Het GP-banden topic

Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Sunrise »

Na dit weekend liggen ook hier weer de zomerbandjes er weer onder -]
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Het GP-banden topic

Bericht door ElSjiepo »

Ook ik rij sinds zaterdag weer op de zomerbandjes. Ietsje meer rolgeluid, maar het rijdt zeker niet slechter. Tijdens het wisselen werd ik nog blij verrast; op mijn veren staat de tekst 'Novitec Grande Punto', dus de dealer had het mis ("de veren onder je GP zijn niet voor een Fiat"). 8)
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Het GP-banden topic

Bericht door ripeba »

Sinds vanmiddag liggen onder mijn GP ook weer de zomerbanden met de mooie Take-Offs. Toch weer een ander gezicht!
Dit is trouwens gebeurd bij onze nieuwe sponsor, Bosman Banden.
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
Vini
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: za aug 23, 2008 9:55
Locatie: Houthalen, België

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Vini »

Ik heb er Bridgestones B250 onder liggen. Zijn dat kwalitatief mindere banden? Zit aan bijna 25000km en zijn nog in goede staat, van voor ietsje meer afgesleten.
In het bezit van een GP 1.3MJET 75CV zilvermetaal
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Douwe »

Vini schreef:Ik heb er Bridgestones B250 onder liggen. Zijn dat kwalitatief mindere banden? Zit aan bijna 25000km en zijn nog in goede staat, van voor ietsje meer afgesleten.
Deze banden komen altijd erg goed de testen. Ze behoren tot de betere banden. Zeker in de maat van de GP.

Zelf vond ik ze niet zo goed qua grip als de Pirelli's die ik gewend was. Maar de B250 was wel mooi sluitvast en pas bij het opzoeken van grenzen merkte je dat de band wat minder was.
Maar vergelijken blijft lastig want die pirelli's had ik onder een oudere Punto.

Dat ze voor meer afslijten komt door het optrekken op de voorwielen, en een auto remt voor harder. Je zou ze van voor naar achter kunnen wisselen.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Vini
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: za aug 23, 2008 9:55
Locatie: Houthalen, België

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Vini »

Bedankt Douwe. Ik rij niet erg sportief, maar durf wel eens een bocht tegen een bepaalde snelheid nemen. In regen en sneeuw vond ik de band ook behoorlijk.

Ik ga ze van voor laten afslijten en steeds per 2 laten vervangen denk ik. Wellicht blijf ik bij de B250.
Tenzij er voor dezelfde prijsklasse goede alternatieven zijn?
Grts
In het bezit van een GP 1.3MJET 75CV zilvermetaal
JoVe

Re: Het GP-banden topic

Bericht door JoVe »

8) Zo, gisteren de winterbanden (met stalen velg) er weer af en de (nieuwe) Michelin zomerbanden er weer onder. Er zaten voorheen Bridgestones B 250 onder maar die lieten de auto trillen bij 130 km en af en toe op lagere snelheden. Er is van alles geprobeerd om het trillen eruit te krijgen maar helaas niet door de dealer gelukt. Ze hebben toen aangeboden voor een schappelijk prijsje er michelins onder te zetten. Welnu deze zitten er nu onder en we gaan weer testen of de auto nog trilt. Vandaag even 100+ gereden op de prov weg en nog geen trilling. Nu nog ff de A9 op. maar dat wordt volgende week.
Heb de auto ook maar even gewassen en glimd nu weer als een spiegel. :D
Vini
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: za aug 23, 2008 9:55
Locatie: Houthalen, België

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Vini »

Hoi Jove, merk je veel verschil in prestaties en verbruik tussen de zomer - en winterbanden?

Grts
In het bezit van een GP 1.3MJET 75CV zilvermetaal
JoVe

Re: Het GP-banden topic

Bericht door JoVe »

Vini schreef:Hoi Jove, merk je veel verschil in prestaties en verbruik tussen de zomer - en winterbanden?

Grts
8) Het verbruik weet ik nog niet. Tank zit net vol dus pas over 14 dagen denk ik weet ik meer. Zijn wel Michelin energy banden. Het stuurt wel iets lichter heb ik gemerkt en ze zijn stiller.
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Jacob »

Mijn Potenza's voor waren versleten, nu liggen er Vredestein Ultracs ofzo onder .. design by guigaro! :)
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
Calmo
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 05, 2009 20:14

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Calmo »

Sinds een week de Pirelli winterbanden vervangen voor de Pirelli zomerbanden. Een italiaan als de Fiat GP moet voor mij toch op Pirelli staan. Daarbij ook een uitstekende band vind ik. Ook mijn vorige Punto classic stond en reed op Pirelli. Vreemd trouwens dat niet alle Fiats standaard met Pirelli worden afgemonteerd.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het GP-banden topic

Bericht door ExTaxi »

Mijn GP is standaard afgeleverd op Bridgestones maar bij de laatste bandenwissel zijn er andere voorbanden opgezet, volgens mij Conti's.
En raad eens? Heb voor het eerst last van gecupte banden........volgende keer dus mooi weer Bridgestones er op!
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Vini
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: za aug 23, 2008 9:55
Locatie: Houthalen, België

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Vini »

Wat versta je onder "gecupte" banden? :)
In het bezit van een GP 1.3MJET 75CV zilvermetaal
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Het GP-banden topic

Bericht door Douwe »

Vini schreef:Wat versta je onder "gecupte" banden? :)
Waarschijnlijk dat vanaf de zijkant gezien de noppen op bovenkant de banden van elkaar verspringen.
Als je met je hand over de band gaat voel je geen glad geheel maar een klein hoogteverschil tussen de noppen. Soort trappetje.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het GP-banden topic

Bericht door ExTaxi »

Inderdaad, wat resulteert in meer herrie, net of je versleten wiellagers hebt. Met Bridgestone nooit gehad.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Plaats reactie