Uitstel voor Fiat Punto

jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door jpkramer »

Onrust onder het personeel van de Fiat's Melfi-fabriek. De medewerkers verwachten dat de opvolger van de Punto weer wordt uitgesteld.
De nieuwe Punto staat voor begin 2014 op de agenda, maar de verwachting is dat Fiat de auto niet eerder dan 2015 op de markt gaat brengen. De reden is de huidige omstandigheden op de Europese markt. De vraag naar nieuwe auto's daalt en dan heeft het volgens de Fiat-baas geen zin om nieuwe modellen te introduceren. Bij Fiat wordt momenteel de eigen introductiekalender tegen het licht gehouden. Op 30 oktober zal Fiat aankondigen wat de consequenties voor de modellanceringen zijn.
Mocht de Punto daadwerkelijk worden uitgesteld, dan heeft dat ook gevolgen voor de tweede generatie Alfa Romeo MiTo. De twee modellen zijn technisch identiek. Alfa brengt de nieuwe MiTo ook als vijfdeurs.
Bron: AutoVisie
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Jarnoootje »

dat zou voor mij een reden zijn om volgendjaar (kerst) niet voor een nieuwe Punto te kiezen als lease auto. Je rijdt dan toch in een 'oud' model. De concurentie zal dan een stuk (met name technisch) verder zijn met de auto's.

Jammer!
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Lars »

Komt goed uit :D

In 2015 studeer ik af, dan ga ik werken.
Enkele maanden later komt de Abarth uit :D

Dreaming -]
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Jarre »

Lars, enig idee wat een abarth in BE gaat kosten aan taxen? -] -]
CO2 wordt enorm belast tegenwoordig hé :evil:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Lars »

Weetik daarom dat ik ook een punto heb gekocht
Inschrijvingstax + tax was 230 euro dacht ik en mijn grootouders met hun audi rond de 700 :)

Maarja dan weet je voor wat je werkt he :wink:
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Wesley Abarth »

Ach Jarre, het wordt bij jullie nooit zo gek als hier in NL :wink:
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Lars »

Wesley Abarth schreef:Ach Jarre, het wordt bij jullie nooit zo gek als hier in NL :wink:
Dat is het al :?
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Wesley Abarth »

Ik denk het niet -] vergelijk de prijzen voor een full option abarth maar eens tussen Nederland en België
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Jarre »

ff opgezocht, 390euro per jaar
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Wesley Abarth »

Ik bedoel de totale nieuwprijs van de auto :wink: Wij hebben in Nederland onze BPM en de "ecotax" (eenmalig bij aanschaf) bij elkaar al een kleine €6000 op een Abarth, wat naar de overheid gaat. En dan hebben we het nog niet over de BTW gehad, maar die hebben jullie ook.
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Lars »

6000 euro!!? :shock: Ok zo gek is het in belgie idd nog niet
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Wesley Abarth »

Ja voor een Abarth met alle opties (dus o.a. sabelt stoelen en skydome) ben je €5000 BPM kwijt. Met daar bovenop €1000 ecotax. Wel is bij ons de tax 1-malig.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door jpkramer »

Ter aanvulling nog een bericht van AutoEdizione:

De introductie van Fiat’s strategisch zo belangrijke nieuwe Punto is zoals gezegd richting 2014 of misschien zelfs 2015 geschoven (dat laatste gaan we eigenlijk niet vanuit). Hoewel het management naar de buitenwereld het vooral over de huidige economische situatie heeft, is de aanleiding vooral ook van technische aard. Je zou dus kunnen zeggen dat Fiat van de gelegenheid gebruik maakt om met iets beters te komen. Onze redactie baseert zich wat dit betreft op betrouwbare informatie dat uit Turijn zelf afkomstig is. Fiat heeft namelijk niet alleen van het voorlopige stilistische ontwerp afgezien, maar vooral ook van de huidige techniek die beschikbaar is voor het platform. Deze werd als onvoldoende innoverend bestempeld en daarom kiest men voor een nieuwe ontwikkeling en wie weet een partner om deze nieuwe basis mee te kunnen delen.

Er zouden reeds gesprekken zijn geweest met Suzuki en Mazda is nog altijd een mogelijkheid. Behalve een nieuwer platform is er nog een aspect dat automatisch voor vertraging zorgt; Er zijn stemmen die beweren dat de productie van de nieuwe Punto niet langer in de SATA fabriek van Melfi zal plaatsvinden, maar dat deze in de hypermoderne faciliteit van Pomigliano d’Arco zal worden ondergebracht. De fabriek waar momenteel al de Panda wordt geproduceerd, is reeds in staat om meerdere platformen tegelijkertijd te fabriceren. Omdat er al een paar jaar niet meer in de productiewijze van de Punto-fabriek in de provincie Potenza is geïnvesteerd, is dit argument bovendien behoorlijk aannemelijk. Eventuele ontslagen zullen tot een minimum kunnen worden beperkt, aangezien een groot deel van het personeel uit Melfi even verderop nabij Napels aan de slag kan. Er wordt gezegd dat het nieuwe platform tevens de basis zal zijn voor de opvolger van de MiTo. De ontwikkeling zal minimaal anderhalf jaar duren en maximaal 24 maanden.
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door Giordino »

Laten we hopen dat ze een goede keuze maken en zo tegen de concurentie op kunnen tegen die tijd.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
P-EVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: ma nov 23, 2009 21:00
Locatie: zevenaar

Re: Uitstel voor Fiat Punto

Bericht door P-EVO »

Zoals ik gelezen heb op FiatBlog.nl wordt de produktie van de Punto, tijdelijk stop gezet van 17 Dec. tot 13 Januari, dat betekend voor 5000 medewerkers verplichte vakantie.
Dit soort berichten wijzen niet op rijkdom,maar wat duidelijk wijst op verminderde afzet van de Punto.
En ten opzichte van de concurentie, moeten dit toch signalen zijn, dat er van al dat uitstellen van een nieuw model, veel Fiat rijders waarschijnlijk zullen uitwijken naar de concurrentie.
Dus ben ik benieuwd hoelang men deze theorie nog denkt vol te houden!

Groetjes BEN
Punto Evo 1.4 MultiAir 16v / 105 pk Dynamic / Tech House Grey / Interieur:Bordeaux Rood
Plaats reactie