Carterventilatie terugroepactie
Carterventilatie terugroepactie
Hallo Allen,
Ben vorige week ten gehore gekomen via een brief van Fivan, en mondeling via Talsma, dat er een terugroepactie zal komen om de carterventilaties aan te passen. Er zal dan een soort "tracing" of heating op komen. Heel veel hebben nog geen bericht gehad, dit omdat de onderdelen hiervoor nog niet binnen zijn.
Zelf starte ik afgelopen woensdag (8 graden boven 0) mijn auto en kreeg een orange motor lampje plus oranje driehoek. Dealer gebeld en zei verwezen me door naar de dichtstbijzijnde fiatdealer ( 5 minuten rijden..). Hier hebben ze de auto uitgelezen en:
Turbodruksensor defect. Eenmaal eruit bleek deze aangeslagen te zijn met witte slurrie. Ik zei dat ik dat niety normaal vondt en ik de oorzaak hiervan wou weten. Ik gaf aan dat dit misschien de carterontluchting is (condens/olie plus de mogelijke verbinding) Deze eraf gehaald en ja hoor, helemaal vol. Nu wist ik dat deze problemen optreden, maar vooral bij wagens die kleine korte stukjes rijden. Om iedereen ongerust te maken: Ik rij vlot (gemiddeld verbruik over 33.000 km = 1:20) en alleen lange afstanden. 5 keer in de week 110 km over de A7 en nooit kleine stukjes. Heb de auto afgelopen februarie gekocht en nu al problemen.
Mijn vermoeden is dat de fiat dealers het heel druk gaan krijgen.. Alle ff ontluchting (laten) controleren en op terugroepactie wachten, hij komt eraan.
PS: Technische vraag: Zou een gedeeltelijke verstopte carterontluchting ook een hogere verbruik tot gevolg kunnen hebben?
Ik denk dit namelijk omdat ik vermoed dat mijn ontluchting vorig jaar al is dichtgeslipt. Vondt dat ik altijd een hoog verbruik had en nu zegt mijn gevoel dat het beter is..
Ben vorige week ten gehore gekomen via een brief van Fivan, en mondeling via Talsma, dat er een terugroepactie zal komen om de carterventilaties aan te passen. Er zal dan een soort "tracing" of heating op komen. Heel veel hebben nog geen bericht gehad, dit omdat de onderdelen hiervoor nog niet binnen zijn.
Zelf starte ik afgelopen woensdag (8 graden boven 0) mijn auto en kreeg een orange motor lampje plus oranje driehoek. Dealer gebeld en zei verwezen me door naar de dichtstbijzijnde fiatdealer ( 5 minuten rijden..). Hier hebben ze de auto uitgelezen en:
Turbodruksensor defect. Eenmaal eruit bleek deze aangeslagen te zijn met witte slurrie. Ik zei dat ik dat niety normaal vondt en ik de oorzaak hiervan wou weten. Ik gaf aan dat dit misschien de carterontluchting is (condens/olie plus de mogelijke verbinding) Deze eraf gehaald en ja hoor, helemaal vol. Nu wist ik dat deze problemen optreden, maar vooral bij wagens die kleine korte stukjes rijden. Om iedereen ongerust te maken: Ik rij vlot (gemiddeld verbruik over 33.000 km = 1:20) en alleen lange afstanden. 5 keer in de week 110 km over de A7 en nooit kleine stukjes. Heb de auto afgelopen februarie gekocht en nu al problemen.
Mijn vermoeden is dat de fiat dealers het heel druk gaan krijgen.. Alle ff ontluchting (laten) controleren en op terugroepactie wachten, hij komt eraan.
PS: Technische vraag: Zou een gedeeltelijke verstopte carterontluchting ook een hogere verbruik tot gevolg kunnen hebben?
Ik denk dit namelijk omdat ik vermoed dat mijn ontluchting vorig jaar al is dichtgeslipt. Vondt dat ik altijd een hoog verbruik had en nu zegt mijn gevoel dat het beter is..
Re: Carterventilatie terugroepactie
Zover ik weet komt er geen terugroep aktie vannuit fiat. Dit doet fivan uit zichzelf.
Eventueel een 4de optie? (Carterventilatie aangepast?)
Eventueel een 4de optie? (Carterventilatie aangepast?)
Re: Carterventilatie terugroepactie
het kan ook met verbruik te maken hebben en komt denk ik wel terugroepactie van fiat wij hebben m ook op de doblo en fiorino
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Re: Carterventilatie terugroepactie
Aangepaste carterventilatie of 1.3mjet?
Re: Carterventilatie terugroepactie
misschien best samenvoegen met het topic over de carterontluchting?
Life is better on 2 wheels
Re: Carterventilatie terugroepactie
Heb nog niets gehoord. Inmiddels wel zon 34 dk op de klok en onlangs de carterventilatie eens los gehaald en jahoor vol met rommel. Heb em maar eens flink doorgeblazen,gelukkig was ie nog open.
Re: Carterventilatie terugroepactie
Effe nog een vraagje, die carterventilatie betreft toch enkel de euro 5 motoren en niet de euro 4?
Trotse eigenaar van:
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
Abarth Punto Evo EsseEsse =)
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Carterventilatie terugroepactie
correct, alleen de 85PK motoren met EURO 5
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
-
- Junior Stato
- Berichten: 475
- Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Carterventilatie terugroepactie
Heb onlangs nog geprobeerd dat slangetje eraf te halen...
bovenkant geen probleem...maar onder krijg ik dat kreng geen cm los.. :roll:
bovenkant geen probleem...maar onder krijg ik dat kreng geen cm los.. :roll:
Re: Carterventilatie terugroepactie
De modificatie van de carterontluchting heeft volgens mij alleen de funktie van het voorkomen van dichtvriezen van de carterontluchting dmv 2 verwarmingselementen bij zeer lage temperaturen
Boven het vriespunt zal dit dus niets doen
De sludgevorming zal dus niet verminderen door de modificatie
Boven het vriespunt zal dit dus niets doen
De sludgevorming zal dus niet verminderen door de modificatie
Re: Carterventilatie terugroepactie
Mmmmm, dan toch maar zelf reinigen.... of garantie bijkopen. Weinig zin in schade.Andy1234 schreef:De modificatie van de carterontluchting heeft volgens mij alleen de funktie van het voorkomen van dichtvriezen van de carterontluchting dmv 2 verwarmingselementen bij zeer lage temperaturen
Boven het vriespunt zal dit dus niets doen
De sludgevorming zal dus niet verminderen door de modificatie
Re: Carterventilatie terugroepactie
Of de modificatie dus. Sludge is niet het probleem, het bevriezen ervan wel.
Re: Carterventilatie terugroepactie
de sludge wil je toch niet in je inlaatcircuit hebben ?
Re: Carterventilatie terugroepactie
En daarom denk ik dat we meer aan een oil catch tank hebben. Blijft al die zooi achter in het tankje en komt dus niet meer in het inlaatcircuit.
Re: Carterventilatie terugroepactie
Misschien handig om de discussie verder te voeren in de oorspronkelijke topic
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =84&t=8528" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =84&t=8528" onclick="window.open(this.href);return false;