Krakende voorvering standaard ?

Gebruikersavatar
meneerbas
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 26, 2010 11:27

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door meneerbas »

Goedemorgen deze kerstochtend. Afgelopen week kon ik mijn auto wegbrengen om de draagarmen (en niet de stabilisatorstangen) te laten vervangen. En......het heeft niets geholpen!! :evil: Dus meteen nieuwe afsraak gemaakt om het euvel wederom te laten onderzoeken. Ook een duur geintje voor hun (garantie enzo). Ik hoop dat het nu ogelost gaat worden, want ik blijf niet op en neer rijden..... :?

I'll keep you updated.
GP 1.3 MJet
Afbeelding
Afbeelding
DaDragon

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door DaDragon »

meneerbas schreef:Goedemorgen deze kerstochtend. Afgelopen week kon ik mijn auto wegbrengen om de draagarmen (en niet de stabilisatorstangen) te laten vervangen. En......het heeft niets geholpen!! :evil: Dus meteen nieuwe afsraak gemaakt om het euvel wederom te laten onderzoeken. Ook een duur geintje voor hun (garantie enzo). Ik hoop dat het nu ogelost gaat worden, want ik blijf niet op en neer rijden..... :?

I'll keep you updated.
Hebben meer mensen last van hoor waaronder ikzelf ook.
Moet wel zeggen dat ik het bij mijn andere Fiat ook had.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door ExTaxi »

Mijn GP had het en mijn Giulietta heeft het nu ook........irritant
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door willumpie »

Mijne kraakt een beetje aan de a.kant als ik over een drempel rijdt... maar klinkt niet zo heel erg verontrustend.... :lol:
Zal anders deze week wel effekens de dealer bellen eff. horen wat zij zeggen ....Afbeelding
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Martijn007 »

Vorige week ben ik ook even bij de dealer geweest, ze zeiden ook dat het aan het weer ligt. Even afwachten als de temparatuur weer ver boven het vriespunt komt. :roll:
DaDragon

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:Vorige week ben ik ook even bij de dealer geweest, ze zeiden ook dat het aan het weer ligt. Even afwachten als de temparatuur weer ver boven het vriespunt komt. :roll:
In de zomer is het niet aanwezig. Het begint zodra de temperatuur onder de 6 - 8 graden gaat komen en het interieur nog koud is.
Is het warmer dan hoor je niets.

Dus denk dat de voorvering die kraakt niet echt de voorvering is maar een "levend" interieur/dashboard.
Gebruikersavatar
meneerbas
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 26, 2010 11:27

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door meneerbas »

Tja, we zullen het zien. De uitkomst deze keer was in ieder geval dat het de stabilisatorstangen waren. Dus die worden bijbesteld en ik mag hem over 1,5 week weer afleveren. Ik had ook al eerder gehoord dat het met het jaargetijde had te maken, maar dit speelt al vanaf het begin (oktober) en toen was het al goed weer. Ik vind gewoon niet dat een gloednieuwe auto al zo hoort te kraken (als bijv de 10 jaar oude Peugeot 206 van mijn vriendin.....:-S)...

Keep you informed....
GP 1.3 MJet
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
meneerbas
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 26, 2010 11:27

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door meneerbas »

Afgelopen vrijdag de GP weggebracht en 's middags weer opgehaald. Stabilisatorstangen vervangen, en........de kraak is verdwenen!! ~~ Zelfs als ik iets steviger over een drempel heen rijd. Eindeeelijk! Het heeft even geduurd, maar al met al ben ik toch behoorlijk tevreden met de door Fivan Amersfoort geleverde service.
Ik hoop dat lotgenoten hetzelfde euvel op deze manier zullen kunnen verhelpen. Succes!
Laatst gewijzigd door meneerbas op wo jan 26, 2011 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
GP 1.3 MJet
Afbeelding
Afbeelding
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Martijn007 »

meneerbas schreef:Afgelopen vrijdag de GP weggebracht en 's middags weer opgehaald. Stabilisatorstangen vervangen, en........de kraak is verdwenen!! ~~ Zelfs als ik iets steviger over een drempel heen rijd. Eindeeelijk! Het heeft even geduurd, maar al met al ben ik toch behoorlijk tevreden met de door Fivan Amersfoort geleverde service.
Ik hoop dat lotgenoten hetzelfde euvel op deze manier zulen kunnen verhelpen. Succes!
Kijkerdekijk, da's mooi nieuws om te horen. Voordat ik ga wisselen naar de zomerbanden ga ik ze ook even inlichten, kunnen ze het mooi in een keer doen. :wink:
DaDragon

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:
meneerbas schreef:Afgelopen vrijdag de GP weggebracht en 's middags weer opgehaald. Stabilisatorstangen vervangen, en........de kraak is verdwenen!! ~~ Zelfs als ik iets steviger over een drempel heen rijd. Eindeeelijk! Het heeft even geduurd, maar al met al ben ik toch behoorlijk tevreden met de door Fivan Amersfoort geleverde service.
Ik hoop dat lotgenoten hetzelfde euvel op deze manier zulen kunnen verhelpen. Succes!
Kijkerdekijk, da's mooi nieuws om te horen. Voordat ik ga wisselen naar de zomerbanden ga ik ze ook even inlichten, kunnen ze het mooi in een keer doen. :wink:
de mijne gaat over 1,5 week op de brug voor de kraak.
robin
Nuovo Arrivato
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 15, 2009 21:31

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door robin »

ik heb het ook,niet echt gekraak maar "klakken" als je een drempel overgaat.

Ben inmiddels wel gestopt om er wat aan te doen,moet er maar mee leren leven denk ik.........

Alles aan de auto kraakt en klakt dus...... :evil:

trek je plan als je een GP wil kopen,ik heb spijt dat ik dit forum niet had gelezen voordat ik mijn gp had gekocht.

Ik had hem dan zeer waarschijnlijk NIET gekocht.
Gebruikersavatar
Red Devil
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: do jan 06, 2011 17:50
Locatie: Noordeloos

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Red Devil »

robin schreef:ik heb het ook,niet echt gekraak maar "klakken" als je een drempel overgaat.
Ben inmiddels wel gestopt om er wat aan te doen,moet er maar mee leren leven denk ik.........
Alles aan de auto kraakt en klakt dus...... :evil:
trek je plan als je een GP wil kopen,ik heb spijt dat ik dit forum niet had gelezen voordat ik mijn gp had gekocht.
Ik had hem dan zeer waarschijnlijk NIET gekocht.
Dat noemen ze nou Italiaanse auto's...
Je moet er van houden en de problemen voor lief nemen!
Jammer dat sommige auto's zoveel problemen hebben.
Eigenaar van:
- Fiat Punto Evo 1.3 M-jet Dynamic Plus, played bij MTX

Voormalig eigenaar van:
- Fiat Bravo S 1.4 12V, played by Infinity
- Fiat Seicento 1.1 Hobby
- Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX, powered by Connection, played by Infinity
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Sunrise »

robin schreef:...trek je plan als je een GP wil kopen, ik heb spijt dat ik dit forum niet had gelezen voordat ik mijn gp had gekocht. Ik had hem dan zeer waarschijnlijk NIET gekocht.
:shock: ...vin'k jammer dat je dat zegt, zijn zelluf aan de 2e GP bezig en hebben samen ruim 100.000km gelopen. Afgezien van de kinderziektes begin 2006 nooit problemen gehad tot nu toe :-]
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door Martijn007 »

Inmiddels bij de dealer geweest voor een paar dingetjes. Heb ik ook gevraagd als ze weer even naar de voorvering wouden kijken, dat hebben ze nu twee keer gedaan. De eerste keer hebben ze er wat rommel, vet of spuitbusje troep in of opgespoten. Het moest misschien nog even inwerken en het moet straks wel beter worden.

Afgelopen week daar weer geweest, nu hebben ze de stabilisatorstang in het vet gezet. En mij uitleg gegeven dat er eigenlijk niets aan te doen is. Hallo? Niets aan te doen? Wat is dit? Een hageltjenieuwe auto verkopen die voor 8000 km begint te kraken?

Nee, ik reed daar weer weg en bij de eerste drempel.. Nee, het is niet opgelost, er is geen verschil.

Wat te doen? Nog een keer terug gaan? Of een andere dealer zoeken? Want ik ben toch niet een jojo, ik ben er al twee keer geweest. Het kost dan wel niets en valt allemaal onder garantie, maar ik moet er wel iedere keer weer heen.

Wie heeft meer last van krakende voorvering al hij over een drempel heen rijdt? Is het opgelost? Zo,ja? HOE? :roll:
DaDragon

Re: Krakende voorvering standaard ?

Bericht door DaDragon »

Martijn007 schreef:Inmiddels bij de dealer geweest voor een paar dingetjes. Heb ik ook gevraagd als ze weer even naar de voorvering wouden kijken, dat hebben ze nu twee keer gedaan. De eerste keer hebben ze er wat rommel, vet of spuitbusje troep in of opgespoten. Het moest misschien nog even inwerken en het moet straks wel beter worden.

Afgelopen week daar weer geweest, nu hebben ze de stabilisatorstang in het vet gezet. En mij uitleg gegeven dat er eigenlijk niets aan te doen is. Hallo? Niets aan te doen? Wat is dit? Een hageltjenieuwe auto verkopen die voor 8000 km begint te kraken?

Nee, ik reed daar weer weg en bij de eerste drempel.. Nee, het is niet opgelost, er is geen verschil.

Wat te doen? Nog een keer terug gaan? Of een andere dealer zoeken? Want ik ben toch niet een jojo, ik ben er al twee keer geweest. Het kost dan wel niets en valt allemaal onder garantie, maar ik moet er wel iedere keer weer heen.

Wie heeft meer last van krakende voorvering al hij over een drempel heen rijdt? Is het opgelost? Zo,ja? HOE? :roll:
ik heb ook last. mijne hebben ze ook ingespoten met vet.
helaas is het niet weg. moet binnenkort weer terug.

en dan halen ze voor mijn part maar fiat zelf erbij.
Plaats reactie