Re: Bochane Almere
Geplaatst: za jan 05, 2013 12:11
Nou daar zijn we weer, het verhaal krijgt een hoog soap gehalte.
Aan het woord Bochane Almere:
"De auto is onterecht afgekeurd, de veer is inderdaad niet afgebroken.
De veren aan de voorzijde bleken onderste boven gemonteerd te zijn geweest.
Door het niet "passen" van de veer in de tellerschijven heeft de keurmeester
de conclusie getrokken dat de veer was afgebroken."
Vervolgens zijn onder APK-tijdsdruk de standaard veren gemonteerd.
Wat is nog erger?
Dezelfde man die zegt dat alles op een "misverstand" is gebaseerd zegt dat
hij er maar eens een paar kerstdagen over gaat nadenken over hoe dit op te lossen.
Mijn weerwoord was dat het helemaal niet zo moeilijk is; "de verlagingsveren
worden kosteloos weer onder de Punto gemonteerd".
Helaas mag de baliemedewerker daar niets over toezeggen en zegt dat de
organisatiestructuur van "Bochane" het niet toelaat om hier iets over te vinden
...... ehhhhhhhhh pardon?!
Wat mag wel?
Deze man mag wel een offerte maken en mij vertellen dat ik 1.290,- euro mag
betalen voor een 180.000Km beurt, vervangen van koppeling, drukgroep en ashoes +
APK (300,- extra t.o.v. zijn opgaaf. Dit voor het demonteren en monteren van de
schokdempers+veren etc.).
Hij mag mij voor dit bedrag laten tekenen bij het kruisje onderaan de offerte
omdat de werkzaamheden anders niet worden uitgevoerd.
Hij mag zeggen dat hij vol achter zijn keurmeester staat en deze echt wel kan oordelen
of een veer gebroken is of niet. Hij mag hier indirect mee zeggen dat ik niet het verschil
kan zien tussen een afgebroken veer en een hele veer.
Hij mag daarna zeggen "we hebben een fout gemaakt" (op zichzelf heel goed!) maar hij
kan niet zeggen dat de gemaakte fout voor mij wordt opgelost.
Hierdoor mag hij mij ook het gevoel geven dat er door Bochane liever niets aan mijn klacht
gedaan wordt.
Ik heb immers een prima rijdende auto, in technisch zeer goede staat. Dat op zichzelf klopt,
alleen ik heb niet gevraagd om het monteren van de standaard veren. De standaard veren
waren alleen een noodsprong omdat de verlagingsveer afgebroken zou zijn. Er geen tijd
was om een paar fatsoenlijke verlagingsveren te bestellen en de auto op een APK stond
te wachten. (royaal over datum )
Wat ook jammer is:
De veren zijn bij de laatste beurt en APK door Fiat de Zwaan uit Maarssen gedemonteerd
geweest in verband met het monteren van nieuwe schokdempers.
Gemakshalve zijn naast het ondersteboven monteren van de veren ook de tellerschijven
en gummistukken achterwege gelaten door de Zwaan. Om een jaar later bij de Zwaan
ook nog eens mijn verhaal te gaan halen.... dat laten we maar zitten.
O, o, o, wat een slordigheid en notabene door de merk-eigen-garages met torenhoge
werkplaatstarieven en de mond vol van de slechte universele garagebedrijven.
Aan het woord Bochane Almere:
"De auto is onterecht afgekeurd, de veer is inderdaad niet afgebroken.
De veren aan de voorzijde bleken onderste boven gemonteerd te zijn geweest.
Door het niet "passen" van de veer in de tellerschijven heeft de keurmeester
de conclusie getrokken dat de veer was afgebroken."
Vervolgens zijn onder APK-tijdsdruk de standaard veren gemonteerd.
Wat is nog erger?
Dezelfde man die zegt dat alles op een "misverstand" is gebaseerd zegt dat
hij er maar eens een paar kerstdagen over gaat nadenken over hoe dit op te lossen.
Mijn weerwoord was dat het helemaal niet zo moeilijk is; "de verlagingsveren
worden kosteloos weer onder de Punto gemonteerd".
Helaas mag de baliemedewerker daar niets over toezeggen en zegt dat de
organisatiestructuur van "Bochane" het niet toelaat om hier iets over te vinden
...... ehhhhhhhhh pardon?!
Wat mag wel?
Deze man mag wel een offerte maken en mij vertellen dat ik 1.290,- euro mag
betalen voor een 180.000Km beurt, vervangen van koppeling, drukgroep en ashoes +
APK (300,- extra t.o.v. zijn opgaaf. Dit voor het demonteren en monteren van de
schokdempers+veren etc.).
Hij mag mij voor dit bedrag laten tekenen bij het kruisje onderaan de offerte
omdat de werkzaamheden anders niet worden uitgevoerd.
Hij mag zeggen dat hij vol achter zijn keurmeester staat en deze echt wel kan oordelen
of een veer gebroken is of niet. Hij mag hier indirect mee zeggen dat ik niet het verschil
kan zien tussen een afgebroken veer en een hele veer.
Hij mag daarna zeggen "we hebben een fout gemaakt" (op zichzelf heel goed!) maar hij
kan niet zeggen dat de gemaakte fout voor mij wordt opgelost.
Hierdoor mag hij mij ook het gevoel geven dat er door Bochane liever niets aan mijn klacht
gedaan wordt.
Ik heb immers een prima rijdende auto, in technisch zeer goede staat. Dat op zichzelf klopt,
alleen ik heb niet gevraagd om het monteren van de standaard veren. De standaard veren
waren alleen een noodsprong omdat de verlagingsveer afgebroken zou zijn. Er geen tijd
was om een paar fatsoenlijke verlagingsveren te bestellen en de auto op een APK stond
te wachten. (royaal over datum )
Wat ook jammer is:
De veren zijn bij de laatste beurt en APK door Fiat de Zwaan uit Maarssen gedemonteerd
geweest in verband met het monteren van nieuwe schokdempers.
Gemakshalve zijn naast het ondersteboven monteren van de veren ook de tellerschijven
en gummistukken achterwege gelaten door de Zwaan. Om een jaar later bij de Zwaan
ook nog eens mijn verhaal te gaan halen.... dat laten we maar zitten.
O, o, o, wat een slordigheid en notabene door de merk-eigen-garages met torenhoge
werkplaatstarieven en de mond vol van de slechte universele garagebedrijven.