Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Giovanni Tutore »

Onder de stoel :idea: Pioneer bijv. heeft daar 'passende' (dus niet de deJong versie :P )oplossingen voor :!:
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door rdcmrt »

Sunrise schreef:Langs de audioboer geweest, na luisteren van de "kwaliteit" het advies gekregen GEEN nieuwe standaard sub te kopen.

Beter een aparte versterker en losse "echte" sub aan de HUD te hangen i.v.m. de kwaliteit. Zit nu alleen met de vraag: "waar ga je dat laten want wilde eigenlijk niks los in de kofferbak, en de bak onder de vloer zit al helemaal vol" :?
Dus wat ik begrijp raad de "Audio kenner" een "Interscope" sub juist af ?? Apart, dacht dat de "Interscope" al een 'echte' losse sub was.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Nimbus »

rdcmrt schreef:
Sunrise schreef:Langs de audioboer geweest, na luisteren van de "kwaliteit" het advies gekregen GEEN nieuwe standaard sub te kopen.

Beter een aparte versterker en losse "echte" sub aan de HUD te hangen i.v.m. de kwaliteit. Zit nu alleen met de vraag: "waar ga je dat laten want wilde eigenlijk niks los in de kofferbak, en de bak onder de vloer zit al helemaal vol" :?
Dus wat ik begrijp raad de "Audio kenner" een "Interscope" sub juist af ?? Apart, dacht dat de "Interscope" al een 'echte' losse sub was.
Dat klopt, de interscope is inderdaad een losse sub met zijn eigen versterker. Maar in vergelijking met het geluid wat een after market sub kan bieden is interscope peanuts.
"Shaven, not furred"
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door rdcmrt »

Wow thanks voor de info, dan weet ik dat ik niet voor interscope ga als m'n sub kapot gaat.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Nimbus »

@rdcmrt: My thoughts exactly!

Ook ik ben gisteren langs de audio boer geweest. Hij gaf me ook aan dat het beste of een actieve subwoofer is of een subwoofer met losse versterker (wat beide redelijk op hetzelfde neerkomt).

Tevens heb ik gisteren de interscope subwoofer losgehaald en even wat foto's gemaakt:

http://img35.imageshack.us/img35/1522/imag0022vp.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/690/imag0023o.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/1584/imag0027ha.jpg

Even als link erin gezet, weet niet hoe ik moet resizen.

Waarschijnlijk van het weekend even verder met kijken hoe het een en ander in elkaar zit en dan zsm een beslissing maken wat ik ga halen. Het idee tot nu toe is als volgt:
- Losse versterker inclusief bass remote. Waarschijnlijk een rockford fosgate of een kicker, want zij hebben bijna standaard de mogelijkheid tot bass remote.
- Een losse sub, zodat ik zelf een kist kan bouwen.
- Wellicht nog een filter met remote, zodat ik vanuit voor kan aanpassen welke frequenties de sub oppikt. Maar deze kan ik altijd later nog inbouwen.

Alleen de vraag is, kan iemand mij uitleggen hoe ik de radio/headunit los kan halen?
"Shaven, not furred"
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door rdcmrt »

Nou die interscope speaker stelt inderdaad geen ruk voor, beetje jammer weer goedkoop is ie ook weer niet -]
Nimbus schreef:Tevens heb ik gisteren de interscope subwoofer losgehaald en even wat foto's gemaakt:

http://img35.imageshack.us/img35/1522/imag0022vp.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/690/imag0023o.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/1584/imag0027ha.jpg

Even als link erin gezet, weet niet hoe ik moet resizen.
Je kan beter een "Photobucket" account aanmaken, hier kan je een standaard uploadmaat voor AL je foto's instellen.
Nimbus schreef:Alleen de vraag is, kan iemand mij uitleggen hoe ik de radio/headunit los kan halen?
Dat kan ik, heb het gistermiddag nog gedaan ivm het aansluiten van een gele mini ISO naar 3,5 mm jackplug.
Ik heb het met 5 hobbyschroevendraaiers gedaan (middelste en ik had andere van 4 dezelfde maten).
4 in de gaten steken (paste precies) en 1 platkop om de headunit uit het dashboard te wippen (4 spijkers van minimaal 5 cm werken ook, tevens kan je bij de automaterialen zaak ook speciale metalen pinnen kopen).
Stelt werkelijk waar geen reet voor :mrgreen: .

Suc6 ;)
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Nimbus »

Bedankt voor de uitleg, daar ga ik zaterdag eens mee aan de slag.

Ik zat trouwens te kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat dit echt iets is: http://www.soundpowerlevel.com/epages/6 ... cts/BHD400
"Shaven, not furred"
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door rdcmrt »

Sorry maar van audio weet ik erg weinig.
Ik weet wel dat het per definitie bij audio niet inhoud "Duurder is beter", ik weet wel dat voor echte goede (beste) zooi je richting JBL (Is eigenlijk Harman Kardon, maar dan voor de auto) moet gaan, met als headunit een Pioneer.

Afbeelding
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Giovanni Tutore »

Wauw, is dat de hele bass :mrgreen:

Logisch dat een andere betere resultaten geeft want die zijn niet van kabouter formaat :wink:

Toch van een audio boer op puur luisteren te horen gekregen dat alleen het hoog wat mankeerde vanwege de plek :shock:

Dat van merk x en merk y lijkt me persoonlijk. Ik zweer bij een HU van JVC en de goedkopere variant van PIONEER als box maar was stijf verbaasd van het effect van het kleine woofertje van Bennie :idea:

:arrow: denk aan waar je aftapt. Zoek bijv.goed uit of aftappen voor de Interscope versterker niet een fijne oplossing kan bieden ~]
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Nimbus »

Giovanni Tutore schreef:Wauw, is dat de hele bass :mrgreen:

Logisch dat een andere betere resultaten geeft want die zijn niet van kabouter formaat :wink:

Toch van een audio boer op puur luisteren te horen gekregen dat alleen het hoog wat mankeerde vanwege de plek :shock:

Dat van merk x en merk y lijkt me persoonlijk. Ik zweer bij een HU van JVC en de goedkopere variant van PIONEER als box maar was stijf verbaasd van het effect van het kleine woofertje van Bennie :idea:

:arrow: denk aan waar je aftapt. Zoek bijv.goed uit of aftappen voor de Interscope versterker niet een fijne oplossing kan bieden ~]
Nadat ik die sub had open geschroefd had ik ook zoiets van "is dit alles"!? Toch redelijk geluid uit zo'n klein speakertje. Merkte trouwens wel dat de versterker toch redelijk warm wordt.

Wat betreft het aftappen, ik zit er steeds meer aan te denken om zelf de audio vanuit de HU naar de nieuwe versterker te leggen. Dit aangezien ik de bestaande bekabeling moet laten zoals ie is. Daarnaast zal ik toch voor de bass remote en misschien ook voor de stroomkabel de bekabeling moeten gaan wegwerken.

Nog wat vraagjes:
- Wat zijn de aansluitmogelijkheden op de HU?
- Hoe zit de huidige audiobekabeling van de subwoofer? Gaat deze direct van de HU naar de sub of gaat deze eerst langs de interscope versterker voorin?
-
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Sunrise »

Nimbus schreef:Ook ik ben gisteren langs de audio boer geweest. Hij gaf me ook aan dat het beste of een actieve subwoofer is of een subwoofer met losse versterker (wat beide redelijk op hetzelfde neerkomt).

Het idee tot nu toe is als volgt:
- Losse versterker inclusief bass remote. Waarschijnlijk een rockford fosgate of een kicker, want zij hebben bijna standaard de mogelijkheid tot bass remote.
- Een losse sub, zodat ik zelf een kist kan bouwen.
- Wellicht nog een filter met remote, zodat ik vanuit voor kan aanpassen welke frequenties de sub oppikt. Maar deze kan ik altijd later nog inbouwen.
-] ...met hetzelfde idee zit hier nog iemand, enigste verschil is dat ik GEEN kist in de achterbak wil :roll:
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Giovanni Tutore »

Nimbus schreef:Nog wat vraagjes:
- Wat zijn de aansluitmogelijkheden op de HU?
- Hoe zit de huidige audiobekabeling van de subwoofer? Gaat deze direct van de HU naar de sub of gaat deze eerst langs de interscope versterker voorin?
-
- Zeg maar geen, je moet aftappen van de speakerkabels.
- Volgens mij via (je hebt ook een andere sub dan de standaard) maar of de versterker ook iets met het signaal doet weet ik niet.
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Nimbus »

De versterker ga ik waarschijnlijk morgen/overmorgen ophalen. Morgen trek ik iig de headunit eruit om te kijken hoe ik het aan kan sluiten en hoe het nu allemaal aangesloten zit.

Nu zit ik alleen nog in dubio over de sub. Na lang wikken en wegen twee mogelijkheden over gehouden:

- Kicker CVR10 (10", 400 watt rms) http://www.hifidump.nl/v2/product_info. ... ts_id=6946
- Groundzero GZTW 25T (10", 300 watt wrms) http://www.ground-zero-audio.com/english/05_tw25t.htm
"Shaven, not furred"
stewij
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 21:01
Locatie: Uden

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door stewij »

Nimbus schreef:De versterker ga ik waarschijnlijk morgen/overmorgen ophalen. Morgen trek ik iig de headunit eruit om te kijken hoe ik het aan kan sluiten en hoe het nu allemaal aangesloten zit.

Nu zit ik alleen nog in dubio over de sub. Na lang wikken en wegen twee mogelijkheden over gehouden:

- Kicker CVR10 (10", 400 watt rms) http://www.hifidump.nl/v2/product_info. ... ts_id=6946
- Groundzero GZTW 25T (10", 300 watt wrms) http://www.ground-zero-audio.com/english/05_tw25t.htm
Beide subwoofers zijn alleen "leuk" als je van boem boem houdt. Ik zou kijken naar een DLS, RF of JL of indien budget wat beperkter een JBL. Bezuinig overigens niet op de versterker. Met een slechte versterker klinkt iedere woofer brak.
Gebruikersavatar
Ripzaad MF
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 18:10
Locatie: Oosterhout

Re: Help: Subwoofer ipv intersope sub?

Bericht door Ripzaad MF »

Het aansluiten van een versterker op de standaard radio is heel erg simpel.
Het enige wat belangrijk is is dat je standaard de fiat subwoofer moet hebben.

De stekker die achterin de origenele sub zit bevat alles wat je nodig hebt:

- remote signaal (om de versterker in te schakelen als de radio aan gaat)
- Links +
- Links -
- Rechts +
- Rechts -

Bij diverse car audio zaken zijn omvormers te koop die beide 'plus' en 'min' signalen omzetten in rood/wit tulp
ingangen die je op je subwoofer aansluit.

Het enige nadeel is dat je voor de versterker een aparte voeding moet trekken van voor naar achter.
En dit is zeker niet gemakkelijk in een GP, heb er zelf ervaring mee.

En verder kan je het zo gek en duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
Ik heb er dit van gemaakt

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =50&t=5829
Grande Punto Sport 1.4 16V

Afbeelding

JBL 10.1 Systeempje, 7color LED interieur verlichting, Ipod interface met zelfgemaakte houder
Plaats reactie