Resultaten Motortuning ?
Re: Resultaten Motortuning ?
aaaaaaaaaaah ok, bedankt voor de uitleg
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4017
- Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
- Locatie: Axel
- Contacteer:
Re: Resultaten Motortuning ?
true een mini is net een kart!
maar ja koppel is beter dan pk's als je hard wilt optrekken! met veel pk's kan je alleen maar snel rijden!
de balans tussen koppel en pk's vinden is echter moeilijk!
maar ja koppel is beter dan pk's als je hard wilt optrekken! met veel pk's kan je alleen maar snel rijden!
de balans tussen koppel en pk's vinden is echter moeilijk!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
and then act like a bitch all the time
Re: Resultaten Motortuning ?
Ik had een tijdje geleden MCCSport gecontacteerd ivm het maximale koppel dat de standaard koppeling/versnellingsbak aankan.
Mijn email :
Geachte,
ik ben in het bezit van een Fiat Grande Punto Tjet 2009
Momenteel steekt er een K&N vervangingsfilter in, en een ragazzon einddemper op.
Na een testbankrun kwam ik uit op 132.6Pk en 232.4Nm.
Nu zou ik hem graag nog laten remappen, weten jullie toevallig hoeveel Nm koppel de standaard koppel/versnellingsbak aankan van de Tjet 120pk?
Mvg Nico
Hun reactie :
Hallo Nico,
De versnellingsbak kan 300 Nm hebben.
Eventueel kunnen we de G-Tech stage 1 box monteren. Op de T-jet levert dit 155pk op.
Deze kost 699 euro, montage kosten zijn 50 euro.
Eventueel nog uit te breiden met de turbo van een Abarth. (170 pk)
Met vriendelijke groet,
MCC Sport
Frank van Ganzewinkel
Mijn email :
Geachte,
ik ben in het bezit van een Fiat Grande Punto Tjet 2009
Momenteel steekt er een K&N vervangingsfilter in, en een ragazzon einddemper op.
Na een testbankrun kwam ik uit op 132.6Pk en 232.4Nm.
Nu zou ik hem graag nog laten remappen, weten jullie toevallig hoeveel Nm koppel de standaard koppel/versnellingsbak aankan van de Tjet 120pk?
Mvg Nico
Hun reactie :
Hallo Nico,
De versnellingsbak kan 300 Nm hebben.
Eventueel kunnen we de G-Tech stage 1 box monteren. Op de T-jet levert dit 155pk op.
Deze kost 699 euro, montage kosten zijn 50 euro.
Eventueel nog uit te breiden met de turbo van een Abarth. (170 pk)
Met vriendelijke groet,
MCC Sport
Frank van Ganzewinkel
Re: Resultaten Motortuning ?
Van de week naar Squadra geweest. Prima bevallen, fijne en directe manier van werken door Stephan en na een klein uur gingen we testrijden op de snelweg om te finetunen.
Resultaat: auto trekt beter in elke versnelling (na 1) en het idee dat er in het vooronder nog iemand half in slaap was is verdwenen. Nog een normaal turbogaatje, en merkbaar meer power. Tevens komt de koppelkromme eerder op, goed merkbaar en ook erg goed voor de drivability. Erg goede ervaringen dus, zowel met het bedrijf als de uitvoering.
Voorlopig ga ik mijn ervaring ermee eens fijnslijpen.
U hoort nog van mij.
(overigens volgens Stephan: 108pk en 250nm vs 90pk en 190nm, geen rollenbank gedaan)
Resultaat: auto trekt beter in elke versnelling (na 1) en het idee dat er in het vooronder nog iemand half in slaap was is verdwenen. Nog een normaal turbogaatje, en merkbaar meer power. Tevens komt de koppelkromme eerder op, goed merkbaar en ook erg goed voor de drivability. Erg goede ervaringen dus, zowel met het bedrijf als de uitvoering.
Voorlopig ga ik mijn ervaring ermee eens fijnslijpen.
U hoort nog van mij.
(overigens volgens Stephan: 108pk en 250nm vs 90pk en 190nm, geen rollenbank gedaan)
- koenissegg
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 121
- Lid geworden op: ma mei 24, 2010 15:01
Re: Resultaten Motortuning ?
Mag ik vragen wat dat gekost heeft?Edwin schreef:Van de week naar Squadra geweest. Prima bevallen, fijne en directe manier van werken door Stephan en na een klein uur gingen we testrijden op de snelweg om te finetunen.
Resultaat: auto trekt beter in elke versnelling (na 1) en het idee dat er in het vooronder nog iemand half in slaap was is verdwenen. Nog een normaal turbogaatje, en merkbaar meer power. Tevens komt de koppelkromme eerder op, goed merkbaar en ook erg goed voor de drivability. Erg goede ervaringen dus, zowel met het bedrijf als de uitvoering.
Voorlopig ga ik mijn ervaring ermee eens fijnslijpen.
U hoort nog van mij.
(overigens volgens Stephan: 108pk en 250nm vs 90pk en 190nm, geen rollenbank gedaan)
'Nulla tenaci invia est via'
Re: Resultaten Motortuning ?
ben erg benieuwd naar een update omtrent squadra kuur op de 1.3 MJTD
Re: Resultaten Motortuning ?
Kosten van de Squadra kuur zijn €500.
(Zie website, gegevens bij de MiTo)
Het bevalt me echt uitstekend, had ik veel eerder moeten doen. (ja of meteen een 1.9 kopen...)
Auto is veel soepeler geworden, eigenlijk in alle soorten verkeer.
IN lagere toeren slaat íe niet meer zo snel dood, en bij accelereren is er merkbaar meer leven voorin,
bij inhalen hoeft terugschakelen minder snel als voorheen, tenzij je 80 in de 6 rijdt. (maar dat lijkt me logisch)
Door het hogere koppel nodigt de auto meer uit tot het intrappen van het gas, omdat er simpelweg een leukere reactie volgt:
een flinke versnelling, en dit is ten opzichte van de fabriekssetting wel een verschil. Dan lijkt de 1.3 toch ondergemotoriseerd.
Ik ben erg tevreden, ook met de manier waarop Stephan te werk gaat, keurig snel en zonder overbodige franje.
Als u vragen heeft, fire away!
(Zie website, gegevens bij de MiTo)
Het bevalt me echt uitstekend, had ik veel eerder moeten doen. (ja of meteen een 1.9 kopen...)
Auto is veel soepeler geworden, eigenlijk in alle soorten verkeer.
IN lagere toeren slaat íe niet meer zo snel dood, en bij accelereren is er merkbaar meer leven voorin,
bij inhalen hoeft terugschakelen minder snel als voorheen, tenzij je 80 in de 6 rijdt. (maar dat lijkt me logisch)
Door het hogere koppel nodigt de auto meer uit tot het intrappen van het gas, omdat er simpelweg een leukere reactie volgt:
een flinke versnelling, en dit is ten opzichte van de fabriekssetting wel een verschil. Dan lijkt de 1.3 toch ondergemotoriseerd.
Ik ben erg tevreden, ook met de manier waarop Stephan te werk gaat, keurig snel en zonder overbodige franje.
Als u vragen heeft, fire away!
Re: Resultaten Motortuning ?
Mij is de manier van werken van Squadra ook erg goed bevallen. Stephan neemt graag de moeite om het e.e.a. uit te leggen, een absolute pré in mijn ogen. Vooral de no-nonsense en "down-to-earth" instelling vond ik erg prettig. Bij de volgende italiaan zou ik zeker zo weer een afspraak met ze maken.
Re: Resultaten Motortuning ?
NHke schreef:Ik had een tijdje geleden MCCSport gecontacteerd ivm het maximale koppel dat de standaard koppeling/versnellingsbak aankan.
Mijn email :
Geachte,
ik ben in het bezit van een Fiat Grande Punto Tjet 2009
Momenteel steekt er een K&N vervangingsfilter in, en een ragazzon einddemper op.
Na een testbankrun kwam ik uit op 132.6Pk en 232.4Nm.
Nu zou ik hem graag nog laten remappen, weten jullie toevallig hoeveel Nm koppel de standaard koppel/versnellingsbak aankan van de Tjet 120pk?
Mvg Nico
Hun reactie :
Hallo Nico,
De versnellingsbak kan 300 Nm hebben.
Eventueel kunnen we de G-Tech stage 1 box monteren. Op de T-jet levert dit 155pk op.
Deze kost 699 euro, montage kosten zijn 50 euro.
Eventueel nog uit te breiden met de turbo van een Abarth. (170 pk)
Met vriendelijke groet,
MCC Sport
Frank van Ganzewinkel
Als ik dit zo lees kan ik dan concluderen dat zon G-tech stage 1 box een betere optie is dan chiptunen?
Of staat dat totaal los van elkaar?
Wil mijn GP wel wat meer pit geven namelijk zodat ik eerder weg ben bij het stoplicht dan mijn vrouwtje die ook een Tjet rijdt
GP 1.4 16V Tjet Sport, Wit, 18 inch LM velgen, chrome grill, chrome spiegelkappen, geblindeerde ramen, B&M, Lederen interieur. etc
Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Re: Resultaten Motortuning ?
Komt ongeveer overeen hoor
Chiptunen : +-500€
Airbox : +- 250€
= 750€
Voor die combinatie heb ik 638€ betaald
Chiptunen : +-500€
Airbox : +- 250€
= 750€
Voor die combinatie heb ik 638€ betaald
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Resultaten Motortuning ?
Hier is al eens eerder een discussie over gevoerd, moet zelluf doen wat je het beste lijkt ~] .Tzone86 schreef:Als ik dit zo lees kan ik dan concluderen dat zon G-tech stage 1 box een betere optie is dan chiptunen?
Persoonlijk zou ik chiptuning doen, aangezien dan de ecu op JOUW auto zal worden aangepast. Bij een "powerbox" zal de computer eigenlijk alleen voor de gek gehouden worden en is het maar de vraag of gehaald zal worden wat men zegt :roll:
Re: Resultaten Motortuning ?
Mmmm ok! Chiptunen stond al op mijn lijstje dus denk dat ik daar maar bij blijf!Sunrise schreef:Hier is al eens eerder een discussie over gevoerd, moet zelluf doen wat je het beste lijkt ~] .Tzone86 schreef:Als ik dit zo lees kan ik dan concluderen dat zon G-tech stage 1 box een betere optie is dan chiptunen?
Persoonlijk zou ik chiptuning doen, aangezien dan de ecu op JOUW auto zal worden aangepast. Bij een "powerbox" zal de computer eigenlijk alleen voor de gek gehouden worden en is het maar de vraag of gehaald zal worden wat men zegt :roll:
Kwestie geld speelt ook mee uiteraard -]
GP 1.4 16V Tjet Sport, Wit, 18 inch LM velgen, chrome grill, chrome spiegelkappen, geblindeerde ramen, B&M, Lederen interieur. etc
Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Re: Resultaten Motortuning ?
Doe je goed! Bij wie ben je langs geweest en vanwaar de korting -]NHke schreef:Komt ongeveer overeen hoor
Chiptunen : +-500€
Airbox : +- 250€
= 750€
Voor die combinatie heb ik 638€ betaald
GP 1.4 16V Tjet Sport, Wit, 18 inch LM velgen, chrome grill, chrome spiegelkappen, geblindeerde ramen, B&M, Lederen interieur. etc
Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff
Miiieeeeeepppp Mieeeeepppp Zooooeeeeffff Zoeeeefffff