Rollenbank

Kubusje
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 18:24

Rollenbank

Bericht door Kubusje »

Wil m'n Punto graag op de rollenbank, twijfel namelijk erg of de chip van Squadra nog in werking is na een bezoek aan de dealer paar maanden terug.

Vandaag de turbodruk uit laten lezen bij een andere dealer, deze bleek nog goed te staan(richting de 1,4 bar zelfs, zou 1,2 moeten zijn?). Volgens m'n broer kan dat best goed(heb een Abarth turbo gemonteerd, niet de standaard turbo).

Dit viel me eerlijk gezegd tegen want ik ben er vrij zeker van dat er IETS niet goed staat qua instellingen, sinds het moment dat ik wegreed bij de dealer een paar maanden terug voelde de Punto erg ''vlak'', vooral merkbaar in z'n 2. Voorheen had hij nadat de turbo erin komt nóg een extra boost bij ongeveer 3500-4000 toeren. Dit is compleet weg nu.

M'n broer toen in de auto laten rijden aangezien het zijn oude auto is, en hij kwam eigenlijk bijna gelijk tot dezelfde conclusie..

Iemand tips of ervaringen waar ik dit redelijk goedkoop kan doen?
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Rollenbank

Bericht door swans »

bij squadra zelf?

bij sommige tuners is het zelf zo dat als de dealer de software overschrijft je gratis kan laten "hertunen"
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Rollenbank

Bericht door Bennink »

Ja, ik zou ff je gevoel met Squadra delen. Dan kunnen zij je vast wel netjes helpen aan een oplossing. Als je uiteindelijk bij een andere tuner terecht komt om de rollenbank te gebruiken en het blijkt achteraf inderdaad niet te kloppen, is dat geen fijne reclame voor Squadra.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Rollenbank

Bericht door RaydeJee »

Inderdaad gewoon Squadra vragen, hij kan zo achterhalen waar wat loos is. Hopelijk zijn er geen problemen.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Rollenbank

Bericht door Wesley Abarth »

Het zou kunnen dat er nieuwe software overheen is gezet, maar is het verschil echt zo groot? (lees 20+nm) In dat geval zet Stephan er nieuwe software op voor je. Weliswaar onder rollenbank test, want die heeft hij niet in huis en moet hij elders weer afhuren
Kubusje
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 18:24

Re: Rollenbank

Bericht door Kubusje »

Heb Squadra direct gemaild paar maanden terug maar waren niet erg behulpzaam, kreeg slechts het antwoord dat het niet mogelijk was dat er iets veranderd was.

Ook is het ruim 2 uur rijden voor mij richting Squadra daarom wil ik het eerst zwart op wit of er iets aan de hand is.

Misschien is het gewenning maar het belangrijkste hier is nog dat ik uitsluitsel krijg, het is erg vervelend als je elke keer twijfelt aan de power van je auto als je er in rijdt..
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Rollenbank

Bericht door RaydeJee »

Kubusje schreef:Heb Squadra direct gemaild paar maanden terug maar waren niet erg behulpzaam, kreeg slechts het antwoord dat het niet mogelijk was dat er iets veranderd was.
Dat kan inderdaad ook niet. Als je chip niet werkt, dan werkt je hele auto niet.
Ik zou hem even laten uitlezen bij de dealer. Misschien zit er wel ergens anders een probleem.
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Rollenbank

Bericht door Brian de ve »

Kubusje schreef:Heb Squadra direct gemaild paar maanden terug maar waren niet erg behulpzaam, kreeg slechts het antwoord dat het niet mogelijk was dat er iets veranderd was.
Ook is het ruim 2 uur rijden voor mij richting Squadra daarom wil ik het eerst zwart op wit of er iets aan de hand is.

Misschien is het gewenning maar het belangrijkste hier is nog dat ik uitsluitsel krijg, het is erg vervelend als je elke keer twijfelt aan de power van je auto als je er in rijdt..
Dat is het dus wel, stel nou dat de dealer (al is de kans klein) wel software heeft veranderd dan is je squadra software dus weg en rijd je weer met de fabrieksinstelling. Het kan ook aan het warme weer liggen dat je auto wat minder presteerd. EDIT: Zie net dat het al een tijdje speelt dan zal het niet aan het warme weer liggen.
Laatst gewijzigd door Brian de ve op wo aug 15, 2012 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Rollenbank

Bericht door tonyvandenbroek »

en vermogen wendt heel erg snel. Ik heb ook wel eens het gevoel dat er minder dan 140PK inzit. Tot ik deze met Torgue eens meet, blijkt het toch nog steeds vooruit te willen.
Afbeelding
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Rollenbank

Bericht door Brian de ve »

tonyvandenbroek schreef:en vermogen wendt heel erg snel. Ik heb ook wel eens het gevoel dat er minder dan 140PK inzit. Tot ik deze met Torgue eens meet, blijkt het toch nog steeds vooruit te willen.
Gewoon wat rustiger rijden tony(is lastig met de t-jet)als je dan weer eens een keer flink gas geeft krijg je weer het -] gevoel.
Kubusje
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 18:24

Re: Rollenbank

Bericht door Kubusje »

tonyvandenbroek schreef:Tot ik deze met Torgue eens meet, blijkt het toch nog steeds vooruit te willen.
Kan je hier misschien wat meer over vertellen? PB mag ook, ben wel benieuwd.

Het belangrijkste voor mij op dit moment is gewoon uitsluitsel. Misschien ben ik er inderdaad gewoon gewend aan geraakt maar het blijft in mijn hoofd zitten, en dat is toch erg vervelend elke keer als je de auto in stapt.. Een uitdraai zou mij veel goed doen, ook al blijkt alles nog hetzelfde te zijn..

En ja vermogen went sowieso erg snel, dat zie ik heel goed bij m'n broer. nieuw model Leon Cupra met Cupra 310 software(dus 310 ipv 240 PK). Op een gegeven moment ging hij twijfelen, heeft een kabel om alles te meten via z'n laptop gekocht en is gaan rijden. Resultaat, 265 PK. Stond 1 v/d eerste cupra 310 softwares op(van ABT), bleek een bekend probleem dat deze heel brak is.
Ding was snel zat maar zulke dingen gaan toch aan je knagen. Na een maand twijfelen alsnog afspraak bij JD Engineering gemaakt, en voila 325 PK.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Rollenbank

Bericht door tonyvandenbroek »

Met Torgue op je Android toestel (IOS kan ook) kan ik de GP uitlezen. Ik heb hiervoor een Bluetooth OBDII module voor.
Zo kun je acceleraties e.d. meten. Ook storingen en vermogens. (al heb ik over het vermogen mijn twijfels)
Gebruikte in het begin wel eens om 0-100 te testen.

Ook kun je programma's op je laptop installeren en hiermee uitlezen. Even de juiste software zoeken en je laptop in de GP.



Om zeker te zijn: Vraag eens wat ze bij SAVALI voor je kunnen doen. Leg het verhaal uit, en bekijk de mogelijkheden. Contacten met Ronald Vermeulen van SaVaLi zijn goed te noemen bij GPC.
Afbeelding
Kubusje
Nuovo Arrivato
Berichten: 122
Lid geworden op: zo aug 07, 2011 18:24

Re: Rollenbank

Bericht door Kubusje »

Ronald dinsdag gemailt, helaas nog geen reactie..
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Rollenbank

Bericht door Bennink »

Niet alle bedrijven springen even correct om met e-mails... ik vind ook dat ze dat allemaal wat beter zouden kunnen doen, maar kun je niet gewoon bellen? :roll:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Rollenbank

Bericht door scoop »

Bij software tuning wordt over het algemeen het versienummer van de ECU software zodanig verhoogd dat bij een "dealer update" altijd de melding komt "ECU software is al up-to-date". Daarom reageert Squadra waarschijnlijk zo. Squadra en SaVaLi doen dit beiden voor zover mij bekend. Ik weet niet of er vanuit de dealer ook nog geforceerd een bepaalde software versie geïnstalleerd kan worden, maar - als het al kan - lijkt het me dat de kans hierop erg klein is. Er kunnen ook tal van andere redenen zijn dat je motor niet al het vermogen levert en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom tuners niet echt happig zijn om het probleem te onderzoeken, laat staan verhelpen. Met programma's als Torque kun je redelijk bij benadering je PK's/Nm's aan de wielen meten. Let hierop als je hiermee dus van start gaat, want het opgegeven vermogen in de boekjes / bij tuning wordt altijd teruggerekend naar de motor, niet naar effectief vermogen. Wie weet komt er ook nog wel een foutmelding tevoorschijn, dat zou helemaal mooi zijn.

Als je niet te ver weg woont kun je het wel een keer uit komen proberen met mijn OBD bluetooth module / Torque Pro.
Plaats reactie