mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door greymouse »

Gisteren op weg naar huis waarschuwingslampje en motorsymbooltje aan :?: . Leek iets minder goed te lopen . Op parkeerplaats gekeken onder motorkap gekeken . Water en olie oke , maar de fan loeide nogal.Het was 1500 uur , dus gauw naar de daeler . Daar meteen geholpen , datwel . Bleek een kapot slangetje naar de roetfilter te zijn wat kapot was . Direkt vernieuwd . Garage Lennaerst in Venlo in ieder geval bedankt voor de vlotte hulp alles onder garantie . Heb em hier niet gekocht . Ik moest namelijk nog wel ff op en neer naar Enschede .
Ik heb wel mijn twijfel over de kwaliteit van het een en ander als zoiets eenvoudig kapot kan gaan . :evil:
Heb hem nu ruim een jaar en 34000 km gelopen . Voor mij kan dit gewoon niet . Hebben andere ook zulke ervaringen ? Kon niet direct een topic vinden hierover
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Wesley Abarth »

Jij bent vast 1 op de 100.000 waar dit bij voorkomt, een klein defect is natuurlijk altijd mogelijk. Niet alles is geautomatiseerd bij de bouw van een auto, er komen mensenhanden aan te pas. Ben blij dat het snel is opgelost, en verder niet te lang meer over nadenken maar genieten van je auto.
Gebruikersavatar
Dennis_dude
Junior Stato
Berichten: 265
Lid geworden op: vr mei 18, 2012 16:46
Locatie: Zuid-Holland

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Dennis_dude »

inderdaad niet meer over nadenken.
Een kennis van ons had ook iets kleins met grote gevolgen, hij heeft een Audi A4 Avant Quattro, in de achterbak was het slangetje van de ruitewisservloeistof gaan lekken/ was kapot gegaan, boordcomputer of iets dergelijks zit daar in de buurt en nat geworden moest dus vervangen worden, kosten meer dan 2000 euro, slangetje kostte nog geen euro. :twisted:
Punto 2012 0.9 Twinair Turbo 85, Glory White
_____________________________________
De Punto heeft plaatsgemaakt voor een familielid, een Fiat 500L Rock, Venezia Blue
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Lars »

Toen ik bij de garage langsging omdat er blauwe rook uit men uitlaat kwam zei de garagist het volgende:

De ontwerpers van de 1,3multijet motoren zouden ze moeten ophangen, altijd wel problemen met deze motors.
Turbo, carterventilatie, vliegwiel, ...

Dat hoor ik natuurlijk niet graag over men motortje maarja
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Dino »

@greymouse:
Dus je hebt in een jaar 34000 km probleemloos gereden met je auto.
Je wordt door een lampje gewaarschuwd dat er iets niet in orde is.
Je gaat naar een Fiatdealer, het blijkt een kapot slangetje te zijn.
die verhelpt het meteen en onder garantie, probleem opgelost.
En nu ben je eigenlijk niet meer zo tevreden en bang dat er nog meer kapot kan gaan?
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door greymouse »

Dino schreef:@greymouse:
Dus je hebt in een jaar 34000 km probleemloos gereden met je auto.
Je wordt door een lampje gewaarschuwd dat er iets niet in orde is.
Je gaat naar een Fiatdealer, het blijkt een kapot slangetje te zijn.
die verhelpt het meteen en onder garantie, probleem opgelost.
En nu ben je eigenlijk niet meer zo tevreden en bang dat er nog meer kapot kan gaan?
Kijk ik heb niet gezegd dat ik niet tevreden met mijn Punto Evo , maar dit zal je maar gebeuren in het buitenland , zonder een fiat garage in de buurt . Dan is het wel een probleem . Want uitlesen van de computer kan alleen de fiatdealer
Kijk een week stond ik met mijn Mazda met gebroken V-snaar (maar 1 1/2 jaar oud ) op de autobahn net voor Bregenz . Dit oplossen is voor iedere garage of hobbyist als ie een snaar heeft nog wel op te lossen . Dit was voor de Landrover/Hyunday dealer ter plekke dan ook niet zo`n probleem . Kostte wel wat tijd :evil: . Maar ben overigens perfekt door de ANWB en de OMTC geholpen.
Hopelijk blijf ik van verdere defekten , die verder rijden moeilijk maken , verschoond .
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Richard20 »

Volgens mij kan bijna iedere garage je auto uitlezen. Zolang er mar een obd stekker in past.
En de ANWB is overal in Europa te.berijken dus hulp is altijd in de buurt.


Ik ben het verder wel met dino eens
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door swans »

Richard20 schreef:Volgens mij kan bijna iedere garage je auto uitlezen. Zolang er mar een obd stekker in past.
En de ANWB is overal in Europa te.berijken dus hulp is altijd in de buurt.


Ik ben het verder wel met dino eens
klopt, maar een fiat dealer kan het systeem dieper uitlezen dan andere merken, (zeker ivm updates etc)

ANWB is in europa overal bereikbaar, dat klopt, maar dan moet je wel europa service hebben!
ik stond nog eens net over de grens met mijn Lancia, maar de ANWB wilde niet komen,... wel kon de Belgische variant komen
voor 250 euro! heb maar een garagist gebeld in de buurt, kosten van de autoambulance €80,- had wel voor €1200 motorschade :cry:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Andy1234 »

swans schreef:
Richard20 schreef:Volgens mij kan bijna iedere garage je auto uitlezen. Zolang er mar een obd stekker in past.
En de ANWB is overal in Europa te.berijken dus hulp is altijd in de buurt.


Ik ben het verder wel met dino eens
klopt, maar een fiat dealer kan het systeem dieper uitlezen dan andere merken, (zeker ivm updates etc)

ANWB is in europa overal bereikbaar, dat klopt, maar dan moet je wel europa service hebben!
ik stond nog eens net over de grens met mijn Lancia, maar de ANWB wilde niet komen,... wel kon de Belgische variant komen
voor 250 euro! heb maar een garagist gebeld in de buurt, kosten van de autoambulance €80,- had wel voor €1200 motorschade :cry:
Volgens mij wordt je in het buitenland altijd eerst geholpen door de landelijke/plaatselijke hulpdienst
Als je ANWB lid bent met Europaservice,dan regelen die de tussenkomst

Het betreft hier een auto die nog in de garantieperiode zit,dus als het onderhoud gedaan is,heb je recht op Fiat assistance
Dan maakt het niet uit of je op je oprit staat of op de oprit van je vakantiehuisje in Spanje :wink:
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Evo-Erik »

Is Fiat assistance ook niet voor heel europa? En die krijg je standaard bij je nieuwe Fiat.

Ik zou overigens minder vertrouwen hebben in die Mazda van je als ik het zo hoor. Geen motorschade opgelopen toen de snaar knapte?
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door alfawiel »

Het was de V-snaar, of zoals FIAT die noemt multiriem.
Dat is dus niet de distributieriem.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Richard20 »

Als je een Nieuwe fiat koopt heb je ook Fiat Ciao

Kan je overal bellen en hoef je geen ANWB lid voor te zijn
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Dixie »

Lars schreef:Toen ik bij de garage langsging omdat er blauwe rook uit men uitlaat kwam zei de garagist het volgende:

De ontwerpers van de 1,3multijet motoren zouden ze moeten ophangen, altijd wel problemen met deze motors.
Turbo, carterventilatie, vliegwiel, ...

Dat hoor ik natuurlijk niet graag over men motortje maarja
Die monteur/garagist zou ik gelijk ontslaan :!: De 1.3 Multijet's zijn juist zeer betrouwbare motortjes, dat ze zelf in de US de verkoop ervan zijn gestart en daar zeer hoog zijn aangeschreven.
Ik ken mensen die problemen hebben met Mercedes en Porsche. Is het dan gelijk een slecht merk ? Nee dus, verre van dat.
Gebruikersavatar
Lars
Senior Stato
Berichten: 751
Lid geworden op: wo dec 28, 2011 17:06

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Lars »

Dixie schreef:
Lars schreef:Toen ik bij de garage langsging omdat er blauwe rook uit men uitlaat kwam zei de garagist het volgende:

De ontwerpers van de 1,3multijet motoren zouden ze moeten ophangen, altijd wel problemen met deze motors.
Turbo, carterventilatie, vliegwiel, ...

Dat hoor ik natuurlijk niet graag over men motortje maarja
Die monteur/garagist zou ik gelijk ontslaan :!: De 1.3 Multijet's zijn juist zeer betrouwbare motortjes, dat ze zelf in de US de verkoop ervan zijn gestart en daar zeer hoog zijn aangeschreven.
Ik ken mensen die problemen hebben met Mercedes en Porsche. Is het dan gelijk een slecht merk ? Nee dus, verre van dat.
Ik citeer alleen maar wat de garagist zei :P

Zelf vind ik de multijet'jes heel fijne motortjes maar ze hebben wel hun gebreken ;)
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Horzel
Nuovo Arrivato
Berichten: 75
Lid geworden op: za sep 15, 2012 14:57

Re: mijn eerste defekt , wat gaat nog volgen ?

Bericht door Horzel »

Ik rij voor mijn werk met een BMW 5 serie. Deze auto is nu 2 jaar en je wil niet weten hoe vaak ik met deze auto in de garage heb gestaan. Ik zou tekenen voor 1 keer in 34000 km.!!

Zeker als het dan zo iets onbenulligs is mag je toch niet klagen.......
Plaats reactie