Deukje in de achterklep er uit halen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Franky »

Beste mensen
Ik ben zo handig geweest om ergens tegen aan te rijden met mijn evootje :(
Ooit moet je je eerste deuk maken hè :P

Anyway, ik zit even te kijken hoe ik hem eruit kan halen. Want dat kan wel eens zo makkelijk zijn dat ik dat zelf kan. Het deukje zit op de volgende plek.
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet is het een beschaafd deukje.
Kan ik er van de achterkant bij komen als ik het interieur uit de achterklep weet te halen?
Zo ja, hoe haal je het interieur er uit?

Grt,

Frank
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Thegroov »

Hoi Frank,

In de klep zit een handvat, daarin zit een schroef, die haal je er uit. Dan kan je de hele plastic klep voorzichtig los trekken. Vingers erachter en dan lostrekken, hij zit met een stuk of tien klemmen vast.
Succes.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door alfawiel »

Afbeelding
hier zie je precies waar de klemmetjes zitten.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door ed.de.vries »

Ik weet niet hoe handig je bent met dergelijks. Maar ik zou kijken of er niet een deukjes tovenaar in de buurt zit/is!
Deze gasten zijn ti-ta-tovenaars op dit gebied.Ook nog eens met het JUISTE matriaal hiervoor.En voor de duurte van een dergelijks hoef je het niet te laten. Zelf de bekledings zaken los monteren, en wederom plaatsen spaart ook nog eens tijdskosten!
Bedenk dat eea in een vlak stuk zit,en daar moet zorgvuldig mee worden omgesprongen bij het uitrollen/kloppen van dergelijks, anders blijf je het zien! Hopelijk is de laklaag onbeschadigd in het deukje! Veel s6 met jou keuze, wat te doen er mee.
:der ALTE:
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Franky »

Iedereen bedankt voor de antwoorden! Die foto is erg handig. Super!

Ik ben erg handig. Alleen nog onervaren met uitdeuken. Een van mijn sterke kanten is echter dat ik donders goed weet wat ik wel en niet zelf kan. Dus ik ga het eens voorzichtig wat proberen. Lukt het niet, dan heb ik sowieso nog niets verpest omdat ik voorzichtig te werk ga :)

De lak is helaas beschadigd. Zoals te zien is, is de kleur er af. Maar volgens mij is de grondlaag nog goed. Ik ga dat nog goed bekijken.
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Franky »

Zo, ik ben even aan de slag gegaan.
Het verwijderen van het paneel in de achterklep was zo gedaan. Dus dat was simpel.
Het deukje is echter een ander verhaal. Het lijkt op het oog een mooi symmetrisch deukje te zijn, maar het zijn echter twee deukjes naast elkaar. Los daarvan is de de achterklep een paar tienden van millimeters ingedrukt en dus is de deuk onzichtbaar vanuit de andere kant. Laat staan dat je succesvol plaatmateriaal een paar tienden terug kan duwen.....
Eigenlijk is het verbluffend dat zo'n kleine vervorming zo duidelijk zichtbaar is aan de buitenkant . Stomme glimmende auto's :evil: :P

Anyway, zoals de heer ed.de.vries al vertelde: dit kan je beter door iemand laten doen. Als ik hier wat aan ga doen, druk ik bijna gegarandeerd het materiaal te ver terug. Dus ik blijf er met mijn poten mooi vanaf :mrgreen:

Toch bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door ed.de.vries »

ed.de.vries had al zo,n donkerbruin vermoeden,dat lak beschadiging er zou zijn/was, vandaar de tip mijnerzijds hierover.Laat staan twee putjes in een punt! Zoek een ti-ta-tovenaar,en......waarschijnlijk zal je de klep moeten"laten"spuiten om eea NIET meer te zien!
Uitdeuken zal waarschijnlijk zo rond € 35,00 kosten.Dan de spuitkosten nog uiteraard. Ken je niemand die (degelijk/goed) kan spuiten?
Anders denk ik dat je rond € 200,00 kwijt zal zijn. Hopelijk valt eea nog wat mee, maar maak wel de "kont" weer mooi in orde van de Evo!
der ALTE ~]
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Thegroov »

Je kan ook je Punto-tekstlogo naar links verplaatsen, met de punto van de T precies op de deukjes...
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Franky »

:shock:
Laten we dat maar niet doen :P

Ik zal eens kijken waar ik hem uit kan laten deuken. Laten spuiten doe ik zeker niet. De onderlaag is nog goed. Dus ik neem aan dat het materiaal nog steeds beschermd wordt door roest. Ik maak het met het lakstifje wel weer in orde. Je moet wel erg dicht bij de auto staan wil je dan nog het verschil zien. 200 euro vind ik veel te duur.

Ik moet gewoon maar wachten totdat iemand anders mijn achterklep vernield. Zo ging het bij mijn ouders ook. Dan krijg je op kosten van de ander een nieuwe achterklep. Ben je meteen van je beschadigingen af :mrgreen:
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Christ »

Franky schreef::shock:
Laten we dat maar niet doen :P

Ik zal eens kijken waar ik hem uit kan laten deuken. Laten spuiten doe ik zeker niet. De onderlaag is nog goed. Dus ik neem aan dat het materiaal nog steeds beschermd wordt door roest. Ik maak het met het lakstifje wel weer in orde. Je moet wel erg dicht bij de auto staan wil je dan nog het verschil zien. 200 euro vind ik veel te duur.

Ik moet gewoon maar wachten totdat iemand anders mijn achterklep vernield. Zo ging het bij mijn ouders ook. Dan krijg je op kosten van de ander een nieuwe achterklep. Ben je meteen van je beschadigingen af :mrgreen:
Ha Franky,

Heb je een "restyler" al gevraagd? Mijn GP had ook twee van die k.... deukjes en die zijn er door zo'n
kunstenaar (via verkopende dealer) helemaal uitgeklopt. Als ik het goed begrepen heb is dat een
tientjeskwestie.
Ja, inmiddels heb ik er één bij, moedertjelief paaltje niet gezien, maar die laat ik er door een plaatwerker
nog uitpeuteren.
Trouwens, als die "drukknopen" van je achterklepbekleding niet echt goed meer zijn, koop je ze zó weer bij een Fiat dealer.

Good luck!!

Chris
Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door paco »

Hoi Frank ,die 200,- euro is echt een debiel bedrag ! Ik heb 2 putjes uit me auto laten halen ,ging als volgt : ze plakken er een nokje op en vervolgens kloppen ze met een hamertje tegen een klem die weer op het nokje zit . Blijf er dan ruimte van plaatmateriaal over tikt hij dat van binnenuit weg . Ik was voor 2 deukjes 70,00 euries kwijt ! Die man legde mij uit dat het terug deuken niet zo moeilijk is ,maar omdat bij iedere deuk het plaatmateriaal iets uitrekt heb je bij het terugdeuken altijd iets te veel materiaal over als het waren ,en dat is wat je blijft zien .
Afbeelding
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Franky »

Debiel is het zeker niet die 200 euro. Van andere mensen al gehoord dat het nog veel duurder kan. Maar dan ga je dus uit van opnieuw spuiten. Als je het echt netjes wil doen, moet dat ook omdat er ook lak schade is. Opnieuw spuiten verdom ik en dus ben ik niet netjes :mrgreen:

Ik zal eens kijken of ik de ergens in de komende week tijd heb om erachteraan te gaan.
Ik laat wel horen wat het echt gekost heeft. Ik hoop een paar tientjes (ik heb interieur al verwijderd uit achterklep dus dat moet ook weer iets schelen)
Het heeft echt 0 prioriteit. Dus ik maak er niet zo'n haast mee.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door paco »

je had er niet bij geschreven dat dat incl spuiten was ! vandaar ik het debiel duur vond !
Afbeelding
Franky
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za jan 14, 2012 16:21

Re: Deukje in de achterklep er uit halen

Bericht door Franky »

Nou, het heeft me dus 50 euro gekost. Dat was al goedkoper dan de 80 euro die ik ergens anders te horen kreeg.
Maar de 35,- euro heb ik niet kunnen vinden.
In ieder geval ziet het er weer netjes uit. Iedereen bedankt voor de tips!
Plaats reactie