Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door JB2 »

d'n verkopert schreef:
@ctual schreef:
JB2 schreef:
Rongoos schreef:Bij mijn dealer hebben ze gewoon de demo auto gekocht waar de verkoper prive mee reed
voor de nieuwprijs omdat die klant niet wilde wachten :roll:
:shock: zo ver zou ik zelfs niet gaan...pfff, daar krijg je spijt van :roll:
Ik ook zeker niet... want je zou denken dat autoverkopers ook autoliefhebbers zijn die
met zorg met een auto omgaan.. maar vaak is juist het tegengestelde waar... :(

~]
Huh.....??? :(
Uitzonderingen bevestigen de regel? .)
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door suus »

Mijn Gp is nog steeds niet in Breda, volgens de dealer moest hij er voor afgelopen vrijdag al zijn. Het ergste vind ik nog die super vervelende reclame van Fiat waar ze het heel de tijd hebben over de belastingvrije auto's, ze vergeten er heel de tijd bij te zeggen dat je er alleen een week of 24 op moet wachten. Ik ga deze week de 22e week wachten in. :cry: :cry: :cry:
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Floppus »

Het is inderdaad wel handig als mensen er standaard even bijvermelden of het om een Evo of GP gaat - daar zit kwa levertijden behoorlijk verschil tussen. Toen ik aan het rondkijken was werd al regelmatig verteld dat de levertijd van de GP met een beetje pech pas volgend jaar zou zijn.

Mijn EVO is ~ 25 Augustus besteld (Rood non-metallic), niet veel opties, en zou nu in Antwerpen staan. Er loopt een transportopdracht, waardoor de auto waarschijnlijk eind deze week bij de dealer aankomt. Die hebben ca. een week nodig om de rest te regelen (kenteken etc). Als alles goed gaat, hoop ik hem dan de 22e te hebben :-]

Bij bestellen werd half-tot-eind oktober voorspeld, en da's dus netjes uitgekomen. Besteld bij Koetsier in Putten overigens.
Rudmer
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jun 21, 2010 14:10

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Rudmer »

Die van ons is afgelopen dinsdag afgeleverd. Besteld in half juni. Destijds meteen gezegd dat de levering eind september, begin oktober zou zijn. Hij was keurig op tijd dus!

We hebben er al weer een aantal kilometer op zitten. Foto's moeten nog even op het net geknikkerd worden :)
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Rongoos »

suus schreef:Mijn Gp is nog steeds niet in Breda, volgens de dealer moest hij er voor afgelopen vrijdag al zijn. Het ergste vind ik nog die super vervelende reclame van Fiat waar ze het heel de tijd hebben over de belastingvrije auto's, ze vergeten er heel de tijd bij te zeggen dat je er alleen een week of 24 op moet wachten. Ik ga deze week de 22e week wachten in. :cry: :cry: :cry:
ik zei altijd standaard na die reclame als ze het hadden over "geen BPM" en geen "wegenbelasting" dan vulde ik aan met "en geen auto" :)
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door fra-boy »

Eindelijk dan. Zaterdag gebeld en de auto was net binnen (auto was begin juni officieel besteld).
Eind van de middag gelijk naar de dealer geracet (kan nu nog in de T-jet :) ) en jawel: hij staat er,
gepoetst en wel in de showroom:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door RaydeJee »

Hoppa, mooie kleurencombinatie. :-]
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door fra-boy »

Thnx! Het was een beetje een gok, dat rood, ik neem aan dat je dat bedoelt.........
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door @ctual »

Zo, dat is een mooie combi .)

Vroeger zeiden ze altijd: Met een witte blijf je zitte ... maar
dat gaat tegenwoordig niet meer op met al die witte auto;s
op de weg... :wink:

Ach... ik wacht het wel af...

Het is nu 4 weken geleden dat ik mijn GP besteld heb.
Er werd me toen gezegd dat er 8 weken levertijd voor stond.
Inmiddels denk ik dat het eerder richting de 10 a 12 weken zal
gaan. Ik maak me er niet zo druk om... het kan hooguit een
bouwjaar 2011 worden ipv 2010.... :D
Het enige is dat ik er natuurlijk al zo snel mogelijk in wil rijden...
Want ja, daar heb ik de auto voor gekocht he..

Maar, we dieselen nog steeds comfortabel met de VW Golf Plus
dus het is niet zo dat we zonder vervoer zitten... Is hooguit een
nadeel voor de dealer ... hoe langer dat ik rij ... hoe meer km's
erop komen en als ik 'm pas in januari inlever is het ook meteen
een occassion van een jaar ouder...
(Het enige nadeel is wel dat het me nu nog steeds 115 euro per
maand aan MRB kost die ik met de Fiat niet kwijt zou zijn...)


~]
'SERVO PER AMIKECO'
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door RaydeJee »

fra-boy schreef:Thnx! Het was een beetje een gok, dat rood, ik neem aan dat je dat bedoelt.........
Zeker! Ik vind dat rode interieur echt geweldig, en zeker bij wit staat het prachtig. .) .) Op mijn lakkleur was het niet te kiezen helaas. Al twijfel ik ook een beetje of dat inderdaad wel zo'n mooie combinatie zou zijn...
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door fra-boy »

Klopt, rood bij blauw zou ik denk ik niet zo snel doen. Maar bij wit vond ik het gelijk een mooie combi.

Ik heb dus uiteindelijk wel zo'n 16 weken moeten wachten op de Evo. Ik weet niet of dat gemiddeld is, maar het duurde mij uiteindelijk wel wat te lang.
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Floppus »

Ik heb het andersom besteld: Blauw interieur op Exotica Red kleurspoeling. Erg benieuwd hoe dat uitpakt.
elvinvaders
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 16:48
Locatie: Hulst, Nederland

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door elvinvaders »

ziet er erg mooi uit wit met rood interieur! die van mij wordt crossover black met rood interieur, zal denk ik ook een erg chique uitstraling geven
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door Rongoos »

Leuk al die gekleurde interieurs.
Was op de GP helaas niet mogelijk.
Nog even doorsparen voor een evo :D
GP 1.3 MJT
Afbeelding
ReV
Berichten: 6
Lid geworden op: wo sep 01, 2010 21:41

Re: Levertijden nieuwe GP/EVO met 85pk diesel

Bericht door ReV »

Zo eindelijk te horen gekregen dat ze aan de productie van mijn GP begonnen zijn. Zoals de dealer gezegd had zou de auto eind oktober aan mij afgeleverd worden. Zoals het er nu naar uitziet gaan ze dat ook halen. Gelukkig want als dat niet het geval was dan hadden ze aan mij een behoorlijk lastige klant gehad denk ik zo. Rijd nl met opeltje corsa benzine, elke dag 150 km van en naar mijn werk. Dit hakt er qua brandstofkosten behoorlijk in aangezien die niet allemaal vergoed worden. Nu dus afwachten tot hij eindelijk op mijn naam staat :)
In bestelling: GP 1.3 Multijet 85PK met Start/Stop; Underground Grey; Airco; Radio/CD/MP3 met bediening op het stuur; B&M+tomtom XXL; elektrische spiegels; hangrepen in kleur; uitgebreide tripcomputer; afstandsbediening centrale deurvergrendeling
Plaats reactie