of bedoel je Bochane?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Bochane Almere
Beetje off-topic, maar ik heb ervaringen met Bochane Nijmegen en Boxmeer. In Nijmegen is de huidige Punto aangeschaft en daar had ik exact dezelfde ervaring als die jij met Almere hebt. In Boxmeer is de vorige GP aangeschaft geweest en in onderhoud geweest, en dat was wel anders. Ze zijn een tijdje geleden overgenomen door Bochane en voeren nu ook Renault. De nieuwe Punto gaat hier ook gewoon in onderhoud, want in het clubje in Nijmegen heb ik geen vertrouwen. In Boxmeer gaat het allemaal soepeler, voelt meer vertrouwd aan en ik heb wel het idee dat ze moeite voor je willen doen. Sowieso is het onderhand naast de deur.
Re: Bochane Almere
Heb ervaring in Nijmegen, maar kan me helemaal vinden in jouw verhaal over Bochane. Op zich niet heel verkeerd allemaal, maar ook zeker niet om te juichen. Misschien eens naar Boxmeer inderdaad.
(zelfde regio: in Druten zit nog een onafhankelijke Fiat dealer, die dus niet onder een concern valt. Geen ervaring mee, maar mijn ervaringen met kleinere bedrijven zijn vaak veel beter!)
(zelfde regio: in Druten zit nog een onafhankelijke Fiat dealer, die dus niet onder een concern valt. Geen ervaring mee, maar mijn ervaringen met kleinere bedrijven zijn vaak veel beter!)
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30
Re: Bochane Almere
Ik ben daar onlangs nog geweest, was voor werk in Almere dus leeg me handig om daar langs te gaan.
Ik vond het heel onpersoonlijk, voelde erg kil. Kon echt niets vinden wat me enigszins welkom kon laten voelen.
Persoonlijke aandacht was ver te zoeken (snel snel) en het contact tussen de baliemedewerker en monteurs was echt triest.
Een monteur kwam langs om aan te geven dat hij een auto niet op tijd af kon krijgen en kreeg van de baliemedewerker te horen dat hij "lekker moet blijven zeuren, want dat gaat van je tijd af". Ook andere monteurs konden niks goeds doen.
Nadat mijn auto gereed was werd niet verteld waar die stond (zijn gelukkig maar 100 volle parkeer plaatsen) dus kon het terrein aflopen om mijn auto te zoeken. Ging er vanuit dat die op in de buurt van afgeleverde plek zou staan maar daar terugzetten is te veel moeite denk ik.
Daar kom ik dus niet meer terug
Ik vond het heel onpersoonlijk, voelde erg kil. Kon echt niets vinden wat me enigszins welkom kon laten voelen.
Persoonlijke aandacht was ver te zoeken (snel snel) en het contact tussen de baliemedewerker en monteurs was echt triest.
Een monteur kwam langs om aan te geven dat hij een auto niet op tijd af kon krijgen en kreeg van de baliemedewerker te horen dat hij "lekker moet blijven zeuren, want dat gaat van je tijd af". Ook andere monteurs konden niks goeds doen.
Nadat mijn auto gereed was werd niet verteld waar die stond (zijn gelukkig maar 100 volle parkeer plaatsen) dus kon het terrein aflopen om mijn auto te zoeken. Ging er vanuit dat die op in de buurt van afgeleverde plek zou staan maar daar terugzetten is te veel moeite denk ik.
Daar kom ik dus niet meer terug
Re: Bochane Almere
Ik ga nu naar Kampen, aardige mensen die de tijd voor je nemen en je kennen.
Laatst gewijzigd door Art op zo jan 20, 2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bochane Almere
Ga je naar v winsum in kampen ? ik ben daar al sinds jaar en dag klant daar met alle fiat's die ik heb gehad perfecte service
Re: Bochane Almere
Ja van Winsum. Helaas geen volledige Fiat dealer meer maar wel specialist. Ik kon voor de carterverwarming terecht in Hattem, ook van Winsum en ook weer prima service en erg vriendelijk. Misschien wel de fijnste garages die ik tot nu toe heb gehad.
Re: Bochane Almere
Ik ben al sinds jaar en dag klant bij van winsum en dat ze geen fiat dealer meer zijn maakt me niks uit het gaat om de service en die is nog steeds perfect
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo jul 03, 2011 18:45
Re: Bochane Almere
Lees hier mijn "fantastische" ervaring met Bochane Almere...
http://www.puntosportivo.com/forum/view ... 28&t=11028
Lees en huiver
ah KaK daarvoor moet je kunnen inloggen, maak ff een account aan daar om de volledige SOAP te kunnen lezen, het is echt de moeite.
Mijn ervaring is uitermate slecht met de club.
Je wordt totaal niet serieus genomen en er wordt uitermate onbeschoft met je auto, geld en persoon omgesprongen.
Dit soort bedrijven verdienen het om op de fles te gaan.
Nou hebben ze daar geen moeite mee want hetzelfde personeel was eerst
Van Doorn en Top toen werd het Falco en na faillissement van Falco is de kluit overgenomen door de Bochane groep.
http://www.puntosportivo.com/forum/view ... 28&t=11028
Lees en huiver
ah KaK daarvoor moet je kunnen inloggen, maak ff een account aan daar om de volledige SOAP te kunnen lezen, het is echt de moeite.
Mijn ervaring is uitermate slecht met de club.
Je wordt totaal niet serieus genomen en er wordt uitermate onbeschoft met je auto, geld en persoon omgesprongen.
Dit soort bedrijven verdienen het om op de fles te gaan.
Nou hebben ze daar geen moeite mee want hetzelfde personeel was eerst
Van Doorn en Top toen werd het Falco en na faillissement van Falco is de kluit overgenomen door de Bochane groep.
Laatst gewijzigd door Maurice1336 op vr jan 04, 2013 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo jul 03, 2011 18:45
Re: Bochane Almere
ff een accountje aanmaken of mag ik hier 1 pagina vullen?
Re: Bochane Almere
Ik denk dat je beter hier een pagina kan vullen aangezien niet iedereen de behoefte heeft om een account aan te maken
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo jul 03, 2011 18:45
Re: Bochane Almere
Fiat Bochane Almere gaat een APK, gepland onderhoud + een aantal meerder zaken uitvoeren aan mijn Punto Mk2b
Totale kosten maximaal 900,- waarvoor akkoord gegeven.
Bij de APK wordt de auto afgekeurd omdat er een (verlaagde)voorveer afgebroken is.
In plaats van mij te bellen wordt de auto de garage uitgeduwt en klaargezet voor een 2e afspraak.
Als ik zelf bel rond de klok van 12:00uur om te informeren hoe het gaat krijg ik dit te horen.
Dat betekend dat ik een auto een tweede keer een dag moet missen terwijk ik afhankelijk ben van dat ding. Hiervoor is 0,0 begrip.
Tweede afspraak gemaakt.
Om de kosten beperkt te houden heb ik de originele standaardveren achterin de auto gelegd om de afkeur van de gebroken veer op te lossen. Hierbij afgesproken dat ik mijn kapotte verlagingsveren
terug wil. Geen punt wordt geregeld.
's Avonds de auto opgehaald, die weer als nieuw reed.
Thuisgekomen de kofferbak geopend om de veren erbij te pakken, je raad het al.. geen veren.
Meteen met de garage gebeld waarbij ik direct in een discussie kwam "of dat wel was afgesproken" en dat het "zeer ongebruikelijk was" om dit te doen een vreemd soort argwaan waarmee ik te woord werd gestaan.
Uiteindelijk heeft mijn vriendin de volgende dag de veren opgehaald. Enorm benieuwd naar hoe afgebroken de voorveer wel niet was maak ik de doos open... en wat blijkt. De veer is totaal niet afgebroken, zelfs de rode coating op de kopsekant van de veer zit er nog op.
Alle 4 de veren verkeren in "nieuwstaat".
Je begrijpt dat je dan behoorlijk pissed bent;
* de eerste afspraak wordt niet nagekomen dat zij mij zouden bellen.
* auto 2 dagen kwijt.
* 300,- extra voor het vervangen van de veren.
* een "verhoogde" auto terugkrijgen die je eigelijk niet wil/lelijk vind.
* de veren niet terugkrijgen ondanks dat dit afgesproken is.
* gemakshalve vergeten dat het nog altijd MIJN veren zijn.
Tot zover de inleiding, dan volgen nu een paar verslagen van telefoongesprekken... oordeel zelf maar
Totale kosten maximaal 900,- waarvoor akkoord gegeven.
Bij de APK wordt de auto afgekeurd omdat er een (verlaagde)voorveer afgebroken is.
In plaats van mij te bellen wordt de auto de garage uitgeduwt en klaargezet voor een 2e afspraak.
Als ik zelf bel rond de klok van 12:00uur om te informeren hoe het gaat krijg ik dit te horen.
Dat betekend dat ik een auto een tweede keer een dag moet missen terwijk ik afhankelijk ben van dat ding. Hiervoor is 0,0 begrip.
Tweede afspraak gemaakt.
Om de kosten beperkt te houden heb ik de originele standaardveren achterin de auto gelegd om de afkeur van de gebroken veer op te lossen. Hierbij afgesproken dat ik mijn kapotte verlagingsveren
terug wil. Geen punt wordt geregeld.
's Avonds de auto opgehaald, die weer als nieuw reed.
Thuisgekomen de kofferbak geopend om de veren erbij te pakken, je raad het al.. geen veren.
Meteen met de garage gebeld waarbij ik direct in een discussie kwam "of dat wel was afgesproken" en dat het "zeer ongebruikelijk was" om dit te doen een vreemd soort argwaan waarmee ik te woord werd gestaan.
Uiteindelijk heeft mijn vriendin de volgende dag de veren opgehaald. Enorm benieuwd naar hoe afgebroken de voorveer wel niet was maak ik de doos open... en wat blijkt. De veer is totaal niet afgebroken, zelfs de rode coating op de kopsekant van de veer zit er nog op.
Alle 4 de veren verkeren in "nieuwstaat".
Je begrijpt dat je dan behoorlijk pissed bent;
* de eerste afspraak wordt niet nagekomen dat zij mij zouden bellen.
* auto 2 dagen kwijt.
* 300,- extra voor het vervangen van de veren.
* een "verhoogde" auto terugkrijgen die je eigelijk niet wil/lelijk vind.
* de veren niet terugkrijgen ondanks dat dit afgesproken is.
* gemakshalve vergeten dat het nog altijd MIJN veren zijn.
Tot zover de inleiding, dan volgen nu een paar verslagen van telefoongesprekken... oordeel zelf maar