Problemen voorruit sproeiers

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
burn86
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 21, 2012 16:22

Problemen voorruit sproeiers

Bericht door burn86 »

Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat de ruitensproeier tegen de ruitenwissers aan stralen?
Bij de dealer in mijn woonplaats waren ze bekend van het probleem en zou hiervoor een oplossing voor gezocht worden omdat de huidige niet verstelbaar zijn.

Iemand hier al wat over gehoord?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Bennink »

Ja, iedereen heeft er last van, je komt het overal tegen op het forum. Er is geen oplossing vanuit Fiat NL. Dit is al zo sinds de Grande Punto. Mee leren leven of zelf iets nieuws/beters fabriceren.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door greymouse »

ik weet niet of dit al eens hier voorbij gekomen is , maar ik heb zo`n modificatie gedaan . Naar voorbeeld van een duits forum . DIt forum blijkt nu gewijzigd te zijn , dus kan ik niet linken .
Ik heb de sproeiers van een mercedes vito gekocht die op de ruitenwissers gemoteerd worden . hierbij hoort dan ook een wat slangwerk en klein spul om de slangetjes te monteren . Het werkt in ieder geval , ook bij snelheden van 130 km . Dat was niet het geval voor de modificatie .
Laatst gewijzigd door Madhouse op zo nov 18, 2012 8:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd!
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door greymouse »

:-]
Hoera hier is de link naar de ombouw handlieding en onderdelen nummers , zo te bestellen bij de mercedes daeler .
http://exoticars.de/gp/sw/

Tip: met stukjes krimpkous van de juiste omvang kun de slangetjes langs de arm nog beter bevestigen .
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door greymouse »

greymouse schreef:
Bennink schreef:Ja, iedereen heeft er last van, je komt het overal tegen op het forum. Er is geen oplossing vanuit Fiat NL. Dit is al zo sinds de Grande Punto. Mee leren leven of zelf iets nieuws/beters fabriceren.
ik weet niet of dit al eens hier voorbij gekomen is , maar ik heb zo`n modificatie gedaan . Naar voorbeeld van een duits forum . DIt forum blijkt nu gewijzigd te zijn , dus kan ik niet linken .
Ik heb de sproeiers van een mercedes vito gekocht die op de ruitenwissers gemoteerd worden . hierbij hoort dan ook een wat slangwerk en klein spul om de slangetjes te monteren . Het werkt in ieder geval , ook bij snelheden van 130 km . Dat was niet het geval voor de modificatie .
Hier is het al eens eerder voorbij gekomen :
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... er#p189993" onclick="window.open(this.href);return false;
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Jarnoootje »

Blijft raar dat nu al de 3e generatie Punto(evo/2012) er last van heeft en Fiat er geheel niets aan doet. Tijdens de wintermaanden met al het strooizout is het geen pretje om op de snelweg te rijden!

Wat koste al die onderdelen? zit er namelijk over te denken om dat ook te gaan doen gezien mijn hoeveelheid kilometers weekelijks.
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door meloenie »

Boven aan staan de prijzen op deze pagina : http://exoticars.de/gp/sw/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel in duitsland, maar also bijna geen reet.....
Die kerel was er ongeveer uurtje mee bezig. Wel goeie oplossing lijkt me....
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Jarnoootje »

Daar wordt je inderdaad niet armer van :)
Iemand die het wil probren? of ga ik proefpersoon zijn?
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door greymouse »

jarnootje ik heb dit dus nu al bijna ruim een jaar erop en ben er zeer tevreden erover .
Laatst gewijzigd door Madhouse op zo nov 18, 2012 8:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd!
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Thegroov »

Ik ga dit ook wel proberen, want ik ben ook niet tevreden over mijn eigen oplossing die ik gemaakt heb (omdat mijn motorkap geen plek voor de sproeiers heeft.) Toen ik het echter wilde bestellen in een duitse online shop kwam ik op een totaalprijs van € 37,- uit. Dat vind ik wat overdreven. Ik zal dus zelf even de grens oversteken en het in Duitsland kopen. Er zit hier vlak over de grens een Mercedesdealer.

De prijzen waren in die onlineshop ca. 2 x zo hoog als aangegeven op de site van deze knutselaar plus € 10,50 verzenden plus € 5,- kleine orderkosten.... Kwam ik dus op € 37,- uit.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Xander »

Ik zit er aan te denken om dit zelf ook te gaan proberen.

Maar die onderdelen hoeven toch niet per sé uit Duitsland te komen? Ik neem aan dat ik ook een Nederlandse Mercedes bedrijfsautodealer binnen kan stappen?
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door meloenie »

Lijkt me dat elke Benz dealer dit kan leveren. Misschien zijn er meer mensen die het willen dan is het misschien wel een leuke samenkoop actie???
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Evo-Erik »

Mocht er een clubactie op touw gezet worden dan heb ik ook wel interesse!
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Jarnoootje »

Inderdaad een groepsactie zou wel leuk zijn, gezien elke Punto/Evo/2012 hier last van heeft moeten we toch al snel enkele 10-tallen gegadigen kunnen fixen?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Thegroov »

Ik heb de spulletjes bij de mercedesdealer net over de grens besteld. Ik kan het daar donderdag of vrijdag ophalen. Wel leuk om te zien of ze duurder of goedkoper zijn dan in NL. In ieder geval zeiden ze gelijk dat het wel duurder was dan op die ene site staat. We zien het wel.
Kan ik gelijk zien of het voor een eventuele 'clubactie' in een envelop of brievenbusdoosje verzonden kan worden.
Plaats reactie