racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door tonyvandenbroek »

old school schreef:jah maar dan moet je wel rekening houden dat deze zwaardere wagens niet door iedereen bestuurd worden, maar enkel door degenen die de verzekeringen kunne betalen. met mijn 90 pk zit ik al aan 2000 per jaar.....

:shock: SHOCK!!! :shock: poe hee, da's nie weinig. Ik betaal nog niet eens 1/4 van dat per jaar
Afbeelding
lenni1402
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jul 04, 2009 15:19

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door lenni1402 »

Nou ik heb het kastje vandaag ontvangen. Kastje ziet er goed uit (kwaliteit alsook waterdichtheid). Ik heb telefonisch contact gehad met racechip.de. Zij vertelden mij hetvolgende. Er is o.a. een microprocessor op de print alsook een tweetal potmeters met 10 standen om foutmeldingen en ingrijpmomenten te wijzigen. De microprocessor communiceerd met de auto via het CANBUS van het motormanagement. De microprocess grijpt niet in bij stationair toerental maar wanneer het gaspedaal ingetrapt word zal de microprocessor het optimale mengsel bepalen waardoor meer koppel beschikbaar is. Meer koppel is minder brandstofverbruik.

De installatie is echt 5 minuten, heel simpel. De motor loopt bij het optrekken rustiger en je voelt dat de motor iets meer koppel heeft. Dit sluit mooi aan bij mijn rijstijl. (De dip tussen 750 en 1500 toeren blijft wel)
De extra pk's kun je wel voelen maar dan moet je wel doortrekken, wat ik niet doe want ik hou zoals gezegd van rustig rijden in lage toeren.

Er zijn geen foutmeldingen die naar voren zijn gekomen.
Wij hebben net ongeveer 100 km gereden waarbij het gemiddelde gebruik van 5.7 naar 5.3 is gegaan. Misschien is dit toevallig omdat we rustiger rijden maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Verzekering die ik betaal is ALL-Risk voor 570 euro. Dus minder dan die 2000 van jou. Dat is echt niet normaal. :shock:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Sunrise »

old school schreef:jah maar dan moet je wel rekening houden dat deze zwaardere wagens niet door iedereen bestuurd worden, maar enkel door degenen die de verzekeringen kunne betalen. met mijn 90 pk zit ik al aan 2000 per jaar.....
Da's het verschil met Nederland. Hier betaal je verzekering naar de nieuwwaarde van de auto en belasting naar gewicht. En NIET naar motorinhoud zoals bij jullie in België :wink:
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door old school »

is naar het aantal kw dat wij ze betaal dus heb je een 5 liter zeg maar met maar 30 kw (kru gezegd want zoiets vind je niet) betaal je minder dan een 1.3 met 66 kw
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Giovanni Tutore »

tonyvandenbroek schreef:
old school schreef:jah maar dan moet je wel rekening houden dat deze zwaardere wagens niet door iedereen bestuurd worden, maar enkel door degenen die de verzekeringen kunne betalen. met mijn 90 pk zit ik al aan 2000 per jaar.....

:shock: SHOCK!!! :shock: poe hee, da's nie weinig. Ik betaal nog niet eens 1/4 van dat per jaar
JAHA, jij hebt al 75% korting, maar als je dat weglaat is het basis bedrag toch bijna hetzelfde :?:
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Hellfire »

Giovanni Tutore schreef:JAHA, jij hebt al 75% korting, maar als je dat weglaat is het basis bedrag toch bijna hetzelfde :?:
*steekt vingertje op*

De GP is m'n eerste echte eigen auto, dus ook m'n eerste echte eigen verzekering. Kostte in het eerste jaar vrij duur qua geld: bijna 100 euro per maand. Met 1 schadevrij jaar zit ik op 69 euro. Die 2000 per jaar aan de andere kant van de grens is echt wel veel.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Ernst »

Deze t jet is ook mijn eerste auto, nieuw gekocht op mijn 21ste heb een fully loaded verzekering betaalde vorig jaar 130 per maand.. Ik betaal nu in mijn tweede jaar 100 per maand..
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door buxol »

Jongens, dit gaat al lang niet meer over de racechip. :)
Had ook een GP met allemaal specificaties.
lenni1402
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jul 04, 2009 15:19

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door lenni1402 »

Inderdaad......

Ik kan de header wel veranderen? :lol:

Hiervoor had ik een Peugeot 307 2.0 Liter met 100kp, 287000 op de teller, dat reed ook lekker.
De Punto is wat sportiever lekkere soepele koppeling, en de remmen grijpen sneller aan.
Het enige waar ik niet tevreden over ben is de vering. Deze kraakt en piept als je over klinkers rijd. Maar dat moet ik in een ander forum maar eens opzoeken. :-)
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door old school »

dat gekraak heb ik ook last van iets italiaans? kan je fotos van de installatie doorsturen?
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door old school »

hoe en waar instaleer je het
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Goose »

iemand vroeg op de eerste pagina of de 90PK versie een 6 bak heeft.

Niet noodzakelijk, mijne is 5 bak.

eens gechekct welke "vermogenswinst" mij dit zou opleveren voor 130 € (Mjt 66Kw, 90Pk)

zonder chip

66 Kw
90 Pk
200 koppel


Racechip 129 €

84 Kw
114 Pk
267 Koppel

Racechip Pro 229 €

87 Kw
118 Pk
280 Koppel

Voor die extra 4 Pk'tjes is die Pro chip dan wel weer "duur".

Ik vraag mij echt af waar het addertje zit.

Zijn dat PK's aan de motor , of de pk's die overgebracht worden op de wielen ??

En aan die brave jongen die hem heeft laten steken, heb je een test laten doen voor / na de chip ?

Ik vind het inderdaad ook wel een koopje, maar vrees voor de "te mooi om waar te zijn" theorie, en durf eerlijk gezegd niet zo goed om dit dingetje te kopen, omdat ik bang ben dat je meer in brokken gaat rijden dan je lief is (sproeiers, turbo, kunnen de remmen het aan ? , ...)
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door old school »

wat wil je dat de remmen aankunne? mijn gp gaat niet harder dan 150 - 160 6bak 90pk, denk dat dit begrensd is in de computer ? dus waarschijnlijk zal je top slechts een 5 cm hoger liggen, wat wil zeggen dat de remmen hierdoor niet zwaarder belast worden, misschien wel onze rammelende ophanging.
nu had ik ook wel willen zeggen de 90 pk die onze wagen heeft is zowiezo aan de krukas dus stel nu dat die 114 ook aan de krukas is blijf je met een winst van 25pk +-, maar als dit de pk aan de wielen is heb je ongeveer een 50 pk winst aan de krukas daar er +- 25 over onze overbrenging verloren gaat, ik zend deze avond nog een mailtje naar racechip.
indien er een groepsaankoop zou gedaan worden kan er vanaf een bepaald aantal nog te vragen hoeveel een korting gedaan worden.
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Scooterguy »

Goose schreef:...

zonder chip

66 Kw
90 Pk
200 koppel


Racechip 129 €

84 Kw
114 Pk
267 Koppel

Racechip Pro 229 €

87 Kw
118 Pk
280 Koppel

...
Leuk die extra PK's en Nm aan koppel, maar wil je er ook even rekening mee houden dat je versnellingsbak maar 250Nm koppel aankan? ;)
Een kennis van me had deze chip ook (Racechip Pro), en nu is hij aan't wachten tot zijn nieuwe versnellingsbak aankomt bij de dealer...
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: racechip ervaringen? Punto 1.3 94 KP?

Bericht door Goose »

aj, wat scooterguy zegt is idd al een goede opmerking, zijn dus de dingen waarvoor ik vrees als ik m'n auto'tje zou laten chippen, ....
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Plaats reactie