GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Gebruikersavatar
koen k
Nuovo Arrivato
Berichten: 112
Lid geworden op: wo jul 01, 2009 14:44
Locatie: Lisse

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door koen k »

ik heb er ook last van.
pffff weet mijn god niet wat het is. een maat van me gaat binnenkort mijn gasklephuis nakijken of die echt vies is.
bij mij slaat die storing erin als ik gas geef en dan bedoel ik het pedaal helemaal intrappen bijv. op de snelweg.
en inderdaad als ik dan op de snelweg bijv. mijn kontakt aan en uit zet (onder het rijden) dan gaat de asr/esp/hillholder lampje weer uit maar de controleer motorlampje blijft nog wel branden maar die is ook na 4x starten weer weg.

mijn remlichten doen het wel gewoon dus denk niet dat het de schakelaar is bij mijn rempedaal want gebeurd alleen als ik gas geef en niet als ik bijv. rem.
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue , chromen grill en opnieuw gepoedercoatte antraciete doublecork velgen.
Sjiefke
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: ma mei 17, 2010 8:27

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Sjiefke »

Balen!

Ik kreeg de storing meestal als ik stabiel 120kmph op de snelweg reed. Dat verdwijnen van de waarschuwingslampjes was bij mij ook exact zo... Volgens de dealer zat het probleem bij mij in het gasklephuis, maar reinigen heeft toen niet geholpen. Ik kan je alleen maar adviseren om een flesje injectorcleaner in je tank te mikken. Meer ervaringen heb ik ook niet. Ik ben wel benieuwd of Vuurpijl z'n storing op heeft weten te lossen en hoe...
Gebruikersavatar
Vuurpijl
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: di mei 28, 2013 22:43

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Vuurpijl »

Ik ben er nog steeds mee bezig. Martijn is het voor mij aan het uitzoeken. Zodra ik meer weet meld ik het hier uiteraard.
Mijn vorige wagens:
- Alfa 156 2.0 twinspark
- Alfa 156 1.9 jtdm 170 pk squadra
- Mini Cooper S 1.6
- Alfa 156 SW GTA
Tommy.
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 10:28

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Tommy. »

Hier hetzelfde probleem, ASR/ESP/HillHolder storing. Komt en gaat. Enkel geen MotorManagement lampje dat gaat branden. Al mensen met een oplossing?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Vuurpijl
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: di mei 28, 2013 22:43

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Vuurpijl »

Nu het kouder weer is heb ik er geen last meer van.
Heb de auto weggebracht naar de garage en daar kwam uit dat de remsensor vervangen moest worden.
Hier wacht ik uiteraard mee tot de zomer want, dan zal die wel weer gaan zeuren dat die het niet doet.

Dus nog even afwachten of dat het nou werkelijk is :)
Mijn vorige wagens:
- Alfa 156 2.0 twinspark
- Alfa 156 1.9 jtdm 170 pk squadra
- Mini Cooper S 1.6
- Alfa 156 SW GTA
Sjiefke
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: ma mei 17, 2010 8:27

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Sjiefke »

Na een aantal keer sukkelen met injectorcleaner, waarna de storing voor een paar maanden verdwenen was, is die deze keer hardnekkiger. Ik ben van plan om de raad van de garage op te volgen en het gasklephuis te vervangen. Mede ook omdat de motor inhoud bij accelereren boven de 4.000rpm. Hij klimt niet soepel door z'n toeren.

Weten jullie of het gasklephuis sensoren bevat en of die bij een nieuw huis meegeleverd worden? En of ik het gasklephuis opnieuw moet laten kalibreren na het vervangen?
Sjiefke
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: ma mei 17, 2010 8:27

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Sjiefke »

Beste forummers,

Even een nieuwe aflevering in deze soap...

Ik sukkel al sinds 2012 met deze storing; soms elke rit, dan weer weken nergens last van. En alhoewel ik het gevoel heb dat een flesje injector cleaner het probleem tijdelijk verhelpt, toch maar besloten om nog eens naar de dealer terug te gaan.

Storingsanalyse wees uit dat de storing inderdaad nog steeds afkomstig was van het gasklephuis. Vandaag dus een afspraak bij de garage om het gasklephuis te laten wisselen. Krijg ik net telefoon dat ze het huis gewisseld hebben, maar dat de storing nu nog steeds opduikt. In de 3 boven de 4.000rpm houdt hij in en geeft hij consequent de storing. Alles was nagekeken (kabels, connectors weetikveel), dus het enige wat het nog zou kunnen zijn is de computer. Kosten voor een nieuw computer +€760 euro ex Btw! Ze hebben nu het oude gasklephuis maar weer terug gezet.

De foutcode is P2015 . Blijkbaar geeft de computer een foutmelding over een blokkade van/in de gasklep, maar bij het uitlezen van de gasstanden is er geen probleem te ontdekken?!?

Iemand ervaringen?
punto2008
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: ma mar 30, 2015 19:27

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door punto2008 »

Deze storing had ik ook. Remschakelaar vervangen en geen verschil. De dealer had het toen over de koppelingschakelaar. Deze was nog geen 20 euro en binnen 10 min vervangen. Sindsdien geen melding meer :)
Grande Punto 1.4 16v Racing
5 deurs zwart
Sjiefke
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: ma mei 17, 2010 8:27

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Sjiefke »

Hallo, Bedankt voor je bijdrage. Bedoel je met "deze storing" dat je dezelfde waarschuwingslampjes had, óf dat je ook een foutcode op het gasklephuis had? Ik heb al vaker gelezen dat de remlichtschakelaar de ASR/ESP/Hill climb storing veroorzaakt. Alleen staat er dan niet bij wat wat de foutcode was.

Kan de remschakelaar-storing een foutcode op het gasklephuis genereren? Anders kunnen we niet met zekerheid zeggen dat het om hetzelfde gaat, aangezien er waarschijnlijk tientallen oorzaken voor de storingslampjes zijn aan te wijzen.
punto2008
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: ma mar 30, 2015 19:27

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door punto2008 »

ASR/ESP/Hill climb melding had ik last van. Ik merkte verder niks aan het rijden van de auto. Slechts een irritante melding met een luide piep zo nu en dan.

nb. Het was de koppelingsschakelaar bij mij, niet de remschakelaar.
Grande Punto 1.4 16v Racing
5 deurs zwart
BZ91
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: wo okt 07, 2015 23:26

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door BZ91 »

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem met de asr/hillclimb storing en motormanagement bij een 1.4 tjet. Auto hield al merkbaar in voor de storingslampjes zichtbaar werden. Lees dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben. Is het bij jou al opgelost Sjiefke?
Sjiefke
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: ma mei 17, 2010 8:27

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Sjiefke »

Nadat de poging om het gasklephuis te vervangen op niks uitliep en werd voorgesteld om de computer te vervangen was ik er klaar mee en heb ik de auto ingeruild. Ik heb de rem- of koppelingsschakelaar niet laten vervangen, omdat ik tot op dat moment het advies van de garage heb gevolgd. Het probleem is bij mij dus nooit opgelost...
Kevsl1996
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za feb 04, 2017 10:41
Locatie: Heemskerk

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Kevsl1996 »

Goedemiddag,

ik had ook het ESP/Hilclimber probleem.
( op de dag dat ik heb gekocht had)
onderweg naar huis ..

eindstand begon de auto uit zichzelf te remmen.. geen fijn idee op de snelweg.
remblokken + schijven hebben het helaas niet overleefd.
niet leuk op dezelfde dag van aankoop van de auto..
kosten me €1384.85 :)
Grande Punto 2009 TJET 1.4 150PK
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door J.V. »

Als je auto op de dag dat je 'm gekocht hebt al zo'n probleem heeft, zou ik toch eens een stevig woordje gaan spreken met de verkopende partij...
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Sjiefke
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: ma mei 17, 2010 8:27

Re: GP '06 ASR/ESP/Hill climb storing (Gasklephuis?)

Bericht door Sjiefke »

Kevsl1996 schreef:Goedemiddag,

ik had ook het ESP/Hilclimber probleem.
( op de dag dat ik heb gekocht had)
onderweg naar huis ..

eindstand begon de auto uit zichzelf te remmen.. geen fijn idee op de snelweg.
remblokken + schijven hebben het helaas niet overleefd.
niet leuk op dezelfde dag van aankoop van de auto..
kosten me €1384.85 :)
Ik heb eigenlijk nooit veel gemerkt van de storing. Ik heb wel altijd het idee gehad dat het vermogen niet optimaal was, maar het is nooit onveilig geworden. De auto heeft ook nooit uit zichzelf geremd. Ik vraag me echt af in welk scenario een Grande Punto in staat is om zelf te remmen? Als de rembekrachtiger faalt ofzo??? Het is geen Tesla....:?:

Wat heeft het probleem bij jouw uiteindelijk opgelost?
J.V. schreef:Als je auto op de dag dat je 'm gekocht hebt al zo'n probleem heeft, zou ik toch eens een stevig woordje gaan spreken met de verkopende partij...
In mijn geval kwam de storing maar zeer zelden. Het kan dus zijn dat de verkopende partij hier in de tussentijd geen weet van heeft gehad.
Plaats reactie